HAMULCE?????i ULTEr

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pytanie o porade???
czy wiecie cos o hamulcach EBC, musze kupic nowy komplet tarcze i klocki i chcialem postawic na ta firme, podobno jest niezla jezeli ktos ma jakies informacje to zapraszam (chodzio o omege B)
a druga kwestia dotyczy zamontowania 2 tlumikow ultera (koncowych) po obu stronach (model kombi) mysle ze bedzie to wygladalo odjazdowo, ale czy to sie da zrobic, czy ktos ma jakies doswiadczenia. i ostatnie pytanie co zrobic z srodkowym (bo katalizator zostawiam definitywnie)- wyciac czy zostawic? dzieki za rady porady
  
 
Cytat:
2004-08-31 21:59:05, OLOBONO pisze:
2 tlumikow ultera (koncowych) po obu stronach (model kombi) mysle ze bedzie to wygladalo odjazdowo, ale czy to sie da zrobic,



To ma jeździć czy wygladać?
Masz czym napedzić ten podwójny wydech?
2.0 czy więcej?
  
 
no coz mieszkam na stale w Poznaniu, wiec powiedzialbym ze raczej wygladac. z drugiej jednak strony przebiegi roczne to 25-30 tysiecy, wiec jezdzic tez ma i to tak zeby mnie szlag nie trafial, bo ze szpanowania to wyroslem.
posypal mi sie caly uklad, wiec dysponujac gotowka pomyslalem czemu nie fajny markowy i nie za glosny tlumiczek? no i dalej idac tym tropem, gdyby dwie koncowki umiescic po dwoch przeciwnych stronach, dyskretnie oczywiscie, wygladaloby to chyba calkiem zgrabnie. natomiast nie chodzi o super wzrost mocy, mega dzwiek i inne takie bzdury, zreszta z kombi 2.0 16v rakiety nie zrobie chocbym sie ......
tak czy inaczej nie taka jest moja intencja, a chcialem wiedziec czy ktos probowal juz wsadzic dwa tlumiki z tylu i czy to sie w ogole da, ot co!
  
 
Tak da tylko wygląd.Teraz już wiem dlaczego w Poznaniu się tak tunniguje auta .

I moze czasami jakis dymek poleci z drugiej rurki .
I rada będą cię ćwiczyć na światłach za ten wydech.
Jeśli jeż chcesz koniecznie zrobić wydech dobrze to zób go z kwasówki, raz a dobrze.
Ja na twoim miejscu zrobilbym jakis tam wydech a resztę kasy zainwestował. Po czym w przyszłości kupił mocniejsze auto albo drugie do pojeżdzenia od święta do święta.

  
 
W B caravan mozna cos takiego bez problemu zrobic ale jest to kombinacja-nie zmiescisz z prawej strony puszki tlumika,musisz za ostatnim tlumikiem zrobic wyjscie na prawa strone i tam umiesicic sama juz koncowke.Nie ma gotowych ukladow wydechowych duo...
  
 
tak wlasnie myslalem, ze trzeba od srodkowego zrobic wyjscie na druga strone, tylko zastanawiam sie czy mozna bez problemu przedostac sie pod spodem kolo zbiornika, tzn, czy nic tam nie ma. ale jezeli mowisz ze sie da, to sie da i koniec!
jak tylko zamontuje zrobie kilka zdjec.
  
 
ano wlasnie jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala, oczywiscie najlepiej to by bylo z kwasiaka robic ta rure i tak pewnie bede to robil, ale slyszalem tez o jakim stopie z dodatkiem aluminium, ktory jest odporny na temperature, latwiej sie daje modelowac niz kwasiak no i jest troche tanszy, koles powiedzial ze sprobuje mi zrobic uklad pod te tlumiki (bez samych tlumikow) za 700zl, orientujecie sie czy to jest w miare, czy raczej przeplacam?
  
 
Nie wywalej katakizatora bo będziesz żałował po pół roku jak ci zacznie wydmuchiwać uszczelke pod głowicą i brać olej.Te silniki 2.0 16V juz tak mają.To juz lepiej kup sportowy katalizator.W poznaniu jest wiele firm i sklepów TUNINGOWYCH takze napewno coś znajdziesz.Mój znajomy prowadzi mały sklepik w/w w Radomiu(ale nie o tym chciałem),miał omege B 2.0 16V i tez go podkusiło wyjąć katalizator.Tyle przejsc przez ten zabieg on z nią miał ze nie polecam tego nikomu.Taka moja rada.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-09-02 09:35:03, SEBA-OMEGA pisze:
Nie wywalej katakizatora bo będziesz żałował po pół roku jak ci zacznie wydmuchiwać uszczelke pod głowicą i brać olej.Te silniki 2.0 16V juz tak mają.



Możesz to rozwinąć?
Dlazcego wywalenie kata ma spowodwoc wydmuchanie uszczelki pod głowicą? Czy gość w miejsce kata włożył cóś innego np strumienicę.? Wiecej informacji, palił gumę?
  
 
Cytat:
2004-09-01 22:41:09, OLOBONO pisze:
trzeba od srodkowego zrobic wyjscie na druga strone...



Czytaj posty uważnie, nie od środkowego tylko od tylnego. Jak zrobisz od środkowego, to będzie chyba jednak trochę za głośno i misiaki się mogą czepić.
Jak kiedyś urwałem rurę właśnie za środkowym to dawał czadu jak cholera.
Ale jak urwałem oba środkowe (2,6) to już był maks możliwości akustycznych i po przejechaniu pół Polski musiałem trochę w ciszy posiedzieć. Ale powera miał niesamowitego. Prawie jak Evo
  
 
acha!
no racja, za szybko czytam!
ok, a orientujesz sie czy cena jest ok? czy moze mozna to zrobic taniej i lepiej?
I czy ktos wie cos o tym "magicznym" stopie, czy koles mi tylko wkretke wali?

jeszcze cos chcialem....
aaa! ja tam katalizatora nie bede wywalal, nie to zebym ekologiem byl czy cos, ale slyszalem, ze elektronika wariuje, zacznie mi sie zaswiecac ta przebrzydla pomaranczowa kontrolka, to ma cos do rzeczy z sonda lambda.
slyszalem natomiast o przypadkach wydmuchiwania uszczelki pod glowica ale w przypadku zmiany kolektora, a nie wywalenia katalizatora, to ma cos wspolnego z cofaniem sie spalin (o wysokiej temperaturze) i czesto sie to dzieje w Golfach III i w Astrze, pewnie w wiekszosci Niemcow
tak czy inaczej nie slyszalem o katalizatorze, to ciekawe, ciekawe....
  
 
jeszcze jedno
czyli jestes pewien ze druga puszka nie wejdzie?
Pewnie masz racje ile tam jest miejsca?
mam zamiar zamowic ultera, dlugosc 441mm, cholerka myslalem ze wejda dwie puszki, kombinacja z koncowka mi sie nie za bardzo usmiecha!
no coz zobacze co sie da zrobic, moze koncowka to jedyne wyjscie?
  
 
Cytat:
2004-09-02 00:30:27, OLOBONO pisze:
latwiej sie daje modelowac niz kwasiak no i jest troche tanszy, koles powiedzial ze sprobuje mi zrobic uklad pod te tlumiki (bez samych tlumikow) za 700zl, orientujecie sie czy to jest w miare, czy raczej przeplacam?



No nie wiem ja bym jednak zrobil z kwasówki.Powinn wyjsc okolo 2 tys za calość. Tylko czy jest sens w tym aucie?
  
 
pod Warszawa u autoryzowanego przedstawiciela sebringa uslyszalem:

"da sie, ale zmniejszy sie zasieg auta... bo trzeba przerobic bak"

nie wiem, czy jest sens... nie lepiej jeden dobry niz dwie dresiarskie pierdziawki? skoro wyrosles juz ze szpanowania...

od 5 lat smigam bez katalizatorów i uszczelka ma sie dobrze. To ze spaliny sie wracaja (fala powrotna) to swiadczy o tym ze silnik dobrze "oddycha" nie jest zdlawiony przez serie komorowych seryjnych tlumików. Latwo dobry wydech (pod katem osiagow - bo zaraz ktos napisze, ze to nie pasuje do dostojnej lumuzyny) poznac po tym, ze np przy zmianie biegu, lub hamowaniu silnikiem - strzela (Silnik zasysa powietrze i dochodzi do eksplozji wewnatrz ukladu wydechowego) Bardzo wskazany przy NOS-ie.


pozdro

  
 
U mnie też strzela i to jakby się wściekł.
Recepta od początku: wypalone katalityki, oberwane srodkowe tłumiki i wspawane zamiast nich rurki, rury przed ostatnim przejechane po koleinach i z dziurami. Koszt: żadnen przy rasowaniu - jakiś przy sprzedawaniu. No i mocy nie ma za wiele, bo jakoś dziwnie po wyjęciu środkowych i wspawaniu rurek osłabł jak cholera.
  
 
u mnie brak katalizatorów, zamiast 2 srodkowych - 1 bardzo duzy przelotowy, z tylu 1 duzy absorbcyjny z komora rozprezna (1/5 polemnosci)...

wszystko razem spisuje sie rewelacyjnie.

ps.: Watek dotyczy wydechu a nie ratowanego sita... Pisze o sprawnym i szczelnym wydechu.
  
 
Nikt tu nie mówi o ratowaniu, chcę wymienić cały układ już od łączenia za kolektorem wydechowym po końcówkę. Ale jeszcze nie teraz.
  
 
Cytat:
2004-09-02 16:52:38, QNA pisze:
No i mocy nie ma za wiele, bo jakoś dziwnie po wyjęciu środkowych i wspawaniu rurek osłabł jak cholera.



Normalne. Ukłąd liczony jest tak aby wiedzieć gdzie wlozyc 1 tlumik.
  
 
a czy ktos kiedys probowal wsadzic np. do zwyklej B 2.0-20.16v uklad od mv6, ktory jest podwojny, z tym ze przy kolektorze wykombinowac jakas zlaczke, no i z tylu wstawic koncowy jakis inny, czy to nie jest kompatybilne?
  
 
Chłopie!
Co ty chcesz wyrzeźbić?
Układ wydechowy od trójki do dwulitrówki ??????
Przecież trójka ma układ jeden-dwa-jeden.
Na cholerę Ci takie opory na wylocie??????
Walnij sobie tak jak starsi (stażem i doświadczeniem) kooledzy Ci radzą i będziesz zadowolony