1.6 EFI 90r - NIE DA SIĘ JEZDZIC !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. jestem juz chyba nieszczesliwym posiadaczem essiego 1.6 EFI 90rok. ma silnik 105 km +strumienica+wydech sport. gaz najprostszy bez elektoniki. sprezanie ok tzn pomiedzy 10,5 a 11-5. PEOBLEM TKWI ZE ON NIE MA WOGOLE CIAGU, PRZYSPIESZENIE TRAGEDIA SZCZEGOLNIE 4 I 5. DO 100 15SEK !!(NA PB TEZ TRAGEDIA) MA PRZYSPIESZENIE TAKIE JAK CC 900 !! CO JA MAM ROBIC ? TEST KOMPEM POKAZUJE TYLKO " SONDA L --ZBYT UBOGA MIESZANKA"" SWIECE 25 TYS KM NGK, PRZEWODY JANMOR. DZIS JECHALEM DO WWY W 4 OSOBY I WYPRZEDZALY MNIE MALUCHY. DZIEJE SIE TO JAK JEST CIEPLO NA ZEWNATRZ I SILNIK JEST GORACY, BO JAK JEST ZIMNO TO MA " LLEKKIEGO KOPA" JAK ASTRA 60 KM(WTEDY DA SIE JESZCZE JECHAC) CO MAM ROBIC?? MOZE BYC TO WINA SWIEC. BRAK KATALIZATORA, MOZE KUPIC TEN TESTER Z ALLEGRO ZA 50 ZL?? SA ONE DOBRE....

POMOZCIE. JESTEM Z PLOCKA, A TY BYLEM U WSZYSTKICH MECH A DIAGNOZY Z KOSMOSU......

CZY TEGO PRZYCZYNA MULENIA MOZE BYC CZUJNIK POLOZENIA WALU ?? EFEKT WYST JAK CIEPLO I CIEPLY SILNIK
  
 
ja bym wyrzucił przede wszystkim strumienicę
to urządzenie sprwadza się w samolotach (w miare stałe obroty) ale nie w samochodach.
  
 
Tak sie zastanawiam nad zakupem tego testera z allegro za 55 zl -- co WY na to ??
  
 
Daj sobie spokoj z tym testerem i sam zrob, to tylko dioda i opornik gdzies 400 ohm polaczone szeregowo. A co do ciagu, no to niestety juz kompresja slabiutka, sprawny silnik powinien miec pomiedzy 12 a 14 atm.
  
 
MOJA KOMPRESJA NA CIEPLYM : 10,5 11,5 11,5 11,5 -- DO TEJ PORY WYDAWALO MI SIE ZE JEST OK. JEDEN FAKT: JAK MA DOBRY DZIEN TZN JEST ZIMNO I SILNIK ZIMNY TO SPRINT DO 100 KM/H MA JAK STILLO 1.6 16V --CZYLI CHYBA NIEZLE. MOIM ZDANIEM WINA LEZY GDZIE INDZIEJ TYLKO NIE WIEM GDZIE,,,,,,,,,,
  
 
Okej, zle to wyrazilem, wazne ze kompresja rowna, ale moglaby byc minimalnie wyzsza. Co do tego nagrzewania sie silnika - mialem to samo i wydaje mi sie, ze zwiazane to bylo z zaplonem, moze jakis czujnik temperatury, ale niestety nie wiem. Mozliwe, ze jest wtedy bardzo opozniany zaplon, gdybym nie rozbil Essiego, teraz pewnie bym nad tym siedzial i dochodzil co sie dzieje.
  
 
no to troche denerwuje. Brak mocy to jest najgorsze. Ja mam troszku lepiej bo jest mul do 2500-3000obr ale pozniej to jush idzie. A kopci ta twoja essina?? Jak jest zimy to olej gestszy lepsza komppresja a jak cieply to zadszyHEHE ale ja mam teorie.Nie wim ja sie na tym nie znam. Ja strumienice tesh bym wywalil. Od tego podobno leci uszczelka pod glowica.
  
 
W moim 1,6 EFI jest też efekt że po nagrzaniu jest słabszy, ale astre 60km to objeżdzam spokojnie. Wyprowadziłem wlot powietrza pod błotnik i jest trochę lepiej. Aha po wymianie wałka rozrządu i popychaczy na jakiś czas o tym zapomniałem, sam nie wiem dlaczego).
Stawiam na czujnik temperatury silnika (ten pod kolektorem ssącym), ale nie mogę się zabrać za jego wymianę. Daj znać jakbyś znalazł przyczynę. A jak z wolnymi obrotami po nagrzaniu czy nie próbuje przygasać po wciśnięciu sprzęgła?

Jeżeli traci moc ( tylko na LPG) w zakresie 2500-3000 obr/min to u mnie wystarczyło zmienić przewody wysokiego napięcia i świece. (Robię tak co ok 10 000km)
  
 
Tylko ja juz nie mam kata. A swiece i przewody maja jakies 17tys km. wiem na 100% ze ejst cos nie tak bo jak go kupilem chodzil nawet jak bylo cieplo jak przecinak, teraz sie muli...........