Avensis + chiptuning = ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
co prawda jestem raczej negatywnie nastawiony do różnego rodzaju przeróbek mechanicznych, ale ostatnio coraz więcej znaków "na niebie i ziemi" nakazuje zainteresowanie się tematem. Wczoraj przejechałem się 1.9 TDI Audi A3, oczywiscie z chipem, i muszę przyznać, że zrobiło to na mnie niemałe wrażenie.

Teraz pytanie, nieco lajkonikowate : jaki jest koszt/czas/efekt zmodyfikowania - jedynie chipem, bez ingerencji fizyczno-mechanicznej - mojego autka (tj. 2.0, 128 KM, ok. 110.000 km).

Czu warto się w to "bawić"? Mam tu na myśli aspekt, czy faktyczne koszty liczone zapewne w dziesiątkach setek złociszy będą miały odczuwalne przełożenie na wzrost momentu obr.?
  
 
Kiedys sie tym interesowalem i chcialem zalozyc do swojego 1.6 chipa... znalazlem firme ktora to oferuje, dawalo przyrost 10KM, momentu nie pamietam... za 2500zl... szczerze nie oplaca sie.
Wiem ze chipy daja duza ale przy dieslach... bo zalozylismy do VW Transportera (T4) chipa i smiga jak szalony
  
 
Koszt to jest 1000zł z pomiarami przed i po.Np. w v-tech chcą za to tyle i mówią,że jeżeli wogóle się da to wykręcą od 8 do 10KM więcej z tego silinka.Podobno da się,bo kiedyś ktoś zapodał tutaj link niemieckiej stronki z danymi Toyot po chipie i efekt był ok.Trwa to około 4 godziny.Ja też poddam chipowaniu motorek,ale najpierw musi przejść lekki tuning głowicy i go dopiero zwieńcze chipem najprawdopodobniej.Taki mam zamiar.Z kim ostatnio rozmawiam o chipie to da się to zrobić,ale niech ktoś w końcu pojedzie i da wykres!!!!!
  
 
Nygus,ty masz ten sam silnik co ja mam tylko masz katalogowo trochę słabszy,ale efekt tuningu jakiegokolwiek i u mnie i u ciebie będzie taki sam.Na wstępie ci powiem - sportowego wkładu filtra powietrza niewkładaj zamiast seryjnego,bo jest to nieodczuwalna różnica,a na stoperze mieści się ona w granicach błędu pomiaru,ale jakby go tak schipować z takim filtrem,to można bnardziej paliwko podkręcić na wtryskach,bo powietrza będzie mógł więcej zassać.

Jeszcze jest opcja taka,że możesz pojechać do łodzi i w Zastecu podepnąć ci zewnętrzny box(czy coś takiego) ,kosztuje to chyba 1300zł,albo 1200zł i jeżeli efekt pracy ci się spodoba,to zostajesz przy tym,a jeżeli niespodoba ci się efekt uzyskany to płacisz jedynie za pomiar na hamowni 150zł i jedziesz do domu bez zmian w elektronice.Zaletą taką tego jest jeszcze to ,że powiadziano mi,że jeżeli zaistniałaby potrzeba przeprogramowania boxu,bo np.zmieniłeś układ wydechowy,to niekosztuje to już tyle,tylko pomiar na hamowni+ jakieś 60zł(tak mi powiedziano.
  
 
hello!
ja z innej paczki!
co powiecie na temat sprezyn h&r...
kupillem wlasnie takie za jakies zajebiste pieniadze...
twarde sa?? miekkie??
moze ktos ma h&r..??!?!?!bede wdzieczny za info jakiekoliwek!
  
 
Cytat:
hello!
ja z innej paczki!
co powiecie na temat sprezyn h&r...
kupillem wlasnie takie za jakies zajebiste pieniadze...
twarde sa?? miekkie??
moze ktos ma h&r..??!?!?!bede wdzieczny za info jakiekoliwek




Jak masz dużo najechane na seryjnych amorkach,to szybko je dobijesz zmieniając ich dotychczasowy zakres pracy na niższy.Sam bym obniżał,bo koszt sprężyn niejest jakiś duży,ale odradzono mi właśnie ze względu na powyżej opisany fakt.
  
 
Cytat:
twarde sa?? miekkie??
moze ktos ma h&r..??!?!?!bede wdzieczny za info jakiekoliwek!



w jednym samochodzie sa twarde w innym miekkie....


ciezki temat
  
 
z ca. max + 10KM i 15Nm w 3SFE
  
 
Cytat:
hello!
ja z innej paczki!
co powiecie na temat sprezyn h&r...
kupillem wlasnie takie za jakies zajebiste pieniadze...
twarde sa?? miekkie??
moze ktos ma h&r..??!?!?!bede wdzieczny za info jakiekoliwek!



Ja kupiłem H&Ry do AVE i za cholere nie chciały współpracować z amorkami(oryginalnymi) które miały siedemdziesiąt pare procent skuteczności.Efekt piłeczki kauczukowej był nie do zniesienia co w efekcie wymusiło na mnie kupno nowych amorków KONI.
Teraz jest twardo i dobrze.


Żeby było na temat to już przeczytałem tyle tematów na temat chipa do benzynki bez turbo że moim zdeniem szkoda zawracać sobie glowe,jednak nie twierdzę że się nie da paru koników wyciągnąć.Po prostu nie zawsze to jest skuteczne i trwałe.
Jak masz okazje i chęci to próbuj -liczymy że podzielisz się doświadczeniem -trzymam kciuki -

Pozdr
  
 
a jaki model miales..??
moj to 29914 HA....
obawiam sie ze u mnie bedzie podobnie jesi chodzi o wspolprace... amorki maja juz 90tys ale nie badalem ich jeszcze... hmm! nie bardzo chce w koszty popadac odrazu, ale jak trzeba to trzeba..
a jakie amory kupiles artoon? i jaki koszt..???
  
 
chip daje odczuwalny przyrost mocy jedynie w autach z turbina albo przy ostro pobrzebanym silniku
pozdrawiam
  
 
tak jak mowil moj poprzednik przeprogramowanie lub jakis box oszukujacy komputer da malo jezli silnik jest wolnossacy - jedyne do mozesz zwiekszyc w tym przypadku to dawka paliwa przy jednakowej objetosci paliwa (wzbogacenie mieszanki). inaczej jest w silnikach doladowanych. zwiekszajac ilosc paliwa zwiekszasz ilosc pompowanego przez turbine powietrza i to powoduje przyrost mocy. wiec generalnie nie oplaca sie walic box za 1800 brutto w celu uzyskania 5-10 koni wiecej
  
 
Cytat:
tak jak mowil moj poprzednik przeprogramowanie lub jakis box oszukujacy komputer da malo jezli silnik jest wolnossacy - jedyne do mozesz zwiekszyc w tym przypadku to dawka paliwa przy jednakowej objetosci paliwa (wzbogacenie mieszanki). inaczej jest w silnikach doladowanych. zwiekszajac ilosc paliwa zwiekszasz ilosc pompowanego przez turbine powietrza i to powoduje przyrost mocy. wiec generalnie nie oplaca sie walic box za 1800 brutto w celu uzyskania 5-10 koni wiecej




Każdy o tym wie.... i to jest podstawa wiedzy jak się robi prawko nawet,ale wiesz o tym że są auta trochę chipowalne ,takie jak np.Xsara 2.0 16V 167KM i Alfa Romeo 156 2.0 T.S. 155KM
Właściciele Carin są poszkodowani przez producenta,że ten np.niedoładował lekko swojej 2.0(wykluczając niedostępną w polsce 3S-GTE w Carinie),tak jak np. Fiat Croma Turbo i.e ,oraz Citroen Xantia 2.0 Turbo(jechałem i to jedzie i fiat i cytryna).Czy ktoś się orientuje ,czy w polsce była sprzedawana Carina z 3S-GTE?Czy tylko na special zamówienie,a może wogóle.
  
 
Cytat:
a jaki model miales..??
moj to 29914 HA....
obawiam sie ze u mnie bedzie podobnie jesi chodzi o wspolprace... amorki maja juz 90tys ale nie badalem ich jeszcze... hmm! nie bardzo chce w koszty popadac odrazu, ale jak trzeba to trzeba..
a jakie amory kupiles artoon? i jaki koszt..???



Numeru modelu już nie pamiętam a żeby znależć kartke od gwarancji musiałbym zakopać się na pół dnia w papierach.
Amorki kupiłem (wkładki czerwone) KONI, (żółtych) sportów-nie ma do AVE
ale te i tak dały mi konkretną różnice i mają czterostopniową regulację twardości.Zapłaciłem 2tyś za komplet.
Sam przyznam że to koszt był w tedy nie potrzebny,bo myślałem że wszystko będzie grało jak trzeba,ale teraz się już bardzo cieszę ponieważ różnica jest znacząca-rajdówka poprostu

Pozdr