Samara 1500 czy 1300

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam zamiar kupić na dniach Samarke z LPG i małe pytanko czy 1300 jest bardzo mulasta w porównaniu do 1500 z góry dzinkuje za info
  
 
Witam nie wiem jak inni ale ja osobiscie mam 1300 z lpg i nienażekam napewno 1500 ma troszke mocniejszy silnik i z tego co słyszalem w razie zerwania paska klinowego jest większa szansa że silnik bedzie potem jeszcze jeździl tak że weź 1500 i korzystaj z uciechy szaleństwem samarką ja nieżałuje
panoni
  
 
Witam nie wiem jak inni ale ja osobiscie mam 1300 z lpg i nienażekam napewno 1500 ma troszke mocniejszy silnik i z tego co słyszalem w razie zerwania paska klinowego jest większa szansa że silnik bedzie potem jeszcze jeździl tak że weź 1500 i korzystaj z uciechy szaleństwem samarką ja nieżałuje
panoni
  
 
Silniki 1300 i 1500 zaczynają się różnić osiągami dopiero przy większych prędkościach. do powożenia się po mieście 1300 zupełnie wystarczy . Widziałem kiedyś wykres zużycia paliwa tych dwóch silników w zależnośći od prędkości jazdy i 1300 do prędkości ok. 100-110 ma mniejsze zużycie, a potem rośnie lawinowo i jest przy 130 km/h dużo wyższe niż silnika 1500.
  
 
Panoni,chyba paska rozrządu,a nie klinowego
  
 
SORY POMYŁKA , OCZYWIŚCIE CHODZI O RORZĄDU
panoni
  
 
Z doswiadczenia powiem ze 1300 na LPG jest troche slaba. Na miasto ok. Zużycie ekonomiczne przy jeździe 100 do 110km/h. Można zejśc poniżej 8l/km w trasie w mieście poniżej 9l. Przy szybszej jeździe w trasie >110 (moją trzeba prosić żeby bujneła sie wiecej niż 130) lawinowo wzrasta zużycie gazu (do 10l/km). Tak samo w mieście jak dynamicznie przyspieszasz i wkręcasz na wysokie obroty. Co do 1500 nie wypowiem sie, ale wydaje mi sie ze 10KM więcej napewno jest odczuwalne.
  
 
Na LPG to moc generalnie jest slabsza. O tym pasku rozrzadu tez slyszalem - w sumie dosc istotna rzecz. Jak chodzi o zuzycie paliwa to jak wszystko jest wyregulowane to w 1500 wcale nie jest duze - mi spala srednio (trasa,miasto) 10 l LPG / 100 km, w samej trasie czasem nawet schodze ponizej 8 l przy ekonomicznej jezdzie, a mysle, ze jeszcze mogloby byc mniej, bo silnik ma juz troche przejechane Tak wiec jak tylko masz mozliwosc to bierz 1500, a nie bedziesz narzekal
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-04-27 23:34:36, Grzegorz2107 pisze:
... Widziałem kiedyś wykres zużycia paliwa tych dwóch silników w zależnośći od prędkości jazdy i 1300 do prędkości ok. 100-110 ma mniejsze zużycie, a potem rośnie lawinowo i jest przy 130 km/h dużo wyższe niż silnika 1500.


Cześć. Masz może jeszce dostęp do takich danych. Fajna ciekawostka w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
  
 
No to ja powiem (byłem posiadaczem Samary 1300 z LPG), że choć w porównaniu do mojej obecnej Samary (1500 I) miała mniejsze "kopyto", a powyżej 140 znacznie głośniejszy był silnik (4 biegi), to w próbach prędkości (przyśpieszenia) jaki organizowaliśmy na pasie w Krakowie np. z Pawła samarą 1500 nie miałem się czego wstydzić! Co wiecej, zużycie paliwa znacznie poprawiało moje samopoczucie i wobec powyższego śmiem twierdzić, że 1300, to optymalna pojemność, którą warto zaopatrzyc w skrzynię V biegową i LPG.
Wtedy jeździ sie prawie tak tanio jak rowerem, a zostawia za sobą np. Polonezy i starsze wersje Golfów...
  
 
Ja osobiście nie narzekam na moją 1300 skrzynia V na trasie bez kontroli szybkości tz. od 80-130 km/h średnie spalanie wyszło opniżej 7litr/100km a w mieście 10 minimum ale tak jeżdzę i tarcze już powykrzywiało od częstego chamowania i jeździe po wodzie tak że spalanie jest dlamnie w normie .Tobie nadal proponuje nadal tą 1500 w poniedziałek jechałem do Jędrzejowa i ze Szczekocin jechał właśnie białą 1500 i miałem problemy nadąrzyć ale nie popuściłem ,ale mimo to 1500 bierz i nie zstanawiaj się.
panoni
  
 
Nie wiem jak w 1300, ale ja mam silnik 1500 w swojej samarce i przezyl on bez zadnego szwanku zerwanie paska rozrzadu przy okolo 80 km/h

Apropos spalania, moj wozik na trasie schodzi ponizej 8 l LPG na 100 km, przy predkosci 100-110 km/h, skrzynia 5-biegowa !

  
 
Bierz 1500!Jezdze teraz lada 1300 wczesniej mialem 1500.1500 znacznie mniej palila(moze kwestia regulacji ale nie sadze) duzo zrywniejsza byla dobrze sobie radzila z wyprzedzaniem ponad 120.Roznica jest naprawde duza ja zaluje ze kupilem teraz 1300.
  
 
A ja jutro kupuje 1500
  
 
Oprócz różnicy w mocy silnika jest duża różnica w momencie obrotowym. Delikatna jazda po mieście spowoduje, że 1,5 będzie mniej palić niż 1,3
  
 
i kupiłem 1500s 5d z92 od YAROO