Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-10 21:49:01
Tutaj inne nagranie: http://www23.zippyshare.com/v/dItwxhz5/file.html Minuty: 0:28-0:46 dziwne szuranie w zakresie 1000 obrotów, 1:17 dziwny dźwięk, wcześniej słychać załączenie wentylatora. [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-10 22:03:27 ] |
wtom wrocław | 2015-09-10 22:45:47 mi to na panewkę wygląda, bo cichnie przy wyższych obrotach. ale mogę się mylić
|
wtom wrocław | 2015-09-11 08:44:43 aż takie straszne to nie jest jak wał nie ucierpiał to wystarczy jej wymiana, co jest możliwe po zdjęciu miski i półmiski olejowej |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-11 12:10:35
Co mogło być przyczyną, że poleciała panewka akurat na 4 cylindrze? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-09-11 14:42:20
|
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-11 15:39:40
Martwi mnie jeszcze to, że po wymianie podkładek dymi z bagnetu. Później odkręciłem korek wlewu oleju i poleciało na początku trochę dymu, ale po chwili było ok. Przy odkręconym korku i wyciągniętym bagnecie nic nie dymi. Nie wiem czy to może mieć jakieś związek, ale coraz częściej odzywa się też tzw. "Pterodaktyl". Przebieg mojej Avki to 243 tyś. Linki do filmów: https://www.youtube.com/watch?v=zwv23E1E1aI https://www.youtube.com/watch?v=Z8S4FDlcj0s [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-11 15:58:39 ] |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-12 10:17:03 .Martwi mnie jeszcze ten dźwięk w 1:22 nagrania, który zaczął pojawiać się coraz częściej i podejrzewam, że ma jakiś związek z tym klekotem na 4 cylindrze.
Link do nagrania: http://www5.zippyshare.com/v/m1rx9jji/file Taki sam lub podobny dźwięk występuje po wyłączenia testu podbicia ciśnienia na listwie CR za pomocą testera. Jaki może być tego powód? Ps. Niestety, ale za dużo rzeczy pojawiło się naraz. To dymienie z bagnetu ma pewnie związek z tym, że mam olej w dolocie. W okolicach intercoolera jest mokro od oleju. [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-12 10:58:33 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-09-12 13:10:11 ..
Normalnie jak wymienisz podkladki czyli caly zestaw koszt 300 zl podkladki ogniowe ,przelewowe, oringi gumowe i plastykowe tulejki plus pokrywa zaworowa do brudpura na noc celem odczyszczenia odoleiwiacza w pokrywie skutkuje tym ze przestaje kopcic z odmy i zuzywa mniej oleju. Odnosnie stukania to czy silnik tez kopci z rury i czy stukanie nie pojawilo sie czasem po demontazu wtryskow?Slowem czy napewno wszystkie podkladki ogniowe zostaly wyjete czy tez jest ryzyko ze na ktoryms wtrysku sa dwie stara i nowa.Jezeli jestes pewien ze ok to trzeba zdjac miske i glowice i wymontowac tloki inaczej sie nie dowiesz co stuka.Na poczatek miske i odkrecic pokrywe panewki korbowodowej jak bedzie wymielona to wal do wymiany czyli lepiej wtedy poszukac silnika. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 13:26:50 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 13:30:07 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-09-12 14:28:28 .
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 14:29:06 ] |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-12 17:43:45
Już niczego nie jestem pewien. Niestety nie wiem czy wcześniej kopciło z bagnetu. Podobno wszystkie podkładki zostały wyciągnięte. Dostałem je w pudełku. Na wszystkich wtryskach zostały wymienione podkładki, uszczelki i te białe plastikowe oringi. Nie wymieniłem tylko tych podwójnych podkładek i gumowych uszczelniaczy na przelewach od wtrysków 1, 2, 3. Na 4 wtrysku zostało wszystko wymienione. Z tego co mi wiadomo to po wymianie wtryski były jeszcze zamieniane miejscami. Chyba 1 wtrysk z 4 w celu sprawdzenia czy po zamianie też będzie stukać na 4 cylindrze. Został zrobiony "test szczelności". Chyba na forum Mazdy wyczytałem, że te podkładki powinny być wymienione po każdym "ruszeniu" wtrysków? Obecnie do baku mam zalany preparat do czyszczenia wtrysków LM. Korekcje wtryskiwaczy na zimnym silniku wynoszą: 1: 0,472 2: -0,310 3: -0,935 4: 0,472 Została sprawdzona kompresja na cylindrach. Na wszystkich jest w granicach: 27-28 Bar. Zostały sprawdzone również luzy zaworowe: W:|0,30; 0,30|0,33; 0,33|0,33; 0,30|0,33; 0,33| S: |0,23; 0,23|0,23; 0,23|0,25; 0,25|0,25 0,25| Na 100% stukanie było przed demontażem wtrysków. Wiem, że auto czasami lubiło na zimnym silniku mocno zakopcić. Chmura czarnego/siwego dymu przy dynamicznym ruszaniu spod świateł. Wzrosło mi spalanie. W przybliżeniu około 1,5 l / 100km. Jak jest po wymianie jeszcze nie wiem, muszę to sprawdzić z kimś kto pojedzie za mną. Komputer chyba też wariuje, bo średnie spalanie potrafi się zmienić w jednej chwili o 1l w dół po czym znowu jest 1 l więcej. Dziwne. Szukam dobrego mechanika najlepiej miłośnika, który zrobi to jak należy. Przez 2 tygodnie bujałem się z wtryskami i już nie mam siły. [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-12 17:55:51 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-09-13 12:07:01
Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie. Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju i wtedy odparowujaca ropa moze kopcic na bialo lub rozciencza olej ktory sie latwiej spala a gorzej smaruje. Niema zadnych gumowych uszczelek na przelewach tylko oringi na wtryski i tez sa wazne inaczej by ich nie bylo. Ale teraz to wszystko jest niewazne skoro stuka i raczej nie jest to nic co mogloby napawac optymizmem. |
AXXAZ77 Ostrzeszów | 2015-09-13 12:37:43 [quote]
2015-09-13 12:07:01, Bigelektron pisze: Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie. Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju i wtedy odparowujaca ropa moze kopcic na bialo lub rozciencza olej ktory sie latwiej spala a gorzej smaruje. Niema zadnych gumowych uszczelek na przelewach tylko oringi na wtryski i tez sa wazne inaczej by ich nie bylo. Ale teraz to wszystko jest niewazne skoro stuka i raczej nie jest to nic co mogloby napawac optymizmem. [/quote Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju przecież pod wtryskami są tylko podkładki miedziane czy żle rozumuje |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-13 13:21:14
Chodzi o podkładki na przelew o nr OE 90904-30008 (w ASO tylko 39 zł. x 5 szt.) http://www.stardiesel.com/en/doub-washer-m8x14-4-denso-cr-ref-90430-t0008-90904-30008.html [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-13 13:22:18 ] |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-13 13:54:33
Miałem na myśli uszczelniacz przewodu wtryskowego o nr OE 23681-17010
Zwłaszcza, że olej i filtr oleju wymieniałem na czas i co najmniej kilka razy w miesiącu kontrolowałem poziom oleju. |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-13 17:39:16
Dobry patent z tym zmiękczaniem. "Podkładka miedziana podczas wycinania, zgniatania, stukania utwardza się i nawet nowe nadają się czasem do ........ Wystarczy podgrzać palnikiem nawet na kuchence gazowej i szybko wrzucić do wody, staje się wtedy miękka i dobrze uszczelnia." [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-13 17:39:36 ] |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2015-09-14 13:32:34 Mam pytanie do Pana Bigelektrona czy te stuki mogą być powodem przestawionego rozrządu?
Jak ustawić go prawidłowo w silniku 1CD-FTV? Dlaczego rozrząd mógł się przestawić? Od wymiany rozrządu z pompą wody przejechałem niecałe 60 tyś km. |
wtom wrocław | 2015-09-14 18:38:26 nie, ponieważ masz czujnik położenia wałka rozrządu i zgłaszał by ci błąd w takim wypadku. przeważnie auto by nie miało mocy i nie chciało dobrze jechać. |