Remont 903 - znane i nie znane koszta remontu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No wiec dzis rozebralismy silnik zakupiony niedawno i co sie okazuje...tloki do wymiany..powypalane - powygniatane...niestety do tego ryskiw cylindrach...wal i panewki wydaja sie byc ok..mam pytanie - ILE kosztowac powinno przeszlifowane bloku.....nopowiedzmy razemz dopasowaneim nowych tloków. Mam juz to odane do specjalistycznego zakładu ale nie chciałbym przepłacic. Prosilbym o ceny. Ja w sklepie u mnie dowiedzilem sie że...

1 - tlok kompletny 77 zl/szt
2 panewka korbowodu - 13 zl/szt
3 panewka głowna- 101 zl
uszczleka glowicy - 45 zl
rozrzad 900 - 65 zl.

prosilbym o pomoc.
  
 
Te tloki to chyba tanio, ja jak sie orientowalem to mowili mi zawsze 150-160 zl za tlok + sworzen + pierscienie...
Panewki i wal mam, jak wiesz. Rozrzad tez.
Szlif 4 cylindrow to chyba 200 zl, moze da sie taniej ale najwazniejsze zeby bylo dobrze zrobione...
  
 
no Fajnie - pamietaj ze ja am zaklepane WSYZTSKo co tam zostało. No i jeszce aparat zapłonowy.
  
 
Ja bym na twoim miejscu kupil drugi silnik a tego na czesci co najwyzej zostawil. Poządny remont to spora kasa a 903 w dobrym stanie za okolo 500zł kupish z Yugo najlepiej bo 30letnia jednostka to nie do piłowania.
  
 
nojamysle zlozyc z 2 takich 1 do kupy...yapko ma jeszcze tloki itp...najwazniejsza dlamnie jest cena szlifu...
  
 
mnie szlif bloku (2.0 dohc fiata) kosztował 100zł, ceny zależa tylko od widzimisie właściela zakładu, przy okazji przeszlifowali mi wał do tego silnika za kolejne 100 zł. Zawsze można się spróbować potargować
  
 
wał po szlifie też jest drugi..wiec to odpada na szczęście...moim najwieksyzm zmartwieniem sa nieszczęsne tłoki (mam drugie uzywane w drugim bloku) i ten szlif..nazakladziepowiedzieli ze za kompeltna kapitale musze liczyc 900 zl...a ja im mowie ze chce tylko tloki i szlif to mi wyjezdza ze tloki 260 u niego POD szlif dopasowane...no to ja zas ze przeciez pierscienie sie dopasowuje..ale żeby tłok......dziwni sa ci "fachowcy".jutro bede mial wycene co i jak
  
 
Cytat:
2004-08-31 17:33:34, Pat_kdb pisze:
wał po szlifie też jest drugi..wiec to odpada na szczęście...moim najwieksyzm zmartwieniem sa nieszczęsne tłoki (mam drugie uzywane w drugim bloku) i ten szlif..nazakladziepowiedzieli ze za kompeltna kapitale musze liczyc 900 zl...a ja im mowie ze chce tylko tloki i szlif to mi wyjezdza ze tloki 260 u niego POD szlif dopasowane...no to ja zas ze przeciez pierscienie sie dopasowuje..ale żeby tłok......dziwni sa ci "fachowcy".jutro bede mial wycene co i jak


No niestety to panowie w warsztacie się znają na mechanice a Ty nie. Prawidłowy szlif robi sie pod konkretne tłoki, według ściśle określonego luzu. Owszem, można zrobić szlif i potem kupić tłoki pod ten konkretny szlif ale nie jest to polecane ze względu na różną tolerancję wykonania tłoków. Więc prawidłowo powinno sie najpierw kupić tłoki, a potem pod nie szlifować gary. A pierścienie faktycznie kupuje sie do konkretnego szlifu i dopasowuje na zamkach.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
U mnie w miescie szlif 4 cylindrow w 125p kosztuje 100zł, sadze ze do tego silnika tezs by tyle gdzies kosztowalo

EDIT:
Cytat:
2004-08-31 17:42:11, andrzej_krakow pisze:
pierścienie faktycznie kupuje sie do konkretnego szlifu i dopasowuje na zamkach.



A jak mam np komplet fabrycznych tlokow 77,4 z grupy B do 125p, z zalozonymi pierscieniami, to musze bezwzglednie te pierscionki zdejmowac i szlifowac zamki na wymiar?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-08-31 18:07:55 ]
  
 
u mnie ceny sa troche inne.
uszczelka pod glowice-24zl
komplet uszczelek glowicy -50
komplet uszczelek na silnik -110zl
panewki korbowe komplet (glyco) -32zl
panewka glowna -40
pierscienie (goetze)-32 szt. na cylinder
+0,40 -34zl szt.
pompa wody - 105zl
tlok od cieniasa 903 - 40
  
 
Andrzej_krakow ma racje, jak szlif to pod konkretne tloki nadwymiarowe, najlepiej kupic tloki i zaniesc do szlifierza albo kupic tloki u szlifierza.
Pod uzywane tloki albo nominalne nowe mozna tulejowac cylindry, ale to juz 80-100 zl za cylinder.
  
 
musimy sieyapko znowu spotkac co zabiore reszte...ale to jeszcze obgadamy:|

[ wiadomość edytowana przez: pat_kdb dnia 2004-08-31 19:07:32 ]
  
 
Cytat:
2004-08-31 18:01:06, Samael pisze:
U mnie w miescie szlif 4 cylindrow w 125p kosztuje 100zł, sadze ze do tego silnika tezs by tyle gdzies kosztowalo



W Krakowie też szlif bloku do Łądy kosztuje ok. 100 zeta

Cytat:

A jak mam np komplet fabrycznych tlokow 77,4 z grupy B do 125p, z zalozonymi pierscieniami, to musze bezwzglednie te pierscionki zdejmowac i szlifowac zamki na wymiar?




Raczej tak, bo nie podejrzewam żeby w fabryce dopasowywali zamki pierścionków, bo to jest ręczna robota w przypadku każdego pierscionka.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
-a ile szlif i pierscionki do malca w wawie moze kosztowac ?? powie mi ktos ?
  
 
Cytat:
2004-08-31 19:17:09, maskekk pisze:
-a ile szlif i pierscionki do malca w wawie moze kosztowac ?? powie mi ktos ?


No za sam szlif to nie powinno kosztować więcej niz 100 zeta, nawet po uwzględnieniu chorych warszawskich cen. A tłoki juz masz?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Mam tloki i cylindry i pierscienie, uzywane wyjete z silnika teraz latam na innym komplecie ale chcialbym wiedziec bo zrobi im szlif plus naciecia na tlokach, a ze jezdrze bez filtra to chcialbym byc gotow bo zaqniedlugo znowy trzeba bedzie wymiane zrobic.
  
 
Cytat:
2004-08-31 19:24:13, maskekk pisze:
Mam tloki i cylindry i pierscienie, uzywane wyjete z silnika teraz latam na innym komplecie ale chcialbym wiedziec bo zrobi im szlif plus naciecia na tlokach, a ze jezdrze bez filtra to chcialbym byc gotow bo zaqniedlugo znowy trzeba bedzie wymiane zrobic.


A jak Ty chcesz zrobić szlif cylindra do tłoka który w nim wcześniej chodził . Nie słyszałeś o czymś takim że jak szlifujemy gar to bierzemy nadwymiarowe tłoki?????
Sorry Panowie, ale zanim zabierzecie się do tuningu Waszych bolidów to może przeczytalibyście jakąś książkę o mechanice?????
Nie chcę być nieuprzejmy ale widzę kolejną osobę która nie ma elementarnego pojęcia o budowie, eksploatacji i remoncie silnika.
Pozdrawiam
Andrzej

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
chyba szlifierz mi tlok dobierze tak samo jak pierscienie wiec nieczaje o co chodzi. ile to moze kosztowac ?
  
 
Cytat:
2004-08-31 19:43:49, maskekk pisze:
chyba szlifierz mi tlok dobierze tak samo jak pierscienie wiec nieczaje o co chodzi. ile to moze kosztowac ?


Teraz ja nie czaję. Dopiero co napisaleś że masz używane tłoki i cylindry więc chyba jednoznacznie mozna to zrozumieć że ich chcesz właśnie uzyć??? Czy jednak chcesz kupić nowe tłoki u szlifierza?????

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
no faktycznie zle napisalem, chce wykorzystac te cylindry co mam.