CHŁODNICA oleju w 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W planach miałem zmiane silnika ale jesli nawet to moze dopiero na wakacjie.....narazie postanowiłem podkręcić seryjny silnik.....i jednom rzecza ...którą musze zrobic to chłodnice oleju(nigdy jeszce tego nie robiłem i sie boje)...na stronce DANIORA..jest opis...ale chcę zaciągnąc opini od ludzi co to maja.....boje sie np...że cuś mi sie urwie spadnie mi cisnienie oleju i zatre silnik....prosze o jakies (czego mam sie ustrzec i na co zwrócić szczegulną uwage....Z GÓRY WIELKIE DZIEKI.....
  
 
Temat wałkowany już przezemnie!! Niestety niewiele osób mogło udzielić mi wyczerpujących informacji!! Pozatym dość kłopotliwe co sie okazuje jest znalezienie i w końcu kupienie chłodniczki. Najlepsze są te od japońców (mitsubishi spacewagon 1,8 TD), ale ceny też są niezłe bo około 150zł za używkę z rozbitego auta. Pasuje także od Opla Astry TD, od jakiegoś Audi, Opla kadeta GSI i jeszcze kilku aut. Niestety mnie powstrzymała zaporowa cena samej chłodnicy. Co do samego montarzu, to nie powinno to sprawić większych. Wystarczy oblookać już istniejące chłodniczki (włoskie strony internetowe i strona Daniora). pozatym każdą nieszczelność układu (spadek ciśnienia) dostrzeżesz po wyciekach. No i trzeba pamiętać by przewody miały sensowny przekrój wewnętrzny. Ja przyjołem taki jaki na przewód smoka, czyli około 10mm. Zresztą poszukaj w starych postach mojego topicu. Pozdrawiam i cze!!
  
 
Poszukaj pod chasłem "chłodnica".
  
 
Świetnym patentem jest założenie na jeden z przewodów filtra oleju co w malcu jest czymś bardzo potrzebnym...
  
 
Filtr oleju!! Super sprawa!! Też nad tym myślałem!! No i wymyśliłem!! Mercedesy beczki nie wiem dokładnie czy benzyna czy diesel mają fajne małe filterki wraz a mocowaniem samego filtru. Jest to wszystko wielkości około 10x10x12cm. Wejście i wyjście z filtru i przwody można na złomie wychaczyć za około 50 zł!! Super sprawa!!
  
 
A ja wam powiem co powiedzialem schwepesowi.
Idżcie do warsztatu chłodniczego gdzie naprawiaja pralki - tam mają chłodnice z lodówek wytrzymałe 30 - 40 zł!!!!
Ja swoją kupiłem za 60 zł - z zaporożca - ale narazie nie montuje bo zanim złoze będzie zima a w zimie chłodnicy nie potrzebuje !
Pozatym wcale nie musi byc chlodnicy !! mozna dac nyle jaki filter oleju i zamotać rurką np alu taki wywijas i dopiero do silnika i to tez da efekt.
Chodzi o to by ruszyć ten olej - już samo to ochłodzi go - tak tłumaczył mi to wujek.

Ps. Dobry artykuł o chłodnicy jest na F&F sajt - robił go rogacek i z tego co wiem zrobiłna niej wiele km i nie narzeka
  
 
To co wy macie za silniki??? 800ccm jak Garii ??? czy możę 62KM albo więcej??? Napiszcie mi po co chłodnice do serii albo nawet dobrze zrobionego silnika. Proszę o wyjaśnienie. Rozumiem ktoś ma wałek kurewsko wysoki, głowice minimum 6mm splanowaną, jeździ na 100 oktan paliwie i non-stop z 6000 poniżej nie spada to tak, ale ludzie już nie jedną opinie słyszałem na ten temat i tyle Wam powiem że wystarczy alu micha i więcej tylko o 1 litr oleju, dobrze obrobioną głowice, wydech "luźny" i dolot odetkany aby lepiej chłodziło cylindry i żadne chłodnice oleju nie są potrzebne. W kaszlu mam troche zjechaną głowice, wałek też chyba niczego sobie i lałem na dotarcie olej 20W50 QS i nic się nie stało, temperatura nigdy nie była tak wysoka aby się jechać nie dało. Olej zmieniłem po 800km na Shell 10W40 i też się nic nie dzieje. Docelowo będzie RS 10W60 i alu micha 4 litry. A wiem że z nią i tym olejem temp. spadnie o 20 stopni na 100%. Więc dalej nie rozumiem sensu zakładania chłodnicy, potem szopki ze zmianą oleju odsysanie i inne badziewia. Zastanówcie sie, jeszcze raz wg mnie odetkać dolot, wyregulować gazior aby nie miał za ubogiej mieszanki, obrobić głowice, jeździć na dobrym paliwie i "poluzować" wydech. Będzie super i wystarczy i mniej pierdzielenia z tymi przewodami, olejami przepalonymi i nie wiadomo jeszcze co. Jak silnik ma 800ccm na cylindrach Garbusa i na głowicy 2 gardzielowej i gaźniku weber/solex tak!!!! (Garii rulez) jeśli seria nie!!! To jest moje zdanie i tylko moje i ewentualnie ludzi którzy z 27 lat robią kaszle i wszystko przerabiali w nim. Pozdrawiam......ale się cholera rozpisałem...
  
 
Najlepiej to wsadzic chłodnice oleju od garbusa jest ona nieduża
i można ją gdzies na belec umiescowic.Patent sprawdzony w rajdówkach
  
 
Troche ale ile kosztuje alu micha i gdzie można ją kupic??
  
 
Cytat:
Idżcie do warsztatu chłodniczego gdzie naprawiaja pralki - tam mają chłodnice z lodówek wytrzymałe 30 - 40 zł!!!!



Tak, tylko jak wydłubiesz całą chłodnicę wraz z całą graciarnią do podłączenia, to jeszcze będziesz miał termostat. A z lodówki nie.

K.Y.
  
 
Oj nie wiem ja mam jakąś spawaną grubość ścianek 4mm a wywinięcia 5mm. Dostałem ją od starszego bo kiedyś robili właśnie do OBR w latach 90-97 do polskich wyścigówek, a że rysuenk techniczny został to wykonali mi u ojca w pracy. Jest zajebista: użebrowana, uspokaja olej i 4 litry . Pozdro
  
 
W takim razie może rysunek na sieć byś walnął?? Może bym też sobie coś takiego stworzył!! Z góry THX.
  
 
To pytanko kontrolne

Czy pompa daje na tyle duże ciśnienie aby "popchneła" olej. Też zastanawiałem się kiedyś nad filtrem, który stanowiłby także formę chłodnicy zawsze to wydłuża trochę obieg i jest poza sielnikiem. Niepokoi mnie jednak ciśnienie. Czy da rade?
  
 
No ja tez obawiam sie o cisnienie........(ja osobiccie jako chłodnicy chce uzyc NAGŻEWNICY od poldka czy jakiegos innego wynalazku...Ale czy chłodnica ma sens w silniku (z głowica splanowana o 2mm,powiekszone i wypolerowane kanały dolot i wylot,wałek 385,itp....)??......
  
 
Daymon walinj ten rysunek do netu, a niewiesz gdzie można kupić alu miche do malca(Septic ma alu ale czy to samorób)??A co do ciśnienia może być troche maławe, większa miska wydaje mi sie senswniejszym rozwiązaniem i mniej grzebania!!
  
 
No to daymon rzuc teaz ten rysynuke techniczny o którym mówisz.
Pewnie masz go w domu chyba ze lezy u starego
Ta septic to chyba nie samoróbka bo madcar sprzedawał identyko.
  
 
Cytat:
Czy pompa daje na tyle duże ciśnienie aby "popchneła" olej. Też zastanawiałem się kiedyś nad filtrem, który stanowiłby także formę chłodnicy zawsze to wydłuża trochę obieg i jest poza sielnikiem. Niepokoi mnie jednak ciśnienie. Czy da rade?


O to się nie martwcie:daje.Zostało to sprawdzone w maluchu qmpla.Miałon dorobiony filtr dodatkowy,zamontowany do elementu znajdującego się na blasze nad tłumikiem.Olej szedł prosto z pompy na filtr.Ciśnienie daje takie że trzeba było specjalnie kupować i dobierać węże zbrojone stosowane w instalacjach ciężarówek bo pierwsze zastosowane pękły po kilku kilometrach.Dodam że maluch był często katowany a ten wynalazek nie wpłynąłnp.na zatercie silnika czy coś w tym rodzaju
  
 
A co do chłodnic oleju:rozmawiałem kiedyś z człowiekiem który za młodu ścigał sie maluchami i je przygotowywał.Powiedział mi że chłodnica oleju ma w maluchu sens kiedy jego osiągi oscylują na seryjnym bloku w okolicach 15 s. do setki.W innym wypadku spokojnie seryjny wentylator wystarcza.Pamiętajcie poza tym o fakcie ze polski maluch to licencja włoska.Konstrukcja malucha z założenia miała być przystosowana do jazdy w upałach i nie przegrzewała się.
  
 
ja kupiłem chłodnicę oleju od citroena siakiegoś starego i leży... może jak będę zmieniał wałek, to od razu założę. co do filtra, to kiedyś się zastanawiałem, ale przeraził mnie właśnie ew. brak ciśnienia... z drugiej strony Skudło miał i chulało.. tylko nie wiadomo co on tam miał namłodzone podobno trzeba przerobić "zawór", żeby nie ograniczał cisnienia
  
 
No i odświerzam topic!!

Jako, że zaraz ruszam na instalację chłodnicy oleju powiedzcie mi tylko czy popma wydoli?? Wiem wiem, temat milion razy w tym poście wałkowany ale nikt nie odpowiedział sensowanie!! Chłodnica będzie umieszczona we wnęce pod samochodem w miejscu gdzie seryjnie jest nerka od ogrzewania. No i stąd też przewody będą dość długie. Miejsce myślę wyśmienite po pierwsze z dala od gorącego silnika no i w trakcie jazdy w miejscu dość mocno omywanym powietrzem. Co o tym myślicie??

P.S. Węże średnica wewnętrzna 10mm, ciśnieniowe olejowe