Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-03-27 10:09:47 Ogladalem dzis jakis program w tv w ktorym bylo o bieznikowaniu opon - tam docelowo do TIRow, rozumiem jednak ze technologia nie bedzie odbiegac duzo od bieznikowania opon do samochodow osobowych.
Program jednoznacznie obalil mit, jakoby profesjonalne bieznikowanie opon zmniejszalo ich wytrzymalosc czy jakiekolwiek inne parametry. Przedstawiono tam technologie bieznikowania na "zimno" - najpierw zdjeto z opon stary bieznik, pozniej specjalnym narzedziem wyrownano opone bez bieznika do ksztaltu idealnego kola, zalatano mieszanka gumowa ew. uszkodzenia, sprawdzono stan techniczny czy opona nadaje sie do bieznikowania, a pozniej nalozono jakis specyfik na opone i zaczeto "nalepiac" gotowy pas z bieznikiem, na koniec zas nalozono na cala opone 'kondon' z gumy i do pieca. Opona wizualnie nie dala sie odroznic od oryginalu, byla 50% tansza, miala takie same parametry jak oryginal. Producent na kazda bieznikowana opone dawal gwarancje az do zuzycia sie bieznika nalozonego. Jestem ciekaw czy profesjonalne bieznikowanie opon samochodow osobowych wyglada podobnie - przeciez nikt tam chyba nie wydlubuje bieznika srubokretem czy nie wycina go kątówką ? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-03-27 10:21:24 Używane prezerwatywy w ruch !!!
Przecież jeszcze nie jest dziurawa... |
the_undertaker Klubowy Weteran Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-03-27 21:16:58 Żeby chociaż dało to to, że tyle starych i zużytych "kondonów" nie będzie leżało po rowach albo co gorsza na szosach. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2005-03-28 00:50:02
Nie "chyba" a na pewno!...i to jeszcze nawet baaardzo niedawno!!oooo TUTAJ KLIKNĄĆ ! ale raz jeszcze klepnę swoje zdanie na ten temat! - w dzisiejszych czasach bieżnikowanie opon do osobówek to TOTALNE NIEPOROZUMIENIE! [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2005-03-28 00:53:31 ] |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-03-28 10:39:28 hmmmm ale ja tylko pytalem o to a nie mowilem ze mam czy tez zrobie sobie takie opony
Z ciekawosci zatem - czym sie rozni parametrowo opona do TIRa, z e moze byc spokojnie bieznikowana i osiaga podobne parametry co oryginal od opony samochodu osobowego? Zapewniam ze w tym temacie pozostane tylko teoretykiem |
ZieMa espero 1,5 glx/ omeg ... Restarzew Cmentarny | 2005-03-28 20:48:51 To ja trochę sprowokuję dyskusję
W dzisiejszych czasach gdy technologie są wysoce zaawansowane, dlaczego nie!!! Producenci dają kilkuletnią gwarancje na takie ogumienie. A co powiedzieć o samochodach po wypadkowych które na skutek zderzenia mają naruszona strukture swojej samonośnej konstrukcji, a jednak sie je naprawia i jeździ nimi dalej. |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-03-28 21:23:13 Trochę się wahałem, żeby tu odpisać, ale po wypiciu trzech browarów ma odwagę
Do poprzedniego auta - Łady Samary - kupiłem swego czasu w Castoramie opony bieżnikowane zimowe - RENOVA. Jeździłem na nich nawet z prędkością 170 km/h. I wiecie co powiem ? Że były dużo lepsze na śnieg i lód od oryginalnych Kormoranów Winter na jakich teraz jeżdżę zimą.... Na suchym też były gites. Tłumaczą mi, że Espero a Łada może zupełnie inaczej się zachowywać w takich samych warunkach.... Może i racja. Ja jednak bardzo miło wspominam te opony Teraz mnie zlinczują... |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-03-28 21:39:07 DeeJay no nieprzesadzaj ze az takie dobre byly. Jezeli chcesz zyc to w zyciu niekupisz takiego syfu takie jest moje zdanie i nietylko moje. Lepiej odrzalowac te pare groszy i kupic dobre oponki. Wkoncu nie tylko samemu sie jezdzi
P.S odwarzny byles jak latales na oponach bieznikowanych z castoramy po 170km/h ja w zyciu bym sie nieodwarzyl |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-03-28 22:03:45 Ja mysle ze to zalezy od techniki bieznikowania, bo jest ich pare. W polsce jest najwieksza w europie firma ktora profesjonalnie bieznikuje opony metoda ktora opisalem (do TIRow tylko). Nie wiem czy istnieja w ogole firmy w pl ktore bieznikuja taka technologia oponki do osobowek.
Bo moim zdaniem dobrze zrobionej opony bieznikowanej nie rozpozna sie w samochodzie. Ja mialem z tylu kiedys bieznikowane (kupilem na takich) i w zyciu bym sie nie domyslil gdyby nie to ze juz lyse byly i mechanior mi to powiedzial. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-03-28 23:25:01 Eee, przesadzacie.
Ostatnio zaangażowałem się w renowację autek - tak prywatnie i raczej korzyści majątkowe były z tego tytułu niewielkie, ale za to pełna satysfakcja W każdym razie, przez 3 miechy robiliśmy Chevy' ego Camaro. Następnie, by sprawdzić jak się zachowuje na suchym asfalcie zakupiliśmy 4 szt. opon bieżnikowanych w rozmiarze 225/50/16 - 245/45/16 i pojechaliśmy się poślizgać... Przyznaję, że zrobiłem z siebie buraka i na środku betonowego placu (bez udziału widzów ) "zjarałem" komplet opon osi tylnej Właściwie na tym można było by zakończyć tą jakże kompromitującą moją skromną osobę wypowiedź, ale ... W wyniku naszych "buraczanych wygłupów" udało się zdjąć (bez większego problemu) bieżnik z ww. ogumienia, tzn. oddzielił się on od reszty opony Nas to specjalnie nie zmartwiło, gdyż i tak były one przeznaczone na jednorazowe szaleństwa, jednak na tego typu "kapciach" bał bym się jechać w jakąkolwiek trasę autem "cywilnym". Gdy zatem z powyższego textu wyrzucicie część opisów moich nieodpowiedzialnych zachowań (do których swoją drogą nikogo nie zachęcam) wynik będzie taki, że "bieżniki" są jak najbardziej wskazane, jeśli mamy zamiar autem poszaleć po zamkniętym placyku. Jeśli z kolei chodzi o jazdę codzienną - osobiście odradzam. Jest to jednak moja prywatna opinia. Pozdrawiam - SpeedR |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-03-29 17:25:00 Zapewne wiec nie byly to biezniki wykonane technologia 'na zimno'.
Rozroznic tez nalezy markowosc bieznikow od tych, ktore robi pan staszek w garazu hurtowo wraz z panem zbyszkiem ... czasem tez janek cos podklei |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-03-30 07:55:06 Zauważcie, że taki TIR ma 10 opon + ze 20 w naczepie. Wszystkie jednocześnie się nie rozlecą więc zawsze te 19-18 opon będzie dobrych i taki TIR-owiec jak będzie jechał nie obciążony to nawet się nie dowie, że stracił którąś z opon. W osobówkach opon jest tylko 4. |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-03-30 08:48:12 Zapraszam po nowy Auto - Świat - jest tam porównanie opon firmowych i bieżnikowanych. Myślę, że ten test odpowiada na wszystkie pytania. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-03-30 10:39:32
Eeee.......... A ja mam 5 opon w samochodzie |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-03-30 11:23:29
Przyznam, że ponieważ "kapcie" miały służyć jedynie dostarczeniu "jednorazowej radochy" ich nowemu posiadaczowi, a jednocześnie "testy" odbywały się poza drogami publicznymi zasadniczo nie wnikałem w ich konstrukcję nie zamierzam także krytykować jednej z większych firm, gdzie opony zostały zakupione, ponieważ mam świadomość, że nasze szaleństwa to "nienormalne warunki pracy ogumienia". Pozdrawiam - SpeedR |
SlawekH Klubowy Weteran Audi Q5 Gdańsk | 2005-04-01 14:21:06
Tiaaa , bieżnikowana jako jedyna nie wytrzymała testu prędkości ... i najgorszy aquaplaning na zakrętach czyli jakość mieszanki do kitu ... ogólnie zaszczytne ostatnie miejsce, czyli tak jak być powinno . Ciekawa jest ta opona z przedostatniego miejsca. Straszny szajs, jak wynika z testu, a jednocześnie najdroższa z wszystkich testowanych . |