MotoNews.pl
  

Jaka niva?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie, może to niesamowicie lalickie, ale idąc sobie Kazimierzem w Krakowie zobaczyłam śliczne zielone autko..., a żem już trochę czasu wychowana na "terenówkach" to pomyślałam, że może by taką piękną nive kupić... niestety na to co bym chciała mnie nie stać
No i tak sie zwracam do was z wielka prośbą, co takie śliczne autko powinno mieć by pojeździć i po lesie i po wodzie i po asfalcie i by kobiecie było w nim fajnie oprócz wyciągarki - mojego ulubionego akcesorium
Pozdrawiam ciepło.
  
 
Witam,
doprawdy nie mam pojecia jak odpowiedziec .
Jak dla mnie Nivka ma (prawie) wszystko co potrzebne do jezdzenia po lesie, wodzie, asfalcie .
A co potrzebne zeby kobiecie bylo "fajnie" w Nivce to juz napewno nie wiem... moze koledzy maja wieksze doswiadczenie w tym wzgledzie .

Pozdrawiam
Damian
  
 
co kobiecie potrzeba ?? dobrego kierowce lub dopasowaną kierownice
jeśli o tylnej kanapie mowa to poduszkę na boczek i jak w salonce
  
 
Witam
Jak dla kobiety?...
może wspomaganie kierownicy?
a jesli się nie da, to może parę ślicznych hantelek na początek
hmmm... ostatnio przymierzam się powoli do Niwki, dzisiaj miałem okazje się przejechać w tych śniegach, rewelacja, tylko w pakiecie zimowym jest wspomaganie, a jak latem?.. w porównaniu np. ze zwykła ładą?..
  
 
Hmmm...
Zalezy od egzemplarza, a konkretnie od stanu ukladu kierowniczego, ze szczegolnym uwzglednieniem przekladni
Wiem ze moze byc ciezko
W mojej Nivce kierownica chodzi leciutko, lzej niz w wielu innych "lepszych" samochodach, ale obok stoi inna Nivka, gdzie trzeba sie porzadnie napocic.

Damian
  
 
Cytat:
2004-01-21 09:58:42, Damian21214 pisze:
Hmmm...
Zalezy od egzemplarza, a konkretnie od stanu ukladu kierowniczego, ze szczegolnym uwzglednieniem przekladni



...wspornikow ukladu kierowniczego, zawieszenia, ET felg i szerokosci opon. A takze od cisnienia w nich
Pozdrawiam
  
 
Witam,
czyli standard, jak to w Ładach, jak zadbany egzemplarz, to chodzi w miarę lekko.
dzięki za info
BTW, to myslę ostatnio o wspomaganiu w klasyku, myślę ze i do Niwy mogłoby się takie rozwiązanie udać
  
 
Cytat:
2004-01-21 14:40:35, sheriffnt pisze:
Witam,
czyli standard, jak to w Ładach, jak zadbany egzemplarz, to chodzi w miarę lekko.
dzięki za info
BTW, to myslę ostatnio o wspomaganiu w klasyku, myślę ze i do Niwy mogłoby się takie rozwiązanie udać


Powiem wiecej standard jak we wszystkich samochodach, jezeli sie dba to wszystko musi chodzic jak w zegarku , chociaz czasami mozna powoli tracic cierpliwosc do tego "dbania" .

Boreg ->
to ze podkreslilem przekladnie, mialo byc uklonem w Twoja strone , bo to ostatni element domgajacy sie "zadbania" w ukladzie kierowniczym... no ale teraz to juz zmartwienie Mikolaja, ktory jak kot wokol wedzonego boczku chodzi wokolo Nivki, ale bronie jej dzielnie

Damian
  
 
Hmm...

--> Damian, no właśnie... ja też bym chciała, by niva lubiła jeździć po lasach np. w okolicy Tyńca, no i żeby zawiozła mnie czasem gdzieś dalej zwykłą drogą...

--> Kacper97, tak niepoważnie traktujesz poważną kobietę?
Mi poduszeczka ani kocyczek nie potrzebny

--> Mirek, a czy wspomaganie kierownicy jest w ogóle do zrobienia w nivie? Wiem, że porządnie można sie z nią umęczyć (taki jej wspaniały pewnie urok), a ja bym palce chciała mieć całe, gdyby mi kierownica uciekła...

Pozdrawiam
Elfka
  
 
Cytat:
2004-02-05 19:15:45, Elfka pisze:
(...)
--> Kacper97, tak niepoważnie traktujesz poważną kobietę?
Mi poduszeczka ani kocyczek nie potrzebny
(...)

Pozdrawiam
Elfka



dlaczego niepoważnie ?? sam miałem okazje siedzieć kilka razy z tyłu (nawet spałem całą noc) i to co napisałem jest szczerą prawdą ....poduszka z tyłu i jak salonka
Jeśli jeżdzisz jako kierwca to oczywiście tył Ciebie nie dotyczy ale jak będziesz kiedyś miała okazje jechać jako pasażer to sprawdź to co napisałem naprawde wygodnie.
  
 
Witam

Cytat:
2004-02-05 19:15:45, Elfka pisze:

--> Mirek, a czy wspomaganie kierownicy jest w ogóle do zrobienia w nivie? Wiem, że porządnie można sie z nią umęczyć (taki jej wspaniały pewnie urok), a ja bym palce chciała mieć całe, gdyby mi kierownica uciekła...




Hmmm, chyba jest mozliwe, pozwolę sobie zacytować to co sam namalowałem na forum Łady, Niwa, jest oparta w wielu punktach na podzespołach klasycznej Łady, więc można przyjąc podobne rozwiązania:

mamy 3 a nawet 4 mozliwosci:
1 przekładnia kierownicza od Poldka ale angielska wersja, kierownica z prawej strony
2 elektryczne wspomaganie np. od Punto
3 cała zębatkowa przekładnia kierownicza, od jakiegoś japońca tylnionapędowego lub inna np. Fiat, ale mocowana tak jak w tamtych, do belki pod silnikiem, w tylniej jego częsci, jak to widziałem w innych tylnonapedowcach
4 no i oczywiście najprostsza mozliwosc to utrzymanie układu kierowniczego oryginalnego w nienagannym stanie plus wymiana wspornika na taki na łozyskach, i oryginał duża kierownica
to dziaałaaaa, ostatnie rozwiązanie sprawdziłem ostatnio na własnej skórze, w sumie dość tanie rozwiązanie, zapieczony jeden sworzeń i opornie działąjacy wspornik, (to ustrojstwo na prawej podłużnicy), po wymianie na łozyskowany, różnica jest bardzo znacząca.
Myslę że koledzy posiadający Niwy mogą zweryfikowac czy to co knuję w klasycznej Ładzie jest do zastosowania w Niwce.
  
 
jeśli chodzi o przekładnie to wiem że stosowano przekładnie od merola 123 i 190 tyle że trzeba troche nad tym popracować... było o tym chyba na forum 4x4 oczywiście w kategorii NIVA
ale z tego co pamiętam jest to kłopotliwa sprawa w robocie i nie jest popularna więc materiały na ten temat są znikome
Wiem też że oryginalne wspomaganie można kupić produkcji rosyjskiej i włoskiej ....włoskie wspomaganie to coś koło 3-4 tyś. więc nie jest to tania sprawa
Rosyjska pewnie troche tańsza tyle że nawet nie wiem ile więc nie wprowadzam w błąd...zawsze można przedzwonić do hurtowni w Płocku ... może coś wiedzą ...

Jeśli układ kierowniczy jest sprawny i zadbany nie ma większych problemów z kręceniem na parkingu ... zawsze to troche sportu darmo jak coś przyłapie w układzie
  
 
Witam
jescze raz o tym wspomaganiu, podobno wspomaganie do klasyków i Niv pochodzi z wersji dla niepełnosprawnych, dla tych aut opracowano takie wersje, które to były produkowane w sladowych ilościach,. ciekawe czy jest to jaks dokładka do oryginalnego układu, czy wymaga jakichs przeróbek, czy wymiany przekładni kierowniczej?, spróbuję się czegoś dowiedzieć w hurtowniach
  
 
Cytat:
2004-01-21 00:35:29, kacper97 pisze:
co kobiecie potrzeba ?? dobrego kierowce lub dopasowaną kierownice
jeśli o tylnej kanapie mowa to poduszkę na boczek i jak w salonce



Tak Kobiety lubią kanapy w Nivach , są dość wygodne nie tylko w czasie jeżdżenia po lesie
  
 
Cytat:
Tak Kobiety lubią kanapy w Nivach , są dość wygodne nie tylko w czasie jeżdżenia po lesie



Hmm, jakaś sugestia
Choc i tak najfajniej jak trzesie autkiem
pozdrawiam
Elfka
  
 
Żadna sugestia ... raczej wspomnienia ... doświadczenie .... praktyka i być może plany na przyszłość Nivka ma niezłą kanapę i nie znam kobietki która by narzekała ..... wręcz odwrotnie jest ona całkiem wygodna jak na terenówkę, nawet przy sporych "hopach"
  
 
ok az tak na kanapach sie nie znam... bardziej na kanapkach
Pozdrawiam, Elfka
  
 
Cytat:
2004-03-31 20:29:22, Elfka pisze:
ok az tak na kanapach sie nie znam... bardziej na kanapkach
Pozdrawiam, Elfka

Jedną z przyjemniejszych choć dosyć prozaiczną rzeczą są kanapki na kanapach - szczególnie po dokładnym sprawdzeniu wygody kanapy
  
 
Cytat:
Jedną z przyjemniejszych choć dosyć prozaiczną rzeczą są kanapki na kanapach - szczególnie po dokładnym sprawdzeniu wygody kanapy



hmm, uwielbiam fotele w LR... i jeszcze nie mialam okazji "wypróbować ani konsumować" kanapek w Nivie, ale kto wie... świat należy do odważnych A póki co zostanę przy termosie z kawą Pozdrawiam, Elfka
  
 
Cytat:
2004-04-05 17:00:01, Elfka pisze:
Cytat:
Jedną z przyjemniejszych choć dosyć prozaiczną rzeczą są kanapki na kanapach - szczególnie po dokładnym sprawdzeniu wygody kanapy



hmm, uwielbiam fotele w LR... i jeszcze nie mialam okazji "wypróbować ani konsumować" kanapek w Nivie, ale kto wie... świat należy do odważnych A póki co zostanę przy termosie z kawą Pozdrawiam, Elfka


W plenerze wszystko wydaje się smakować lepiej, szczególnie w odludnych miejscach do których dotarcia nie mają Nivki problemów Kawa wydaje się bardziej aromatyczna a kanapki smaczniejsze . Podobnie jest z kanapami - stają się wygodniejsze niż są w istocie - ....i innymi doznaniami zyskujacymi nowy, pełniejszy wymiar