Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tomek_gdy Miłośnik FSO Opel Manta 3.0GT/E Gdynia-3city | 2002-11-17 22:06:30 Jak wiadomo poszukuje teraz autk , ale chce cos mocniejszego no i moje zainteresowanie padlo na Poloneza 1,4 16v z silniczkiem roverka i teraz pytania:
1.jakie naprawy w czasie eksploatacji robiliscie przy silniku i jednostce napedowej(skrzynia, most) 2.czy czesci do silnika roverka sa drogie? 3.jakie taki polonez ma osiagi fabryczne, przyspieszenie do 100km/h, oraz predkosc maksymalna (wiem ze zajebiste, po zlocie w Borsku Adamus kontra Janio) 4.no i piszcie ogolnie wrazenia z jazdy takim poldzersem 5.ekonomia czy warto zakladac gaz , czy wy macie w swoich roverkach gaz no i jak jest ze spalaniem benzynki, w jakich normach sie miesci. pozdrawiam i czekam na komentarze. ps. a Dzidzio swoim czasem chyba tez ladnie zapierdzielal a on chyba mial wlasnie silniczek 1.4??? |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2002-11-17 23:51:35 1. Do silniczka trzeba się przyzwyczaić. Jest wysokoobrotowy i na niskich obrotach (<2500) ma bardzo kiepski moment
2. Mój ma przebieg 98kkm i pali ok. 9l gazu w cyklu mieszanym. Na gazie chodzi bardzo ładnie. 3. Jeśli nie masz dostępu do szrotowych części, to awaria skończy się niezłą spłuczką - przykładowo komputer kosztuje 3kpln. Zresztą zapoznaj się ze stroną http://www.roverki.pl/article.php?sid=32 4. Silnik jest o wiele mniej awaryjny od standardowych 1.6 5. Z drobnych usterek - czytałem o kilku przypadkach wieszającego się silnika krokowego, oraz o wariujących wolnych obrotach. Mój egzemplarz ma tendencję do klekotania zaworem jak jest zimny. 6. Silnik bardzo szybko łapie odpowiednią temperaturę - w bloku jest tylko 1,5l płynu. Ma to pozytywny wpływ na trwałość silnika. 7. Pasek trzeba wymienić znacznie wcześniej niż książkowe 160kkm |
kuba A Zawieje i nie zamiecie | 2002-11-18 09:09:27 Witam!
Wedlug instrukcji predkosc max. to 182 km/h. Silnik ma max. moment obrotowy 125Nm przy 5000 obr/min. Moc max. 103 KM przy 6000 obr/min. Jak widac silnik lubi wysokie obroty. Na obrotach silnika mniejszych niz 2500 to sie raczej nie da jezdzic. Najlepszy zakres to chyba 3000-4500 lub wiecej. W silniku tak jak pisano wczesniej nie wiele sie robi. Ja ostatnio musialem poprawic kabel WN laczacy kopulke z cewka. Problem wynika z tego ze kopulka jest bardzo blisko tylnej scianki komory silnika i kable (kabel idacy do cewki) opiera sie o ta scianke. Podczas jazdy silnik sie trzesie troche inaczej niz karoseria samochodu i kabel jest ciale w tym miejscu naruszany. Nalezy to miejsce kontrolowac. Samochodem jezdzi sie bardzo fajnie. Po atostradzie najlepsza predkosc to 130-140 km/h (to jest ok. 4000 obr/min silnika). Jazda z wiekszymi predkosciami wiaze sie z duzym halasem i jest to nieprzyjemne (strasznie szumi powietrze oplywajace karaserie). Polecam zakup. Pozdrawiam !!!!! |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2002-11-18 12:36:42 Pierwszym Poldkiem 1.4 przejezdzilem ok. 48 kkm i bylem naprawde bardzo zadowolony. Niestety pewnego ranka Seicento zaparkowalo w mojej prawej burcie, wiec musielismy sie rozstac.
"Malinowym Potworem" zrobilem ledwie 4 kkm, ale zachowuje dobre imie poprzednika (patrz zlot w Borsku). Jedyne wymiany pozaplanowe zwiazane z silnikiem to kable wys. napiecia, wytrzymaly ok. 40 kkm. Silnik chodzil jak marzenie - lalem Mobil 0W30 co 20 kkm (tak zaleca instrukcja, co obniza koszt obslugi). Poza tym to sama radosc - zawsze jezdzilem na benzynie, wiec nie wiem jak chodzi na gazie. Spalanie (benzyny!): za miastem ok. 7,5 l/100 km, w miescie ok. 9,5 l/100 km przy moim stylu jazdy. Najpiekniejszy jest start spod swiatel z tzw. "lepszymi" furami ze swoimi biednymi 75 koniami ) Ostatnio pouczenie odebral wlasciciel Punto II 16v (80 KM), ktory nie docenil "malinowego" Jezeli mozesz bierz Rovera - na przyklad mojego - ciagle jest do kupienia, chwilowo wolalem 7900 PLN, ale dla klubowicza bedzie znizka ) Pozdrawiam Adamus |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2002-11-18 13:54:50 Dziekuje za rekomendacje - Twoj wehikul tez jest niczego sobie
Pozdrowka + specjalne dla Jania Adamus |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2002-11-18 15:12:28 Mowilem, zebys posciagal troche tych mebelkow ze swojego samochodu, to nie tylko masa, ale tez opory powietrza. Jezeli chodzi o dane katalogowe, to przypominam, ze Polonez 2000 wazyl 1160 kg, wiec reszta to Twoje graty
Na przyspieszenie maja tez wplyw nowoczesnosc silnika, to czy ma 16 zaworow (latwosc wchodzenia na obroty), przelozenia (o kierowcy nie wspominajac!) itd. Nie zwalalbym wiec wszystkiego na mase Pozdrowka Adamus |
Tomek_gdy Miłośnik FSO Opel Manta 3.0GT/E Gdynia-3city | 2002-11-20 17:57:53 no i nadszedl ten czas ze zakupilem niestety nie poldka ale inne sportowe juz auto jest wypasiona , ale poldka nadal bede darzyc sympatia, no i mam do poloneza wielki sentyment a oto zdjecie z sieci jak wyglada manta planuje moja tal zrobic wiec jak na razie to rekawy do gory i musze sie ostro zabierac do roboty, Żółta strzale robilem prawie 3 miesiace zeby wygladala jakos ciekawie |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-20 18:55:20 |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-11-20 21:42:35 buuuuuuuu
Ciekaw jestem ile kasy w nia wlorzysz? |
Formula Kiedys 1.4GLI; teraz ... Poznań | 2002-11-20 23:28:07 Ta manta na zdjeciu fajnie wyglada ale ja bym wsadzil inne aluski. Jedyne co mnie boli w takim tuningu to np cena takich alusow
Powodzenia z nowym autkiem |
erpes PN ATU KRAKOW | 2002-11-20 23:38:46 adamus - 0W30 do Roverka - coz za rzeznik z Ciebie
to ja sie zastanawialem czy nie wlac 10W60 ale skonczylem ostatecznie na 5W50 - i nie zaluje - silniczek juz lepiej chodzi.., martwi mnie spalanie - powyzej 14 litrow wachy.. ale to sie zmini bo dostanie nowa sonde lambda i nowe swieczki - tych juz nawet czyscic nie bede.., dostanie takze tlumik zamiast kata |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-20 23:51:29
To fatal error - przynajmniej 3 litry za dużo |