Odpalanie korba 07 ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
znalazlem w skorpionie chlodnice z wejciem na korbe bo podobno zreszta tak mi to wyglada silnik 1500 z lancuchem mozna tak odpalac ktos sie z czyms takim spotkal ???? moze to bylby niezly patent jak aku siadzie zima
  
 

Już widzę kolesia w środku Warszawy pod Pałacem Kultury odpalającego Ladę korbą

Ale rzeczywiście jest taka możliwość. Nawet w mojej instrukcji od auta coś było o tym napisane, ale jak się okazuje chłodnica zasłania wejście. Ale jak piszesz, że można zamienić chłodnicę... Pytanie tylko skąd taką korbę wykombinować?
  
 
Witam
Panowie... ale to nie 2107 tylko 2106 i wcześniejsze miały przepustową chłodnice i otwory w pasie przednim i zderzaku, wystarczyło odkrecić rejestrację i ... być mężczyzną*
* trzeba było przy tym uważać by nim nie przestać być
  
 
ale 2107 (tylko z silnikiem 1500 na lancuchu )ma wlot na korbe tyle ze wlasnie zaslania go chlodnica i dlatego sie pytam czy jest takla mozliwosc i nie ma sie co smiac bo to calkiem fajna i orginalna sprawa a oststnio to by mi sie to przydalo a tak jak pisalem w skorpionie mozna kupic taka chlodnice ,a co do korby to coz pewnie mozna cos takiego znalesc bede w scorpionie kolo srody to sie popytam moze beda cos wiedziec
  
 
Maxiu, przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta, 2107 NIE MA wejscia na korbę...to wczesniejsze modele miały przepust w zderzaku, pasie przednim i w chłodnicy na korbę
  
 
Cytat:
2007-01-27 17:08:57, sheriffnt pisze:
Maxiu, przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta, 2107 NIE MA wejscia na korbę...to wczesniejsze modele miały przepust w zderzaku, pasie przednim i w chłodnicy na korbę



Ale na wale korbowym jest uchwyt do korby (w 2107, no chyba że przez ostanie 17 lat wydawało mi się, że mam 2107 )i pewnie o to chodzi Maxymilianowi.


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2007-01-27 17:17:46 ]
  
 
PAX - to po pierwsze.
A po drugie - w moim zestawie kluczy mam korbe(2107) -ale zeby odpalic 2107 na korbe trzeba:
a) posiadac otwor w chlodnicy(specjalna chlodnica do kupienia)
b) posiadac specjalna nakretke na kolo pasowe walu korbowego( do kupienia)
c) Byc moze ze zarowno zderzak, jak i pas przedni zaslania dojscie-ale tego pewny nie jestem.
  
 
Witam
No właśnie wciąż o tym piszę... nakrętka z wejsciem na korbę jest, chyba nawet we wszystkich 2107, co z tego jak nie ma którędy korby przepuścić MUSI być otwór w zderzaku, pasie przednim i chłodnicy
  
 
hm ja mam nakretke ale nei mam korby ale chce kupic taka chlodnice bo i tak sie przyda wymienic na nowa a w pasie przednim mam hm nie dziure ale taka szczeline podluzna do ktorej korba by weszla a wywyiercic dziure w zdezaku to nie problem , nawet w pasie przednim , chodzi mi o to czy po prostu mozna odpalac na korbe i czy ktos cos takiego robil w 07 bo zrobic podejscie na korbe jak cos to nie problem
  
 
Witam
Jest to możliwe, sprawdzałem to kiedyś w 2106, ale trochę się wtedy namachałem
Kiedyś w klubie udzielał się niejaki Bania był chyba ze Śląska, miał pomarańczową 2106, opublikował taki filmik na którym odpalał Ładną na korbę
  
 
A jakie sa przy tym procedury??
  
 
Witam
Teoretycznie włączasz zapłon, wyrzucasz bieg, blokujesz na ręcznym, jeśli trzeba dajesz ssanie i kręcisz korbą... , to jest procedura na wypadek awarii rozrusznika, lub słabego akumulatora, lecz nie wycyckanego całkiem, bo wtedy nie wytworzysz iskry, prakktycznie czasem przydaje się ktoś do pomocy by wcisnąc pedał gazu
Acha zapomniałem o jednym... w 2106 trzeba było odkręcić rejstrację, pod nią w zderzaku był otwór do wrażenia korby
  
 
Jak silnik dobrze wyregulowany to zapali od pierwszego "kopa"
Nie ma śmiacia, w instrukcji fabrycznej do 2106 stoi napisane, że przy dużych mrozach zalecają najpierw zakręcić kilka obrotów korbą a dopiero potem odpalać z kluczyka
Ból jest tylko taki, że silnik trzeba mieć dobrze obeznany, bo pieronem się zaleje, a wtedy to sobie można korbować i korbować...

Procedur żadnych. Zapłon, ssanie, luz, ręczny i kręć
Pozdro.
  
 
Ha a ja w mojej ruinie mam takie otwory i w zderzaku i w pasie i w chłodnicy, ale co z tego jak przy silniku 2.0 nie ma nakrętki przystosowanej do korby tak czy siak na orginale kiedyś praktykowałem i nawet działało trzeba tylko uważać żeby w momencie zaskoczenia silnika korbe cofnąć bo można zęby stracić
  
 
ja mialem w woldze korbe, przez caly czas jak ja mielismy byla w bagazniku, niestety do rejestracji byla dorobiona metalowa podstawka i nie dalo sie jej WSADZIĆ w dziurę ale i tak nie bylo takiej potrzeby.
korba miala takie ciakawe zakonczenie ze jak silnik zaczynal pracowac to odbijalo ją na zewnatrz aby nikt nie ucierpiał.

a za wołga bardzo tesknię....
  
 
Cytat:
2007-01-27 10:41:45, maxymilan pisze:
... mozna tak odpalac ktos sie z czyms takim spotkal ????



no jasne że można... w Poraju pół zlotu ćwiczyło
ale chyba na trójce.
  
 
Konkretnie na 2106 Promila



pzdr
CHIOI
  
 
hehe dobry motyw z tą korbą zawsze żałowałem że nie mam takiej chłodnicy. ale jak bede musiał kiedyś wymieniać to na pewno kupię taką pod korbę wtedy bede ją zawsze odpalał korbą gdzieś w Poznaniu Świetna sprawa, każdy bedzie patrzył z podziwem hehe pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-28 01:09:50, Perzan pisze:
Procedur żadnych. Zapłon, ssanie, luz, ręczny i kręć Pozdro.



Jedyna procedura jest to, zeby korbe odpowiednio trzymac, bo inaczej potrafi kosci kciuka polamac. Nie wolno przy odpaaniu "obejmowac" korby kciukiem, dosc wyraznie widac to na tym filmiku:

odpalanie uaza na korbe
  
 
Nikomu się nie udało odpalić z korby mojej poprzedniej 2106, która była 22 lata w rodzinie. A widziałem jak więksi ode mnie się napinali. Korba się przydaje za to podczas ustawiania zapłony, rozrządu i jeszcze takich kilka.
Pozdrawiam