Problem z płozą napinacza łańcucha rozrządu niva 1.7 99r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów. Może ktoś pomógłby rozwiązać dla mnie problem ze zbyt szybko zużywającą się płozą napinacza w nivie. Mianowicie założyłem nowy kpl. rozrząd i mam problem z wycieraniem przez łańcuch gumy na płozie napinacza. Płozą z kpl wymieniłem na nową po przejechaniu ok 300km i słyszę że znowu dzieje się to samo co było wcześniej. Może ktoś miał taki przypadek wcześniej. Za wszelkie info z góry dziękuję
  
 
Cytat:
2021-07-06 19:28:15, Grisza1910 pisze:
Witam kolegów. Może ktoś pomógłby rozwiązać dla mnie problem ze zbyt szybko zużywającą się płozą napinacza w nivie. Mianowicie założyłem nowy kpl. rozrząd i mam problem z wycieraniem przez łańcuch gumy na płozie napinacza. Płozą z kpl wymieniłem na nową po przejechaniu ok 300km i słyszę że znowu dzieje się to samo co było wcześniej. Może ktoś miał taki przypadek wcześniej. Za wszelkie info z góry dziękuję



Zgaduje ze to nie mpi, bo tam wszystko z plastiku.

Normalna sprawa, guma kiepskiej jakości, po kontakcie z olejem ulega rozpuszczeniu.
Albo dorwiesz starą płozę, która była lepiej zrobiona, albo wymienisz na płozę zębatkową. W polskich sklepach jest nie do dostania, napisz na Fb do Klasyk Serwis KR, może taką mieć, tylko zaznacz, że do 1700.
dla przykładu



Zaleca się też, dla tego rodzaju płozy, wymienić napinacz
  
 
Nie wiem jak to jest w Nivie, ale w mojej poprzedniej 2107 też walczyłem z tym badziewiem aż w końcu kupiłem taką płozę całą z plastiku. Problemy się skończyły.
  
 
Dzięki panowie za podpowiedź. Skontaktowałem się z klasyk serwis kr i rzeczywiście posiada w sprzedaży zębatkowe płozy napinacza jak również regulowane koła rozrządu
  
 
Jeszcze jedno pytanie czy łańcuch rozrządu jest smarowany tylko olejem spływającym z klawiatury zaworów czy ma oddzielną dyszę?