Lewa i prawa komora zbiornika paliwa - jak to działa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów. Od jakiegos czasu nie sciaga mi paliwa do konca - tj. jesli w zbiorniku jest ok 15 l to auto gasnie i sie zapowietrza. Odkręciłem (pod tylna kanapa) dwie pokrywy zbiornika i okazało sie ze w prawej (za pasażerem) nie ma juz prawie paliwa, natomiast w lewej (za kierowca) jest jeszcze ok 10-15l.
Na jakiej zasadzie zdiała przelewanie paliwa z lewej strony zbiornika do prawej?
Czemu auto nie sciaga paliwa do konca? (w zbiorniku jest ok 15l)
Moze już ktos miał taki problem i jakoś go rozwiązał.....
BMW 318 TDS 95 rok
  
 
musisz wymienić pompe paliwa w komorze za pasażerem
  
 
Wyjmowałem już tę pompe i sprawdziłe. Działa - bucze i podaje ropke. Sprawdziłem też gumowy wąż który jest połaczony z tą pompką - szczelny.
Przeciściłem sitko na końcu tej pompki.
Wszystko wydaje sie być z nią dobrze a jednak w komprze za kierowcą nie schodzi całe paliwo (po stronie pasażera ssa prawie do końca)
Jak to się odbywa - pierw ma wyssać paliwo z prawej czy z lewej komory baku?
a może jednocześnie?
  
 
Może ten rysunek trochę ci wyjaśnie, co prawda nie jest on od diesla ale powinno być podobnie.

  
 
Cytat:
2005-12-03 17:36:08, jagamen pisze:
Wyjmowałem już tę pompe i sprawdziłe. Działa - bucze i podaje ropke. Sprawdziłem też gumowy wąż który jest połaczony z tą pompką - szczelny. Przeciściłem sitko na końcu tej pompki. Wszystko wydaje sie być z nią dobrze a jednak w komprze za kierowcą nie schodzi całe paliwo (po stronie pasażera ssa prawie do końca) Jak to się odbywa - pierw ma wyssać paliwo z prawej czy z lewej komory baku? a może jednocześnie?

jeżeli wszystko sprawne to paliwo znika do końca z obydwu stron
  
 
Cytat:
2005-12-03 22:05:18, Peet pisze:
Może ten rysunek trochę ci wyjaśnie, co prawda nie jest on od diesla ale powinno być podobnie.

w dieslu jest zupełnie inaczej
  
 
to może ktoś wie jak działa zbiornik w dieslu.
Każda podpowiedż jest dla mnie ważna....
  
 
odswierzam temat. dla mnie to wazna sprawa. moze ktos jeszcze cos dopowie.
  
 
Miałem to samo w moim 318 tds ale po wymianie pompki w zbiorniku wszystko wróciło do normy.Koszt używki 150 zł.
  
 
Dzis znowu sie powtórzyło. Na wskaźniku ok 15l paliwa (ropy) a auto "zdechło" i koniec. Odkręciłem przykrywkę z lewej i prawej strony zbiornika i zobaczyłem ze ropy po dwóch stronach jest równa ilość - więc czemu nie może zassać jej?
Wymontowałem pompke paliwa i sprawdziłem we wiaderku z ropą. pompuje jak szalona, wiec co może być przyczyną? pompka wydaje sie być sprawna. Ma mocne ciśnienie i działa
może ma ktoś jeszcze jakis pomysł?
  
 
może ta pompka w zbiorniku już jest za słaba (przytarta) No bo dlaczego nie ciągnie paliwa z tej drugiej komory
  
 
w zbiorniku paliwa w lewej komorze (tej stronie od kierowcy) jest taki biały plastik do którego śa podłączone dwa przewody paliwowe - wlot i wylot paliwa.
Ten plastic (taki jakby syfon) ma za zadanie zasysac paliwo do spalenia oraz zasysac paliwo aby przelać do drugiej połowy zbiornika. Tam też jest taki zaworek (tak mi sie wydaje bo nie rozbierałem tego plastiku)
Może to jakoś opisałem i ktos sie domyśli. U mnie na tym " urządzonku" jest taki numer , może to jakiś numer katalogowy:1180723

pozdrawiam jagamen - Michał

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-12-20 23:18:03 ]
  
 
Witam,niestety nie moge ci pomóc ale moze mi uda sie rozwiać watpliwości przy Twoim udziale lub innego uzytkownika tdsa 1.8 M41.Z tego co piszesz wnioskuje ze masz pojecie o tym aucie wiec ...
Kilka dni temu nabylem ten sam typ tyle tylko ze dwa lata mlodsze... no i przede wszystkim jaki olej lejesz do swojego?
serwis podaje syntetyk 5w40.(nie wiem co bylo lane wcześniej i boje sie ze jak zaaplikuje fullsyntetyk to moze sie porozszczelniać?) moze wiesz cos na temat lancuszka rozrządu czy podlega wymianie a jeśli tak to po jakim przebiegu. I może jeszcze na co zwrócic uwage i co sprawdzic......?
  
 
Witam. Troche w nie tym poście ale szybko odpowiem.
Olej (przebieg 160tyś) półsyntetyk MOBIL 1 - super diesel.
Łańcuszek rozrządu według mnie sie nie wymienia - chyba że już bedzie Ci go słychać - ale to podejrzewam , że 300 -400tys wytrzyma.
  
 
Witam, mam podobny problem w swoim BMW 318 tds 96r. w zbiorniku zostaje mi około 20 litrów, więc też byłbym zainteresowany podpowiedzią co to może być.
  
 
u mnie problem rozwiązałem kosztem 50zł . Wymieniłem "bebechy" z lewej komory (za kierowca)- kupiłem na allegro. Pływak miałem sprawny ale też go wymieniłem bo nie chciało mi sie rurek przekładać. ale u mnie problem polegał na małym zaworku który jest przy końcu rurek w tym plastiku. On nie umiał sie odpowiednio ułożyć ( chyba sie już przepracował) i auto nie umiało zassać z lewej komory paliwa do końca.
Gdy po stronie prawej (tej z pąpką elektryczną) paliwo zostało wyssane (nadmiar wrócił do strony lewej) a z tąd już pompa nie mogła sassać ropy i auto gasło - bo ciągło powietrze z prawej komory baku.
kupiłem na allegro używane "wnętrzności" za strony lewej zbiornika, wymieniłem i problem znikł. teraz auto mi ściąga rope do samego końca i na świecącej rezerwie zrobie ok 60-80km.

  
 
Dzięki za podpowiedz