Nieszczelny automat Omega 2.0 (dwie miski)..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Od 11 lat w mojej stajni jeździ Omega 2.0i z automatyczna skrzynią biegów.. Ma przejechane 260tyś i nigdy nie było problemu z ASB.. Regularnie zmienialiśmy oliwe oraz filtr oleju w skrzynce.. Problemy pojawiły się jakiś czas temu.. Mianowicie autko zaczęło szarpać przy przełączaniu biegów. Zarówno przy przełączaniu z P na D lub R jak też podczas jazdy pojawiło się szarpanie.. Szybko zorientowałem się, że powodem tego zjawiska był niedobór oleju;( Pojawił się wyciek! Wstępnie na kanele ustaliłem, że jest to wyciek z wałka głównego skrzyni od strony silnika.. Dziwnym jednak było to, że oliwa wyciekała między obudową sprzęgła hydrokinetycznego i skrzynką a nie między obudową a silnikiem gdzie jest specjalny kanalik odprowadzający ewentualne wycieki.. Po zdemontowaniu skrzyni okazało się, że uszczelniacz wałka skrzyni jest OK?!? Szybko dopatrzyłem się natomiast ze śruby mocujące wspomnianą obudowę sprzęgła, która jest jednoczenie przednią ścianą skrzyni są po prostu odkręcone!?!? Ponieważ kompletnie nie mam doświadczenia, co do napraw ASB usunięcie usterki ograniczyło się jedynie do dokręcenia wspomnianych śrub.. Niestety! Nic to nie pomogło.. olej co prawda w mniejszej ilości ale nadal wycieka.. (1L na 1000km) Obecnie noszę się z zamiarem wyjęcia skrzynki odkręcenia obudowy sprzęgła oraz uszczelnienia jej.. Obawiam się jednak tego, że obudowa nie zejdzie z wałka.. Słyszałem ze aby rozebrać ją należy wałek główny pogrzać do temperatury 120`C.. Może ktoś z was ma doświadczenia dotyczące podobnej usterki ASB lub po prostu rozbierał taką skrzynkę.. Obawiam się również czy kiedy zdejmę przednią obudowę skrzyni.. czy nie wysypie mi się wszystko??? Kompletnie nie wiem, co mam robić???


[ wiadomość edytowana przez: thomi dnia 2004-09-25 15:26:58 ]
  
 
Jestem pod wrażeniem opisu, konkretny i treściwy. Obawiam się że nikt tego jeszcze nie przerabiał. Sprobuj, gdzie na foracha automatowych.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-25 22:50:01 ]
  
 
mialem chyba identyczny wyciek co Ty, z tym ze ja akurat skozystalem z okazji i zmienilem na manualna skrzynke.
  
 
Nie znam się na budowie ASB, ale nie wydaje mi się, żeby do rozbiorki konstruktor przewidywał takie rzeczy. Samo uszczelnienie obudow nie musi chyba wymagać takich zabiegów.
Kojarzę, że kolega Rasek miał podobny problem, i mowił coś o stronie chyba automat.pl czy jakoś tak, jest to strona gościa, który podobno o ASB ma dużą wiedzę i doświadczenia, jeśli ci się uda to znaleźć, może ci pomóc.
Pozdrawiam krajana, Janusz
  
 
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem!
Szczerze mówiąc to zacząłem od strony automat.pl.. Dzwoniłem nawet do tego warsztatu przyznałem się do tego, że wyjąłem skrzynie myśląc ze to uszczelniacz wałka i okazało się że olej leci spod kołnierza.. Zapytałem kierownika czy jest szansa na to, że jeśli zlecę im uszczelnienie skrzyni to czy to pomoże? Gość powiedział mi arogancko, że jeśli zabrałem się za coś, na czym się nie znam to żebym teraz radził sobie sam!!! Ham rzucił słuchawką i koniec Dało mi to do myślenia, że to uszczelnienie jest bardzo proste i ze gość mnie nastraszyć chciał.. no bo niby jak by to było jakieś skomplikowane to by mi powiedział lepiej niech pan przyjedzie zobaczymy i zrobimy.. A tak to sobie myślę, że gość pomyślał ze chce się go zapytać czy jak sobie zmienię to czy mi pomoże W sumie logiczne.. W zasadzie to on nie jest informacja.. Ale fakt faktem chciałem im to zlecieć Może skrzynie wyjął bym sam bo to prostsze od manuala a parę PLN by się zaoszczędziło
Co do wymiany na manual to zastanawiałem się.. ale czy ja wiem czy warto tyle zachodu? Za jakieś 1000PLN mogę mieć kolejny automacik.. A tak to komputer, wał, pedały, lewarek, masa przerabiania.. To jest miejskie auto Na ¼ mili się nie nada
  
 
Thomi, nie wiem czy coś ci to pomoże, ale kiedy wymieniałem obudowę tylną mostu w swojej omie, ze zdumieniem stwierdziłem, że nie przewidziano tam ŻADNEJ USZCZELKI !!!. Pokrywę uszczelnili mi czymś w rodzaju smaru silikonowego. Jedyne zabiegi to dokładne oczyszczenie powierzchni przylegania, znajomość momentow dokręcenia śrub, no i ewentualnie kolejności. Jeśli będę mógł w czymś ci pomóc, to chętnie, co prawda umiem jedynie rozebrać i złożyć skrzynie z archaicznych fiatow i polonezow, ale jeśli będę w stanie, to może w czymś ci doradzę.
P.s. o nazwę tego czegoś do uszczelniania mogę się dowiedzieć, podobno kupuje sie to w ASO.
Pozdr i nie załamuj się
  
 
Thomi kolega z LOB - ilku mial automacik do sprzedania wyciagniety ze swojej omy. fakt przejechane z 250tysiecy ale mowi ze 100% sprawny jeszcze wtedy mial go w swojej omesi ichcial udowodnic. przebieg duzy ale cena taniuska bo chcial jakies 250zlotych. a na szrocie kupisz za 1000 a tym bardziej nie wiesz nic o jego sprawnosci/pochodzeniu - wiec zagadaj do niego i podpytaj czy sprawa nadal aktualna - chyba ze zalezy Ci jednak na konkretnym remoncie skrzynki w warsztacie - rozwiazanie niby lepsze bo pewniejsze ale bierz pod uwage ze zaplacisz dosc duze pieniadze a przeciez wszystkiego Ci nie wymienia w tym aftomacie.
  
 
Wydaje mi się Janusz, że w ASB ciśnienie oleju osiąga około 8 atmosfer!? Możliwe że elementy skręcone są na jakąś pastę.. Mi jednak wydaje się że będzie tam gumowy oring.. Wszystko wyjdzie w praniu.. myślę że poczekam na jakieś ewentualne wskazówki z forum do końca przyszłego tygodnia i na początku następnego wyjmę skrzynie i po prostu z ni ą zawalczę..
Maciey, dzięki za namiar.. Zagadam w sprawie skrzynki do ilku.. Warto nawet na zapas
Jestem tu nowy.. Może mi doradzicie? Myślę sobie, że jak będę dłubał moją ASB mogę zrobić mały opis i kilka fotek.. tak dla potomnych Można by to zamieścić na LOB??? Do kogo się z tym zwrócić???



[ wiadomość edytowana przez: Thomi dnia 2004-09-26 21:39:06 ]
  
 
Jets dział porady tam można to wrzucić w przypadku problemów polecam kontakt z Alą
  
 
Cytat:
Zapytałem kierownika czy jest szansa na to, że jeśli zlecę im uszczelnienie skrzyni to czy to pomoże? Gość powiedział mi arogancko, że jeśli zabrałem się za coś, na czym się nie znam to żebym teraz radził sobie sam!!! Ham rzucił słuchawką i koniec



Mialem to samo, a chcialem tylko zapytac czy wymienia mi olej.

Co do skrzyni to ja mam innej konstrukcji i nie bede Ci nic pisal bo nie chce walic bzdur. Jak bedziesz potrzebowal pomocy przy sciaganiu skrzyni to daj znac.
  
 
Ewos, dzięki za propozycje pomocy! Możliwe ze skorzystam Mam kolegę, z którym będziemy ja wyjmować.. ale poderwać takiego mela z kanału To może okazać się nie lada wyzwanie!
Maciey, nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale pisałeś o znajomym z LOB – ilku.. Wiem, że to może wyda się śmieszne, ale zrozumiałem ze gość ma nick „ilku” i dalej idąc za ciosem nie mogę odszukać takiego użytkownika
Ach! Gdybym miał pewność, że wałek skrzyni pozwoli mi swobodnie zdjąć ten cholerny kołnierz sprzęgła.. Tak żebym swobodnie, mowgl zająć się uszczelnieniem mojego aftomata