Pytanie o końcowy tłumik w poldkach i fiatach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
miałem okazje widzieć i słyszeć poldka, który zamiast końcowego tłumika miał zwykłą rure-normalny kolektor-tłumik środkowy i rura do końca. Czy ktokolwiek przeprowadzał taki eksperyment i jaki jest efekt w osiągach bo w akustyce naprawde przyjemny-bardziej niż bucząco-basowe tłumiki końcowe dla gejów
  
 
klubowicz BARRY tak zmodyfikował u siebie układ wydechowy - i zgadza się, że dźwięk zmienia się. Natomiast jak z mocą ciężko powiedzieć bo są to wartości napewno niewielkie ( na "+" albo na "-" - trzeba by bylo sobie sprawdzic na hamowni ). Zresztą koncowy w DFie jest przelotowy także nie ma co kombinować. Ja jak każdemu polecę kolektor rurowy z GSi - tanio a efekt zauważalny.
  
 
wydaje mi sie za w 2.0 gdzie mialem przyciasnawy wydech po wyjeciu srodkowego max moment i moc przesunol sie w gore obrotow podejzewam dlatego ze pierwsza komora rozprezna, byla dopiero na koncu wydechu, w obrowskich poldkach wywalali koncowe a zostawiali tlumik w miejscu srodkowego
p.s.
fakt dzwiek byl zajebisty, koniu moze cos powiedziec na ten temat jak jechalismy na rudniki dawno dawno temu
  
 
ja mam rure 50tke zamiast koncowego tlumika, a srodkowy mam walker'a z jakiegos innego auta, wydech nie rechocze za to ciekawie mruczy na wolnych
a jak jest z moca to nie wiem, bo na seryjnym wydechu nigdy nie jezdzilem
  
 
ja w moim mam tłumik koncowy kajnerowy, daje on fajny dzwiek, ale mi sie nie podoba i tez chce go zastapic zwykła rura jak bede miał zrobione to wam powiem jaka jest roznica, (sprubuje sie wyrobic w tym tygodniu pozdro!
  
 
Cytat:
2004-09-15 10:48:22, Sir_Mirras pisze:
ja w moim mam tłumik koncowy kajnerowy, daje on fajny dzwiek, ale mi sie nie podoba i tez chce go zastapic zwykła rura jak bede miał zrobione to wam powiem jaka jest roznica, (sprubuje sie wyrobic w tym tygodniu pozdro!


Jaki to jest 'kajnerowy' tlumik? BTW- zostaw klasyka w spokoju, jego urok polega na orginalnosci...tym bardziej 68 rocznik
  
 
Cytat:
2004-09-15 11:46:26, kosa131 pisze:
Cytat:
2004-09-15 10:48:22, Sir_Mirras pisze:
ja w moim mam tłumik koncowy kajnerowy, daje on fajny dzwiek, ale mi sie nie podoba i tez chce go zastapic zwykła rura jak bede miał zrobione to wam powiem jaka jest roznica, (sprubuje sie wyrobic w tym tygodniu pozdro!


Jaki to jest 'kajnerowy' tlumik?

jest to tłumik nie orginalny - zrobiony z kajneru, jest z takiego rodzaju stali "kajner" ktora nie koroduje i moze słuzyc wiele lat bez wymiany ps. tłumiki kajnerowe wydaja całkiem inny dzwiek niez seryjny, trudno mi okreslic jaki ale przy wyzszych obrotach gwizdze
aha, che znienic troche wyglad, jak zrobie to wysle zdjecia , i sie nie stresuj ja wiem ze klasyk musi byc orginalny, ale ja tez chce cos zmienic , to ze zmienir troche tłumik chyba nie zaszkodzi. mi nawet nie chodzi o moc, bo przeciaz nie bede szalał bo gdzie do niego czesci dostane

[ wiadomość edytowana przez: Sir_Mirras dnia 2004-09-15 12:13:04 ]
  
 
a co na to smerfy? jesli załoze zamiast ostatniego rure to będa mogli sie do niego usrac?

EDIT: a tak wogóle co on ma w srodku?nie wystarczy jak z niego wyciagne wszystkie bebechy?(z ostatniego tłumika),napiszcie bo jesli to wystarczy zeby dac taki efekt to mi łatwiej chyba będzie wybebeszyc


[ wiadomość edytowana przez: chrostek dnia 2004-09-15 20:16:35 ]
  
 
JA miałem kiedyś od kolegi mechanika co miał praktyke w stali rzeszów tłumik żużlowy king. - przelot. Założył go kumpel w poldolocie - wygląda fajnie ale .... nic nie daje akustycznie... Ciszej niz seria(polonez caro 1.6 GLE) Chyba 3ba środkowy wywalić
  
 
kajnerowy od slowa kajnerka potocznie nierdzewka
co do wydechow z motocykla bardzo trzeba przestrzegac pojemnosci , kumpel mial poldka 2.0 na wudechu z yamahy
i dlawilo go za duza ilosc spalin w jednoscce czasu
podejzewam ze w jakims silniczku 1,1- 1,3 moglo by dac to ciekawe efekty

P.S.
co do tlumika z kajnerki to faktycznie wydaje on inne dzwieki bo kajnerka ze swoja sztywnoscia nie rezonuje jak zwykla blacha
i stad roznice, tlumiki moga byc tych samych wymiarow a inaczej beda brzmiec
  
 
moim zdaniem nie ma co kombinowac jesli nie chcesz wymienic srodkowego. dla dzwieku wystarczy wyczyscic serie w srodku i juz bedzie inaczej brzmial a w srodku auta cisza.

ja mam u siebie zamiast srodkowego strumionke naddzwiekowa i koncowy tlumik ala mugen z nierdzewki jesli chodzi o dzwiek na niskich obrotach mozesz metr od policji przejechac nawet sie nie obejza na wysokich inna sprawa. generalnie pieknie mruczy w kazdym zakresie jesli chodzi o strumionke to po zalozeniu nie poznalem auta z niskich obrotow zaczol sie pieknie zbierac a na wysokich hhhmmm az milo redukowac
jak ktos chce grzebac to polecam caly wydech zmienic efekt bajka
  
 
uja sie jeszcze nie wyrobiłem ale juz niedługo
  
 
hehe ja jezdzilem na samym srodkowym przez 3 dni (koncowy mi sie urwał i tylko na gumce se wisiał ) mial taki basowy dzwiek ze az w uszach dudnilo - i to mnie sklonilo do naprawy, w sumie to ladnie mruczal na niskich.
  
 
To srodkowy tłumik musiał byc przerdzewiały w srodku skoro tak głosno pracował.Bo na samym srodkowym(sprawnym w 100%)mozna smiało jezdzic.Pracuje dosłownie ciut głosniej,prawie niezauwazalnie.Ja jezdziłam bez ostatniego 3 m-ce.Teraz mam tylko ostatni-przelotowy i jest super.
  
 
Cytat:
2004-09-14 09:18:21, Koniu pisze:
klubowicz BARRY tak zmodyfikował u siebie układ wydechowy - i zgadza się, że dźwięk zmienia się. .........



To od razu dodam żeby odpowiedziec na pozostałe pytania......
Pały sie przyp..... jak głupie......
To auto było zbyt głosne ...... cos jak breda w malcu. Gdy barry nim jechał to było słychac z daleka że jedzie ale auto zbierało sie super - pozatym miał porobioną porządnie głowice z kolektorem.....

Jak ktos pamieta to bylismy nim wkraku - godzina jazdy i łeb nap...... a co dopiero dalsza trasa.....

Nie polecam - nie da ci efektu zbyt wielkiego a bół głowy nie jest tego wart....

Juz lepsza opcja Tak jak samael Czyli Kolektor od Gsi.... Jzu lepszy efekt to da i głowa tak nei boli - ale auto tez głosniejsze....