Avensis D-4D - metaliczne klepanie na 4 cylindrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Wtryskiwacze zostały wyeliminowane. Podkładki i uszczelki wtryskiwaczy zostały wymienione. Wtrysk na 4 cylindrze, który został wymieniony na regenerowany fabrycznie był cały z "błota". Po wyłączeniu 4 cylindra stuki ustają. Wtryskiwacze były zamieniane miejscami (1 z 4). Stuki po nagrzaniu silnika są bardzo wyraźne. Ciśnienie na cylindrach takie samo: 27-28 Bar. Zawory nie wymagają regulacji. Silnik był osłuchiwany stetoskopem, ale niestety stuki roznoszą się po całym silniku. Jutro jadę na zdjęcie michy olejowej w celu obejrzenia smoka.
Trudno powiedzieć, ale problem prawdopodobnie pojawił się po długiej jeździe po autostradzie, po której musiałem dolać aż 2 litry oleju (sprawdzałem na ciepłym silniku). Wyjechałem już pół baku z preparatem do czyszczenia wtrysków. Wymieniłem olej i filtr oleju. Leje olej Ravenol FO 5W-30. Ponadto samochód zaczął więcej palić. Zawsze sprawdzam zalewając pod korek, ale na komputerze też spalanie skoczyło o 1litr.

Link do nagrania jak pracuje silnik: http://www46.zippyshare.com/v/An54M9yP/file.html

Co to może być?



[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-10 19:03:04 ]
  
 
to nie jest raczej problem wtrysku, ewidentnie wali ci albo na zaworach albo coś masz ze sworzniem tłokowym lub panewką - słabo z kompa słychać.
to, że po wyłączeniu wtrysku cichnie może być spowodowane zdjęciem obciążenia w wyniku spalania
  
 
Cytat:
2015-09-10 19:42:26, wtom pisze:
to nie jest raczej problem wtrysku, ewidentnie wali ci albo na zaworach albo coś masz ze sworzniem tłokowym lub panewką - słabo z kompa słychać. to, że po wyłączeniu wtrysku cichnie może być spowodowane zdjęciem obciążenia w wyniku spalania



Tutaj inne nagranie: http://www23.zippyshare.com/v/dItwxhz5/file.html
Minuty: 0:28-0:46 dziwne szuranie w zakresie 1000 obrotów, 1:17 dziwny dźwięk, wcześniej słychać załączenie wentylatora.


[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-10 22:03:27 ]
  
 
mi to na panewkę wygląda, bo cichnie przy wyższych obrotach. ale mogę się mylić
  
 
Cytat:
2015-09-10 22:45:47, wtom pisze:
mi to na panewkę wygląda, bo cichnie przy wyższych obrotach. ale mogę się mylić



Nie strasz mnie proszę
Jeśli jest taka możliwość to poproszę o kontakt do pana Bigelektrona.

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-10 23:24:26 ]
  
 
aż takie straszne to nie jest jak wał nie ucierpiał to wystarczy jej wymiana, co jest możliwe po zdjęciu miski i półmiski olejowej
  
 
Cytat:
2015-09-11 08:44:43, wtom pisze:
aż takie straszne to nie jest jak wał nie ucierpiał to wystarczy jej wymiana, co jest możliwe po zdjęciu miski i półmiski olejowej



Co mogło być przyczyną, że poleciała panewka akurat na 4 cylindrze?
  
 
Cytat:
2015-09-11 12:10:35, aru81 pisze:
Co mogło być przyczyną, że poleciała panewka akurat na 4 cylindrze?

Przebieg okolo 200tys plus niewymienione podkladki pod wtryskami rowna sie zeskwarzony olej na smoku pompy.Czasem zassie grudke i cos przytka czasem otwor olejenia na panewce czasem dysze chlodzaca natryskowo plaszcz tloka wtedy tlok sie przytrze w cylindrze i tez stuka.
  
 
Cytat:
2015-09-11 14:42:20, Bigelektron pisze:
Przebieg okolo 200tys plus niewymienione podkladki pod wtryskami rowna sie zeskwarzony olej na smoku pompy.Czasem zassie grudke i cos przytka czasem otwor olejenia na panewce czasem dysze chlodzaca natryskowo plaszcz tloka wtedy tlok sie przytrze w cylindrze i tez stuka.



Martwi mnie jeszcze to, że po wymianie podkładek dymi z bagnetu. Później odkręciłem korek wlewu oleju i poleciało na początku trochę dymu, ale po chwili było ok. Przy odkręconym korku i wyciągniętym bagnecie nic nie dymi.

Nie wiem czy to może mieć jakieś związek, ale coraz częściej odzywa się też tzw. "Pterodaktyl".

Przebieg mojej Avki to 243 tyś.

Linki do filmów:
https://www.youtube.com/watch?v=zwv23E1E1aI
https://www.youtube.com/watch?v=Z8S4FDlcj0s

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-11 15:58:39 ]
  
 
.Martwi mnie jeszcze ten dźwięk w 1:22 nagrania, który zaczął pojawiać się coraz częściej i podejrzewam, że ma jakiś związek z tym klekotem na 4 cylindrze.
Link do nagrania: http://www5.zippyshare.com/v/m1rx9jji/file

Taki sam lub podobny dźwięk występuje po wyłączenia testu podbicia ciśnienia na listwie CR za pomocą testera.

Jaki może być tego powód?


Ps. Niestety, ale za dużo rzeczy pojawiło się naraz. To dymienie z bagnetu ma pewnie związek z tym, że mam olej w dolocie. W okolicach intercoolera jest mokro od oleju.

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-12 10:58:33 ]
  
 
..
Cytat:
2015-09-12 10:17:03, aru81 pisze:
.Martwi mnie jeszcze ten dźwięk w 1:22 nagrania, który zaczął pojawiać się coraz częściej i podejrzewam, że ma jakiś związek z tym klekotem na 4 cylindrze. Link do nagrania: http://www5.zippyshare.com/v/m1rx9jji/file Taki sam lub podobny dźwięk występuje po wyłączenia testu podbicia ciśnienia na listwie CR za pomocą testera. Jaki może być tego powód? Ps. Niestety, ale za dużo rzeczy pojawiło się naraz. To dymienie z bagnetu ma pewnie związek z tym, że mam olej w dolocie. W okolicach intercoolera jest mokro od oleju. [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-12 10:58:33 ]

Jak ci zaczelo kopcic z odmy po wymianie podkladek to cos zostalo spierniczone.
Normalnie jak wymienisz podkladki czyli caly zestaw koszt 300 zl podkladki ogniowe ,przelewowe, oringi gumowe i plastykowe tulejki plus pokrywa zaworowa do brudpura na noc celem odczyszczenia odoleiwiacza w pokrywie skutkuje tym ze przestaje kopcic z odmy i zuzywa mniej oleju.

Odnosnie stukania to czy silnik tez kopci z rury i czy stukanie nie pojawilo sie czasem po demontazu wtryskow?Slowem czy napewno wszystkie podkladki ogniowe zostaly wyjete czy tez jest ryzyko ze na ktoryms wtrysku sa dwie stara i nowa.Jezeli jestes pewien ze ok to trzeba zdjac miske i glowice i wymontowac tloki inaczej sie nie dowiesz co stuka.Na poczatek miske i odkrecic pokrywe panewki korbowodowej jak bedzie wymielona to wal do wymiany czyli lepiej wtedy poszukac silnika.

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 13:26:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 13:30:07 ]
  
 
.
Cytat:
2015-09-12 13:10:11, Bigelektron pisze:
..Jak ci zaczelo kopcic z odmy po wymianie podkladek to cos zostalo spierniczone. Normalnie jak wymienisz podkladki czyli caly zestaw koszt 300 zl podkladki ogniowe ,przelewowe, oringi gumowe i plastykowe tulejki plus pokrywa zaworowa do brudpura na noc celem odczyszczenia odoleiwiacza w pokrywie skutkuje tym ze przestaje kopcic z odmy i zuzywa mniej oleju.Odnosnie stukania to czy silnik tez kopci z rury i czy stukanie nie pojawilo sie czasem po demontazu wtryskow?Slowem czy napewno wszystkie podkladki ogniowe zostaly wyjete czy tez jest ryzyko ze na ktoryms wtrysku sa dwie stara i nowa.Jezeli jestes pewien ze ok to trzeba zdjac miske i glowice i wymontowac tloki inaczej sie nie dowiesz co stuka.Na poczatek miske i odkrecic pokrywe panewki korbowodowej jak bedzie wymielona to wal do wymiany czyli lepiej wtedy poszukac silnika. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 13:26:50 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 13:30:07 ]




[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-09-12 14:29:06 ]
  
 
Cytat:
2015-09-12 14:28:28, Bigelektron pisze:
Jak ci zaczelo kopcic z odmy po wymianie podkladek to cos zostalo spierniczone. Normalnie jak wymienisz podkladki czyli caly zestaw koszt 300 zl podkladki ogniowe ,przelewowe, oringi gumowe i plastykowe tulejki plus pokrywa zaworowa do brudpura na noc celem odczyszczenia odoleiwiacza w pokrywie skutkuje tym ze przestaje kopcic z odmy i zuzywa mniej oleju.Odnosnie stukania to czy silnik tez kopci z rury i czy stukanie nie pojawilo sie czasem po demontazu wtryskow?Slowem czy napewno wszystkie podkladki ogniowe zostaly wyjete czy tez jest ryzyko ze na ktoryms wtrysku sa dwie stara i nowa.Jezeli jestes pewien ze ok to trzeba zdjac miske i glowice i wymontowac tloki inaczej sie nie dowiesz co stuka.Na poczatek miske i odkrecic pokrywe panewki korbowodowej jak bedzie wymielona to wal do wymiany czyli lepiej wtedy poszukac silnika.



Już niczego nie jestem pewien. Niestety nie wiem czy wcześniej kopciło z bagnetu. Podobno wszystkie podkładki zostały wyciągnięte. Dostałem je w pudełku. Na wszystkich wtryskach zostały wymienione podkładki, uszczelki i te białe plastikowe oringi. Nie wymieniłem tylko tych podwójnych podkładek i gumowych uszczelniaczy na przelewach od wtrysków 1, 2, 3. Na 4 wtrysku zostało wszystko wymienione. Z tego co mi wiadomo to po wymianie wtryski były jeszcze zamieniane miejscami. Chyba 1 wtrysk z 4 w celu sprawdzenia czy po zamianie też będzie stukać na 4 cylindrze. Został zrobiony "test szczelności". Chyba na forum Mazdy wyczytałem, że te podkładki powinny być wymienione po każdym "ruszeniu" wtrysków?

Obecnie do baku mam zalany preparat do czyszczenia wtrysków LM. Korekcje wtryskiwaczy na zimnym silniku wynoszą:

1: 0,472
2: -0,310
3: -0,935
4: 0,472

Została sprawdzona kompresja na cylindrach.
Na wszystkich jest w granicach: 27-28 Bar. Zostały sprawdzone również luzy zaworowe:
W:|0,30; 0,30|0,33; 0,33|0,33; 0,30|0,33; 0,33|
S: |0,23; 0,23|0,23; 0,23|0,25; 0,25|0,25 0,25|

Na 100% stukanie było przed demontażem wtrysków. Wiem, że auto czasami lubiło na zimnym silniku mocno zakopcić. Chmura czarnego/siwego dymu przy dynamicznym ruszaniu spod świateł. Wzrosło mi spalanie. W przybliżeniu około 1,5 l / 100km. Jak jest po wymianie jeszcze nie wiem, muszę to sprawdzić z kimś kto pojedzie za mną. Komputer chyba też wariuje, bo średnie spalanie potrafi się zmienić w jednej chwili o 1l w dół po czym znowu jest 1 l więcej. Dziwne.

Szukam dobrego mechanika najlepiej miłośnika, który zrobi to jak należy. Przez 2 tygodnie bujałem się z wtryskami i już nie mam siły.

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-12 17:55:51 ]
  
 
Cytat:
2015-09-12 17:43:45, aru81 pisze:
Już niczego nie jestem pewien. Niestety nie wiem czy wcześniej kopciło z bagnetu. Podobno wszystkie podkładki zostały wyciągnięte. Dostałem je w pudełku. Na wszystkich wtryskach zostały wymienione podkładki, uszczelki i te białe plastikowe oringi. Nie wymieniłem tylko tych podwójnych podkładek i gumowych uszczelniaczy na przelewach od wtrysków 1, 2, 3. Na 4 wtrysku zostało wszystko wymienione. Z tego co mi wiadomo to po wymianie wtryski były jeszcze zamieniane miejscami. Chyba 1 wtrysk z 4 w celu sprawdzenia czy po zamianie też będzie stukać na 4 cylindrze. Został zrobiony "test szczelności". Chyba na forum Mazdy wyczytałem, że te podkładki powinny być wymienione po każdym "ruszeniu" wtrysków? Obecnie do baku mam zalany preparat do czyszczenia wtrysków LM. Korekcje wtryskiwaczy na zimnym silniku wynoszą: 1: 0,472 2: -0,310 3: -0,935 4: 0,472 Została sprawdzona kompresja na cylindrach. Na wszystkich jest w granicach: 27-28 Bar. Zostały sprawdzone również luzy zaworowe: W:|0,30; 0,30|0,33; 0,33|0,33; 0,30|0,33; 0,33| S: |0,23; 0,23|0,23; 0,23|0,25; 0,25|0,25 0,25| Na 100% stukanie było przed demontażem wtrysków. Wiem, że auto czasami lubiło na zimnym silniku mocno zakopcić. Chmura czarnego/siwego dymu przy dynamicznym ruszaniu spod świateł. Wzrosło mi spalanie. W przybliżeniu około 1,5 l / 100km. Jak jest po wymianie jeszcze nie wiem, muszę to sprawdzić z kimś kto pojedzie za mną. Komputer chyba też wariuje, bo średnie spalanie potrafi się zmienić w jednej chwili o 1l w dół po czym znowu jest 1 l więcej. Dziwne. Szukam dobrego mechanika najlepiej miłośnika, który zrobi to jak należy. Przez 2 tygodnie bujałem się z wtryskami i już nie mam siły. [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-12 17:55:51 ]


Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie.
Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju i wtedy odparowujaca ropa moze kopcic na bialo lub rozciencza olej ktory sie latwiej spala a gorzej smaruje.
Niema zadnych gumowych uszczelek na przelewach tylko oringi na wtryski i tez sa wazne inaczej by ich nie bylo.
Ale teraz to wszystko jest niewazne skoro stuka i raczej nie jest to nic co mogloby napawac optymizmem.
  
 
[quote]
2015-09-13 12:07:01, Bigelektron pisze:
Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie. Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju i wtedy odparowujaca ropa moze kopcic na bialo lub rozciencza olej ktory sie latwiej spala a gorzej smaruje. Niema zadnych gumowych uszczelek na przelewach tylko oringi na wtryski i tez sa wazne inaczej by ich nie bylo. Ale teraz to wszystko jest niewazne skoro stuka i raczej nie jest to nic co mogloby napawac optymizmem.
[/quote

Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju
przecież pod wtryskami są tylko podkładki miedziane czy żle rozumuje
  
 
Cytat:
2015-09-13 12:37:43, AXXAZ77 pisze:
[quote] 2015-09-13 12:07:01, Bigelektron pisze: Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie. Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju i wtedy odparowujaca ropa moze kopcic na bialo lub rozciencza olej ktory sie latwiej spala a gorzej smaruje. Niema zadnych gumowych uszczelek na przelewach tylko oringi na wtryski i tez sa wazne inaczej by ich nie bylo. Ale teraz to wszystko jest niewazne skoro stuka i raczej nie jest to nic co mogloby napawac optymizmem. [/quote Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju przecież pod wtryskami są tylko podkładki miedziane czy żle rozumuje



Chodzi o podkładki na przelew o nr OE 90904-30008 (w ASO tylko 39 zł. x 5 szt.)
http://www.stardiesel.com/en/doub-washer-m8x14-4-denso-cr-ref-90430-t0008-90904-30008.html

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-13 13:22:18 ]
  
 
Cytat:
2015-09-13 12:07:01, Bigelektron pisze:
Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie. Bezwzglednie jednak nalezy wymienic podkladki na przelewy kazdorazowo gdyz moze ciec paliwo do oleju i wtedy odparowujaca ropa moze kopcic na bialo lub rozciencza olej ktory sie latwiej spala a gorzej smaruje. Niema zadnych gumowych uszczelek na przelewach tylko oringi na wtryski i tez sa wazne inaczej by ich nie bylo.


Miałem na myśli uszczelniacz przewodu wtryskowego o nr OE 23681-17010

Cytat:
2015-09-13 12:07:01, Bigelektron pisze:
Ale teraz to wszystko jest niewazne skoro stuka i raczej nie jest to nic co mogloby napawac optymizmem.


Zwłaszcza, że olej i filtr oleju wymieniałem na czas i co najmniej kilka razy w miesiącu kontrolowałem poziom oleju.


  
 
Cytat:
2015-09-13 12:37:43, AXXAZ77 pisze:
[quote] 2015-09-13 12:07:01, Bigelektron pisze: Tak podkladki ogniowe wymienia sie po kazdym dokreceniu bo sie zgniataja i zapewniaja szczelnosc i dobre odprowadzanie ciepla z wtryskiwacza do glowicy wzglednie nalezy je rozgrzac do bialosci i wrzucic do wody wtedy miedz mieknie.


Dobry patent z tym zmiękczaniem.
"Podkładka miedziana podczas wycinania, zgniatania, stukania utwardza się i nawet nowe nadają się czasem do ........ Wystarczy podgrzać palnikiem nawet na kuchence gazowej i szybko wrzucić do wody, staje się wtedy miękka i dobrze uszczelnia."

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-13 17:39:36 ]
  
 
Mam pytanie do Pana Bigelektrona czy te stuki mogą być powodem przestawionego rozrządu?
Jak ustawić go prawidłowo w silniku 1CD-FTV? Dlaczego rozrząd mógł się przestawić?
Od wymiany rozrządu z pompą wody przejechałem niecałe 60 tyś km.
  
 
nie, ponieważ masz czujnik położenia wałka rozrządu i zgłaszał by ci błąd w takim wypadku. przeważnie auto by nie miało mocy i nie chciało dobrze jechać.