Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Vincent Opel Omega Sedan 2.0 ... Szczecin | 2004-08-09 19:44:57 Witam
RDZA !!! Temat rzeka, nieustannie występujący i powracający w mniejszym lub większym stopniu na każdym kawałku metalu a już na samochodach w szczególności... Zmienne warunki atmosferyczne i nie tylko jakim podlega auto czyni je męczennikiem i ofiarą rdzy i innych ubytków... Spotkać ją można w każdej marce u niektórych jednak stanowi niejako wadę fabryczną...jest to przypadłość która łączy nas wszyskich Jak z nią skutecznie walczyć, jak zabezpieczyć autko przed jej powrotem, co zrobić by nie siała spustoszenia na karoserii i w podwoziu.... Każdy ma na pewno jakieś doświadczenia i rady którymi w tym wątku może się podzielić... Pozwoliłem więc sobie stworzyć ten wątek który pomoże nam wszystkim walczyć z utleniającym się metalem... Pozdrawiam Vincent i jego rdzewiejąca tu i ówdzie Omega |
thaniel Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2004-08-09 20:18:05 |
moch 126 83', 126 79' Łódź | 2004-08-09 23:35:22 Witam Cię Vincent na forum. I przechodząc do tematu:
Warto wlewać olej do progów. To naprawdę pomaga autku. Ja tak robię na zimę (choć teraz juź w zimę auta użytkować nie będe) i nie widać żadnych śladów zużycia na progach i słupkach. Dobrze wtedy zatkać odpływy od dołu a potem wypuścić to po zimie. Karcherem spłukać podwozie i musi być dobrze. Na ciepło zabezpieczać Hydrobitem podwozie. Pastą uszczelniająca zabezpieczać spawy oczywiście najpierw wszystko odtłuszczając benzyną ekstrakcyjną. Ważne jest to żeby spawy były naprawdę dobrze odtłuszczone. |
Radiance Samara Pabianice | 2004-08-10 23:09:48 Co do tego oleju to slyszalem (ale nie wiem ile w tym prawdy), ze w krajach skandynawskich gdzie drogi posypuja nie tak jak u bas sola, a chlorem to podwozia zabezbiecze sie goracym olejem, najlepiej pod cisnieniem. Podobno jest to o wiele lepsze niz te nasze czarne mazidla .
pozdrawiam, Szymek |
moch 126 83', 126 79' Łódź | 2004-08-10 23:21:57 Masz rację Radience, to dużo lepsze niż te nasze mazidła. Jak miałem Ładę 1500S, to niestety nie dbałem o nią tak jak mój dziadek i się posypała a powinienem był właśnie traktować ją olejem i mazidłami profesjonalnie. Ale rozeszło się i już jej nie posiadam, o malucha dbam wyjątkowo. Rdzy zero. |
Radiance Samara Pabianice | 2004-08-10 23:27:44 Z tym olejem to jest sprawa do zrobienia (polozyc na bok, pistolet, sprezarka i do roboty), ale nie wiem, czy przed takim zabezpieczeniem musialbym "wytepic" cala rdze i zesrobac resztki mazidla? Czy moge to zrobic na to co jest teraz? I czy to powstrzyma wtedy rozwoj rdzy... |
moch 126 83', 126 79' Łódź | 2004-08-11 00:30:31 Ja bym to zrobił porządnie. Najpierw znalazł sie pod autem, lub przewrócił je na bok, potem pozbył się śrubokrętem bitexu a potem resztki jego zmył jakimś rozpuszczalnikiem, powierzcnie odtłuścił a na odtłuszczona powierzchnię nałożył mazidła rozcieńczonego na ciepło olej, potem BITGUM , ale przed BITGUMEM zabezpieczyć pastą uszczelniającą wszystkie spawy. Po BITGUMIE zamontować bardzo skrupulatnie wszystkie zaslepeczki w miejsca do tego przeznaczone, a potem zabezpieczyż na nie jeszcze BITGUMEM. |
moch 126 83', 126 79' Łódź | 2004-08-11 14:04:46 Ziaja, jakbyś mógł zapodaj cały temat o tym i obfotorafuj. Na pewno Twoje doświadzczenie przyda się innym użytkownikom forum.
P.S. Klatka do espero ? |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2005-03-24 19:41:29 Witam
podobno bardzo skuteczna konserwą jest lakier do malowania kadłubów okretów morskich. tylko troche to jest toksyczne |
gladiator TOYOTA ZS/ZPL | 2005-06-09 22:20:13 umnie za blacharkke i lakierowanie krzykneli 6000 |
PG RN MOD Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-06-11 18:26:39
bardzo duzo wzieli |
alvax nissan 200sx Nowy Sącz | 2012-07-10 08:28:41 Witam.
Ja widziałbym to tak, jeżeli ktoś ma trochę miejsca gdzie by mógł przechylić autko na bok, to już jest plus, bo czyścić podwozie z kanału czy na podnośniku i trzymać cały czas ręce do góry, to współczuję , auto na kołyskach, czyści się super na stojąco, ręce nie bolą i widać wszystko jak na dłoni. Raz na jednym boku, potem przewrócić na drugi bok i wypucuje się wszystko dokładnie. Oczywiście są zakamarki, w których ani szczotką, ani skrobakiem nie dojdzie się, najlepiej i najszybciej jest wypiaskować, raz że szybko, dwa że dokładnie i od razu widać, gdzie co wyciąć i załatać. Poza tym wszystko jest czyściutkie, spawanie lepsze, no i od razu można zamalować. Po piaskowaniu powierzchnia jest taka, że farba jaka by nie była, trzyma się lata, jak keszcz tyłka. Kuknąć sobie na:Motoryzacja - pasja i dobra szkoła ?..., są ciekawe artykuły o piaskowaniu podzespołów samochodów i nie tylko. |
mikiLOL TRochę tu trochę tam | 2013-07-15 14:34:07 Te fabryczne zabezpieczenia, jakie są stosowane w nowych modelach aut, jednak nie sprawdzają się w pełni na polskich drogach. No cóż mamy tu w Polsce drogi jakie mamy, czyli dziurawe, a poza tym podczas zimy dodatkowo sypane są solą, która zżera podwozie. Bez konserwacji po kilku latach teoretycznie nowy wóz będzie od dołu wyglądał fatalnie. Ja mam od 3 lat profesjonalnie wykonane zabezpieczenie i jak na razie nic złego się nie dzieje. |
Waler Katowice | 2013-08-17 18:54:58 W Katowicach w jednym warsztacie jest tak, że jak robisz sobie laserową geometrię kół i zbieżność to w ramach usługi sprawdzają Ci zawieszenie luzy tył i przód www.geometriakol.katowice.pl mówią co i jak, nie biorą za to kasy, przejrzą Ci wszystko dokładnie no i specjalizują się w naprawach zawieszenia ogólnie. Osobiście jeżeli chodzi o rdzę to jak tylko zaczynam widzieć jakieś ślady to wolę nie bawić się w naprawy tylko jak najszybciej sprzedać auto i kupić nowsze, rdza zawsze wraca;p |