Samara - demontaż skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z klubowiczów orientuje się jaka jest waga skrzyni biegów w samarce?
Na wiosnę przymierzam się do jej wyciągania i niewiem czy sobie sam z nią poradzę pod autem.


[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-01-13 17:03:11 ]
[ powód edycji: zmiana tematu ]
  
 
Nie wiem ile waży skrzynia w Samarze ale nie sądzę żeby jej waga wiele odbiegała od skrzyni do klasyka. Więc na upartego dasz radę sam ale naprawdę wygodniej byłoby Ci kogoś poprosić o pomoc. Po co się szarpać samemu.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Spoko - nie jest ciężka - samemu można ją spokojowo przenieść - tak pi razy drzwi to koło 30-40 kilo waży ,ale i tak najlepiej ją na widzie jakiejś opószczać
  
 
Bastek???a nie grzebałęś ty czasem wczoraj wieczorkiem coś przy samarce ???bo widziałem maskę w górze i silną lampę
Pozdr
Paweł
  
 
z tego co wiem to nie waga jest najistotniejsza a celowanie jej w tarcze sprzęgła i półoś jednocześnie a do tego waga skrzyni lekko przeszkadza dlatego lepiej jest to robić we dwóch bo jest bez męczarni
  
 
A jak "amatorsko" zawiesic lub podeprzec silnik, zeby nie opadl? (Po wyjeciu skrzyni). W ksiazce zalecaja uzywac belki, na ktorej sie zawiesza silnik (zahacza sie chyba za kolektor ssacy). Chyba mozna podstawic cos pod miske olejowa? W ksiazce pisza wylacznie o zawieszeniu, ale chyba miska sie nie splaszczy?

  
 
No grzebałem grzebałem - pompa wody była tak miła ,że sobie padła - no i musiałem wymienić ;( ,jak zwykle jak jest kijowa pogoda to coś sie musi posypać w autku - ale teraz juz OK
  
 
Pytanie do Bartka: Czy ta skrzynia jest jakos inaczej zestopniowana, czy tylko do czworki jeden bieg dolozono? Bo subiektywnie zauwazylem lekka poprawe osiagow.....
  
 
Cytat:
2004-03-17 11:00:23, adasco pisze:
Pytanie do Bartka: Czy ta skrzynia jest jakos inaczej zestopniowana, czy tylko do czworki jeden bieg dolozono? Bo subiektywnie zauwazylem lekka poprawe osiagow.....



Bartek pojechał po lusterka i jeszcze nie wrócił-specjalna operacja się może przedłużyć
W księgach jest napisane, że przełożenia sa dokładnie takie same-poprawę osiągów masz z powodu świeżego sprzęgła. Przedtem Ci sie ślizgało
  
 
Cytat:
2004-03-17 11:15:38, Grzegorz2107 pisze:
poprawę osiągów masz z powodu świeżego sprzęgła.



tak, tez. moze zle sie wyrazilem....
nie jestem az takim ignorantem, by nie wziac tego pod uwage (mam nadzieje, ze za takiego mnie nie uwazasz).
ale... no jakos tak inaczej to czuje....
dobra, ale to juz wiem, ze to tylko wina sprzegla... skoro skrzynia jest taka sama...
po prostu poprzednia wymiane sprzegla "czulem" inaczej... moze dlatego ,ze zamach tez jest nowy.....
  
 
przełozenia na 100% są takie same tylko piąty bieg jest dorzucony.
A co do podstawiania pod silnik to pewnie ze mozna pod miskę tyle ze nie bezpośrednio lewarkiem a przez jakieś drewienko bo jednak miskę można w ten sposób wgnieść a smok pompy oleju tuż tuż
  
 
Witam
Cytat:
2004-03-18 00:55:41, dobry pisze:
przełozenia na 100% są takie same tylko piąty bieg jest dorzucony.




Niestety Dobry tu się mylisz, skrzynia biegów V rózni się przełożeniami od IV, moim zdaniam V tka jest niestety gorsza, krótkie 1 i 2, dziura przed 3ką (3 za długa chyba), 4 normalnie(1:1), a V w moim przypadku, silnik 1300 jest nieco zbyt słaby
  
 
a powiem Ci szeryf, ze mnie sie ta skrzynia nawet podoba. Wcale nie zauwazam dolka na trojce, predzej czworka moglaby byc wyzej....
piatka chyba inna niiz w polonezie. nawet da sie na niej wyprzedzic. albo lada ma lepszy silnik.....
gdyby jeszcze lozyska tak nie halasowaly
  
 
Niestety Szeryf tu się mylisz
Przełożenia I-IV i wsteczny są takie same, tylko V jest dorzucona. To jest ostateczna opinia i nie ma od niej odwołaniaZresztą znając tendencję do unifikacji wszystkich pojazdów WAZa trudno sobie wyobrazić, żeby było inaczej.
W przypadku adasco ta różnica w zachowaniu auta to na pewno ślizganie zużytego sprzęgła.
Przełożenia skrzyń pięciobiegowych w ładach mogą się różnić jeżeli ktoś ma ( tak jak ja) skrzynie z poldolota.
  
 
Trudno, nie wiem... moze jabym najpierw zmienil sprzeglo a potem skrzynie, moglbym sie wypowiedziec. Ale jaki by to mialo sens?

w kazdym razie poloneza mialem i stwierdzam, ze obecnie lepiej mi sie jezdzi moja 07 mimo roznicy wieku (poldka mialem prawie nowke po tacie)
  
 
Przelozenia sa takie same.

Robilem nawet eksperyment, jest taki filmik z Leszkiem gdzie sunie dwupasmowka, jechalem z taka sama predkoscia u siebie na IV i mialem takie same obroty.

Adasco masz racje na V da sie wyprzedzac. Przy ok. 120 km/h nie redukuje biegu przy wyprzedzaniu tylko sune na V z pedalem w podlodze.
  
 
A wrzucacie 5 w mieście?
Jeśli tak to przy jakiej prędkości mozliwa jest jazda?
  
 
V zapinam przy ok 90.
chyba, ze jade z dzieckiem - wtedy juz przy 80, coby ciszej bylo.
a wyprzedzac to moze przy 120 juz ciezko, ale tak 100-110 to spoko, bez pedalu w podlodze. A jakbym mial mniej zniszczony silnik.....
  
 
Witam
dane wg ksiązki serwisowej:
V biegowa: I-3,67 II-2,10 III-1,36 IV-1,00 V-0,82 R-3,53
IV biegowa: I-3,75 II-2,30 III-1,49 IV-1,00 R-3,87
Miałem kiedys obie skrzynie rozłożone, chciałem poprzekładać czesci i ....dupa zimna, niestety nie wszytskie częsci sa wymienne, nawet mechanizm wybierania biegów jest inny,
To tak na poparcie subiektywnych obserwacji, dwa razy zmieniałem w swoich Ładach szkrzynie z IV na V, bez zmiany innych podzespołów
  
 
Szeryfie:
"Skrzynka biegów jest produkowana i montowana w samochodach WAZ-2107 w dwóch odmianach (cztero- i pięciobiegowe) zunifikowannych w znacznym stopniu. Skrzynka pięciobiegowa różni się od czterobiegowej tym , że w tylnej pokrywie ma przekładnie piątego biegu. Nieznaczne różnice występująw ponadto w układzie sterownia oraz kształcie i wymiarach kilku części"
przełożenia I 3,67 II 2,1 III 1,36 IV 1,0 V 0,82 R 3,53
To podaje A. Ossowski w wydawnictwie WKŁ ( mam dwa wydania)

W książce "Spec Samochodowy" wyd. "MZ" W-wa 1994 podane są te przełożenia , które przytaczasz jako występujace w czterobiegowej, ale z zaznaczeniem , że dotyczy to skrzyni przy motorze 1200...który raczej w 2107 nie występował ???