OMEGA 2,5TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
zamierzam kupic takie cudo 95-96r. z zachodu.Niechcial bym sie wbic z tym silnikiem.Ilekroc sie pytam jedni odpowiadaja ze bardzo dobry i wdzieczny silnik inni zas ze sie szybko przegrzewa i glowice pekaja.Nie wiem kogo sluchac. Co o tym sadzicie? A wogle Omega(limuzyna) z tym silnikiem "jedzie"?czy jest on w miare dynamiczny?. Czy lal juz ktos olej opałowy do takiej omegi?Aha i jak wyglada spalanie.

Troche duzo tych pytan,ale odpowiedzi beda mi bardzo pomocne.
Z gory dzieki
pozdrawiam
  
 
Maniu motor z dieslem to mało spotykany tu motor
ale jakbys użył wyszukiwarki to dużo byś znalzł
np to iż jest to motor z bmw.
A z tym czerwonym paliwem to może byś sobie odpuścił co?
To chyba nie ta generacja na tym jeździ.



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-06-23 22:48:16 ]
  
 
PiotrS dobrze gada.
Czerwonka fe.
A co do bawarii to faktycznie. Coś dużo części syngnowane(trudne słowo ) jest przez BMW.Mam ten pojazd już od roku. Sprawuje się doskonale(silnik), ale słyszałem, że nie jest zbytnio lubiany przez mechaników(częstotliwość występowania tego modelu niska).
Ostatnio w warsztacie widziałem taką bez jednego tłoka, z pokiereszowaną klawiaturą i dziurą w kadłubie.Gość szuka części do niej już ze 3 tyg.
  
 
Auto jest relatywnie dynamiczne - na niskich obrotach jest DUZO zwawsze niz 2,5 V6. Jezeli trafisz na egzemplarz zadbany, eksploatowany i serwisowany jak nalezy, bedziesz bardzo zadowolony. Moj ojeciec swego czasu posiadal takie auto. Od nowosci do chwili sprzedazy przebyl 220kkm i oprocz korozji nadwozia z autem nie bylo zadnych problemow.
  
 
No ok a ile to pali w 12 sie zmiesci?Rozwazam tez zakup audi c4 2,5tdi chyba lepszy motor niz 2,5tds. Co do czerwonki,zdziwilibyscie sie do czego ja leja. A tak wogole to przed zmianami tych ustaw co do Insp Handl na co drugiej stacji byl odbarwiony opal i jakos autka jezdzily,a olej opalowy odbarwiony jest gorszy niz zwykly.Moje zdanie jest takie lepiej lac opal niz ON nie wiadomego pochodzenia. Oczywscie nie sam oo tylko z dodatkiem.NIestety przyszly takie czasy ze zamiast ON trzeba lac OO.
Dzieki za info.
Pozdrawiam
  
 
Spoko.Ja się mieszczę max.10.5(wg.moich wyliczeń), ale gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że są smoki co cheją nawet 15(automaty )Co do OO. Leć raz dwa do sklepu po dyktę i chlebek, bo czysta też niewiadomego pochodzenia
  
 
to nie jest porownanie. Czystej pijesz pierwszy kieliszek i wiesz co pijesz, a rope lejesz i nie poznasz co to jest,musialbys dopiero dac do zbadania do laboratorium 366zl
pozdrawiam
  
 
Ja napisze cos na temat, w kwestii sedna sprawy.
Silnik jest dosc zywotni i o ile nie zabraknie mu chlodziwa to nie ma problemow, nawet przy 200km/h na dluzszych odcinkach temperatura silnika nie rosnie powyzej 95. Mechanicy tych silnikow nie lubia a racji dosc skomplikowanej budowy i przeszkadzajacego we wszystkim koleltora dolotowego. Ja go lubie za dynamike. Ten sam silnik w BMW na 146 KM, w Omesi ma 131 (96kW). Bez problemo mozna wycisnac z niego 185KM i 340 NM momentu.
Na niskich obrotach (do1500) jest mulowaty jednak jak wejdzie na swoje obroty turbina to zostawia wszystko co mozliwe z tylu.

Nie biez automatu. 2,5TD jesn dosc rzadki a automat do niego to rodzynek (no moze troche przesadzilem).

Spalanie
Moja pali 7,5 do 9 w trasie 90-140
W miescie jak jezdze delikatnie to pali 12 a jak przycisne to 15. Niedlugo jade na regulacje pompy i pewnie wymienie jej chipa. Co ciekawe po tuningu ma o 30% wiekszy moment i moc a o 10-20% mniej pali.

Moim zdaniem 2,5TD to doskonale auta. Przy 100 ma 2000 obrotow i nie slychac silnika. Kultura pracy silnika na bardzo wysokim poziomie.

Glownym problemem jak we wszystkich oplach jest korozja. Ja walcze z tym u siebie ale nie wszedzie moge sie dostac domowym sposobem.

Zamin kupisz postaw ja na kanal i niech ktos (dobry beztsronny mechanik) sprawdzi czy nie byla bita (WAZNE!!!), czy nie ma wyciekow lub czy jej cos nie dolega. Napewno bedzie miala korozna na nadkolach na dole na tylnych drzwiach przy tylnych kolach (to normalne).

pozdrawiam

DIESEL RULEZ , GAZ FUUUUU

(GAZ - FUUU - osobiste przekonanie - moj kolega splonal zywcem w samochodzie bo po udezeniu w drzewo przodem instalacja gazowa nie odciela gazu ze zbiornika tylko wladowala go do auta - po secji okazalo sie, ze gdyby nie gaz to nic by mu sie nie stalo, nie mial nic nawet pekniete - prosze o nie dyskutowanie na ten temat, to tylko wtrocenie tlumaczace moj stosunek do gazu)
  
 
Cytat:
2004-06-25 13:37:33, kalafior pisze:
Bez problemo mozna wycisnac z niego 185KM i 340 NM momentu.



Ośmielę się wątpić. 185 to jest ok. 141% mocy wyjściowej. I żeby nie było - nie że to jest niemożliwe, ale to "bez problemowo". A może ty kolego masz tak? Szczegóły pls.

Cytat:
...jednak jak wejdzie na swoje obroty turbina to zostawia wszystko co mozliwe z tylu.



  
 
Cytat:
Na niskich obrotach (do1500) jest mulowaty jednak jak wejdzie na swoje obroty turbina to zostawia wszystko co mozliwe z tylu.



Ehh bez przesady
  
 
Cytat:
Ośmielę się wątpić. 185 to jest ok. 141% mocy wyjściowej. I żeby nie było - nie że to jest niemożliwe, ale to "bez problemowo". A może ty kolego masz tak? Szczegóły pls.



Nie lapcie za slowa ...

Opisze to tak:
W BMW ten silnik ma 146KM i taka moc powinna byc traktowana jak bazowa dla tego silnika. Defacto silnik w oplu rozni sie drobiazgami. Z turbo diesla mozna wyciagnac ok 20-25% mocy dodatkowo (tak dowiedzialem sie w serwisie bosch w Gdansku). Przy 25% troszke zacznie kopcic bo bedzie mial zbyt bogata mieszanka.

Wzrost o 20% to moc 175KM
Wzrost o 27% to moc 185KM

"Bez problemu" oznacza "bez dodatkowych przerobek auta". Oczywiscie mozna dodac jakis SUPER intercooler i sportowy wydech ale to juz inna bajka.

Tak swoja droga to napisze wiecej jak to bede mial u siebie - szacuje, ze tak na poczatku sierpnia cos w tej kwestii bede mogl napisac wiecej (zaleznie od wplywow na konto).

Dodam, ze seryjny tuning przez zmiane chipa to 175 KM na dzien dobry. Za dodatkowe "strojenie" na hamowni jest dodatkowa oplata ale i dodatkowe KM.

pozdrawiam wszystkich grupowiczow
  
 
Kalafior zanim zaczniesz zmieniać chip po wizycie w Boschu w gdansku to wejdz Tu .

Tam siedzą tunerzy, którzy robią to na codzien i z chipów maści chip i box masci box, to mają polewkę.
wiec poczytaj i poczytaj. Popatrz, że chłopaki uzyskują z silników vag 130 konnych (niektóre maja spore gifty), 170 koni z dużym wysiłkiem. Potem sprawę przemyśl.

Może coś się nasunie na myśl i pojedzisz do nich zamiast do Boscha.
  
 
177 koniuff przy sprawnym silniku.Ile latek ma twoj dizelek i jaki przebieg?
  
 
No cuz, ujme to tak:

Na wstepie to nalezy sie szacuneczek wszystkim grupowiczom !!!
No i oczywiscie zwracam honor bezyniakom i gazownikom !!!

Potem to ... no coz przyszlo zmiezyc mi sie z brutalna rzeczywistoscia. Z tuningowania mojego diesla nici a to za sprawa dzisiejszych wydarzen. Mianowicie kiedy sobie chcialem "uciec" z krzyrzowki i wcisnalem glebiej pedal gazu (1 bieg 3500 i potem 2) w silniku cos zgrzytnelo i zaczal bardzo rytmicznie i bardzo glosno stukac (!!!). Chodzi na wszystkich cylindrach wiec to chyba nie urwany zawor. Podejrzewam, ze obrucila sie panewka na wale korbowym i czeka mnie remont silnika albo jego wymiana
[CENSORED] MAC !!! Przechwalilem mojego dieselka i sie na mnie tpo zemscilo.

Doradzcie mi co lepiej zrobic kupic uzywany czy wyremontowac moj silnik. Ile to moze kosztowac.

ALE SKUCHA

Niech to licho. No nie moge, dobrze ze choc flaszke mam na pocieche ...

Mam pare pytan co do remontu silnika ale to porusze w swoim watku.

Prosze wszystkich znawcow o wlaczenie sie do dyskusji.

dzieki i pozdrawiam

PS
co to tych danych o tuningowaniu to sa to informacje "zaslyszane". Osobistych doswiadczen jeszcze nie mam (ale to sie moze zmienic i to jedyn a pozytywna informacja w tym poscie )
  
 
Tak sobie jeszcze doczytuje rozzalony awaria mojego kochanego dieselka (ale mnie [CENSORED] sukinsyn ) i chcialbym wyjasnic jeszcze jedna rzecz:

Cytat:
jednak jak wejdzie na swoje obroty turbina to zostawia wszystko co mozliwe z tylu.



i tu pojawil sie wielki usmiech... otoz chcialbym zaznaczyc, ze sa tam slowa "wszystko co mozliwe" w nie "wszystko". Wyjasnie, ze chodzi o auta z rodzaju RENAULT MEGANE Coupe ze smiesznym silnikiem 1,6 115KM i takie tam pimpki jak CC sporting albo auta z pseudo rasowym charakterem. Pewni grupowicze chyba sa mocno poruszeni ale prosze dobrze zrozumiec moje slowa. Oczywiscie do MV6 i tego typu POTWOROW to bede mial start pod warun kiem, ze beda pracowac na max 3 cylindrach ... ech dlugo by tak mozna ... w kazdym badz razie ... strasznie sie zawiodlem na mojej omesi, (co za dziwka). Toyotka pomimo 16 lat nie odwinela mi nigdy takiego numeru ... eee, nawet wodka mi sie skonczyla a do nocnego mam daleko ...

Tak na koniec: Jak sprawdzic czy to panewka czy moze cos innego?
Jak odkrece miske olejowa i zdejme podstawy korbowodow to bedzie to widoczne?

pozdrawiam
  
 
łączę sie w bólu....
Wiem co czujesz. Kiedys pękł mi pasek wieloklinowy przy wyprzedzaniu kolumny tirów na poznańskiej... Zero wspomagania, koleiny... A później strach że rozwaliłem pompę przegrzałem silnik...itd,itp.Słowem wyobrazałem sobie totalną masakrę pod maską. Na szczęście skończyło się tylko na wymianie wyżej rzczonego.
Nie martw się więc, będzie dobrze
  
 
Cytat:
2004-06-25 22:51:03, kalafior pisze:
Tak sobie jeszcze doczytuje rozzalony awaria mojego kochanego dieselka (ale mnie [CENSORED] sukinsyn ) i chcialbym wyjasnic jeszcze jedna rzecz:

Cytat:
jednak jak wejdzie na swoje obroty turbina to zostawia wszystko co mozliwe z tylu.



i tu pojawil sie wielki usmiech... otoz chcialbym zaznaczyc, ze sa tam slowa "wszystko co mozliwe" w nie "wszystko". Wyjasnie, ze chodzi o auta z rodzaju RENAULT MEGANE Coupe ze smiesznym silnikiem 1,6 115KM i takie tam pimpki jak CC sporting albo auta z pseudo rasowym charakterem. Pewni grupowicze chyba sa mocno poruszeni ale prosze dobrze zrozumiec moje slowa. Oczywiscie do MV6 i tego typu POTWOROW to bede mial start pod warun kiem, ze beda pracowac na max 3 cylindrach ... ech dlugo by tak mozna ... w kazdym badz razie ... strasznie sie zawiodlem na mojej omesi, (co za dziwka). Toyotka pomimo 16 lat nie odwinela mi nigdy takiego numeru ... eee, nawet wodka mi sie skonczyla a do nocnego mam daleko ...

Tak na koniec: Jak sprawdzic czy to panewka czy moze cos innego?
Jak odkrece miske olejowa i zdejme podstawy korbowodow to bedzie to widoczne?

pozdrawiam



a konkretnie:
Cytat:
strasznie sie zawiodlem na mojej omesi, (co za dziwka).



ja bym tu raczej winił Banditen Motoren Werke a nie Bogu ducha winną omesię

nie zazdroszczę
  
 
Będziesz Miał Wydatek.
Trzeba było brać jakiś porządny motor.
  
 
Wiem wiem, to te cholerne BEEMWU, odradzano mi to fowno ale musialem dopiac swego ... eee, oni sie przeciez nie znaja ... no i teraz mam.

Czy do Omegi B pasuje silnik 2,3 TDI od Omegi A? Lubie te silniki i sa nie do zdarcia.
  
 
Kalafiorrr! Sprzedaj resztki Omy i kup se Vałkę 3000 emvał sześć. Będziesz wtedy zadowolony. Diesel to diesel. Trzeba delikatnie się z nim obchodzić, a nie rwać jakbyś miał w benzynie 3.6 litra. To nie rajdówka ani broń B........ wyścigówka.To tylko trochę szybszy wołek roboczy.A jeśl lubisz diesle to zafunduj sobie tzw. Model C, rok pow.2000 z silnikiem 2,5 z comm.railem. Będziesz miał wtedy 155 koników seryjnie.Dla mnie to całkiem w porz motor.