Zmieniłem oponki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam małe pytanko - zmieniłem dziś oponki przód 205/60/15
tył 205/65/15

przesiadłem się z zimówek 185/70/14 - więc różnica jest drastyczna!!

i teraz tak:

jest wygodniej, pewniej na zakrętach i w czasie jazdy na wprost, troche lepiej się hamuje, a samochód wygląda lepiej, ale jazda w koleinach to porażka (fakt że akurat jechałem w tych jednych z najgłębszych) - jeździć się da jakoś - bez tragedi, tylko pytam

czy to normalne przy takich oponach - w końcu szersze ludzie zakładają i nie każdy chyba tak ma



[ wiadomość edytowana przez: Krzysiu1981 dnia 2005-04-05 20:04:47 ]
  
 
Mam 215/55/16 i zawsze czekam na kawałek prostej i plaskiej nawierzchni np. odnowiony odcinek gdańsk-kiezmark na E7.
  
 
Cytat:
2005-04-05 20:03:13, Krzysiu1981 pisze:
Mam małe pytanko - zmieniłem dziś oponki przód 205/60/15 tył 205/65/15



No Stary. Teraz to będziesz wymiatał. Zawsze masz z górki

A co do kolein - przy tym rozmiarze opon jest kawał balona i w koleinach nie powinno nosić.
  
 
Witam

Oj, nosi mnie i moją omegę jak diabli Jeżdżę na 225/55/15 i jak widzę koleiny to cholera mnie bierze, zaraz zmieniam tor jazdy bliżej osi jezdni i jest OK. Ponadto ta niedogodność jest rekompensowana zaj….tym trzymaniem w zakrętach, po prostu bajka. Jest jeszcze jeden mankament, spalanie wzrosło na LPG o 2 l/100 km, ale to nic, liczy się przede wszystkim przyjemność z jazdy

  
 
Cytat:
225/55/15

a nie winno być 225/55/16
  
 
po pierwsze doprowadźcie zawieszenie do ładu (tuleje wahaczy !!!, końcówki drążków, swożnie zwrotnicy) bo przy tak lajtowych rozmiarach nie powinno prowadzać
No i radziłbym dobierać rozmiary opon zgodne z tabelą zamienników (225/55/15) chociaż jak pamiętam na takich oponkach można wykręcić 269 (licznikowe)

Z moich (i nie tylko) doświadczeń największym rozmiarem przy którym nie powinno być niespodzianek jest 225/55/16... ale uwaga !! jeżeli ktoś się pokusi o niestandardowe (dla omy) 225/50/16 to już nie będzie tak słodko.
  
 
gdy kupiłem ome też miałem wrażenie że nosi. Ale pojawiło sie to dopiero Polsce. (wiadomo drogi) Pojechałem na przegląd, zwieszenie ok, żadnych luzów. Problem pojawia się tylko na koleinach, czyli to kwestia szerokości opon. Prędzej jeździłem na 185/65/14, i nie było to tak odczówalne ale 215 to juz 30mm więcej na każde koło. Trzeba się przyzwyczaić i czekać może za jakieś 10 lat większość dróg będzie wyremontowana. (tak kasa na to jest tylko pytanie czy nasi urzędnicy wykorzystaja je jak trzeba)
  
 
a czy mozna załozyc do Omegi B oponki w rozmirach:

215/50 R17,
215/55 R17 ?

Z tego co wiem, to do 17" najlepiej pasuja o wys. 45, ale wtedy jest juz niski profil. Czy takie 50 czy 55 nie beda ocieraly o pukiel ?

aha! gdzie w sieci znajde tabele z zaminnikami ?

Pozdrawiam.
  
 
Wskocz na www.opony.pl i po lewej stronie jest odpowiedni link.
  
 
Nie wiem jak u was, ale mnie nie nosi po koleinach, myślę, że DaRti ma rację, trzeba zadbać o zawieszenie, wtedy problem zniknie. Omesia to jednak okręt i byle kolein się na 205.65/15 nie boi
  
 
Cytat:
Pojechałem na przegląd, zwieszenie ok, żadnych luzów



ja też jeździłem na wytrząsarkę X razy i zawsze wszystko było w porządku (czytaj "w granicach normy") Dopiero jak wziąłem specuna za dupe i zlazłem za nim do kanału ... bez podtekstów to się okazało, że na tulejach "no to się poddaje już, ale panie !! jakby chciał wszystko tak wymieniać, to lepiej już kupić nowe auto". Jak dla mnie to jest tak. Stawiasz auto na rolkach, specunio wchodzi do kanału, potelepie chwilę i jeżeli wszystko mieści się w normach bezpieczeństwa to kasa i do domu. Komu by się chciało tłumaczyć/pokazywać co się już "może" kwalifikować do wymiany bo zmniejsza komfort prowadzenia.



Cytat:
a czy mozna załozyc do Omegi B oponki w rozmirach:

215/50 R17,
215/55 R17 ?



oficjalnym zamiennikiem do omy (B) jest 235/45/17 ale to nie jest opona do komfortowej jazdy (szczególnie w Polsce) Swoją drogą ciekaw jestem jak wyglądałaby oma na oponie 215/50/17. Przy tej szerokości profil 50 jest pewnie niewiele wyższy niż 45 przy szerokości 235 więc nie wykluczone, że byłoby OK. No i mogłaby wtedy ładnie wyglądać z takił "wypełnionym po brzegi" puklem
  
 
Witam! Ja mam taki niemiecki katalog o starszych Oplach i na stronie o Omegach A wyczytałem, że najczęściej montuje się oponki o rozmiarze 195/65/15. Oczywiście dużo zależy od silnika w jaki jest wyposażony dany samochód. W najbliższym czasie podam dane o tym jaki rozmiar do jakiej wersji silnikowej jest dedykowany fabrycznie i wtedy nikt nie będzie miał wątpliwości. Niestety dane będą dotyczyły tylko wersji Omega A, bo to jest katalog z czasów kiedy jeszcze nie było modelu B
Pozdrawiam. Artros
  
 
nie bądźmy tacy konserwatywni. Od momentu kiedy do aut wielkości omy proponowane były piętnastki minęło mniej więcej tyle czasu ile upłynęło go od lat w których auta klasy golfa wyjeżdżały z fabryki na 13-kach.
Zmieniły się czasy i zmieniły się wymagania w kestii kół/opon.
IMO 15 to dla omy za mały rozmiar bez znaczenia czy to 2.0 czy większy motor. Podobnie jak szerokość 195... może odpowiednia jest na zimę... ale latem . I nie chodzi mi tylko o estetykę ale i o bezpieczeństwo. I niech nie podnoszą się głosy tych, którzy nigdy nie spróbowali przejażdżki omegą na min 215/55/16 albo lepiej dedykowanych 225/55/16.
Bez komentarza zostawię temat rozmiarów typu 185/70/14 bo to raczej do poloneza trucka się nadaje a nie do omy
  
 
Mam zimowki 205/55/16.
Nic nie nosi. 160 w koleinach i kierownice trzymam trzema palcami.

Zastanawiam sie na 17" i 225/45/17 ale wlasnie nie wiem czy "nie spieprze". Poprzedni zestaw po wlascicielu mialem 205/55/16 i 225/55/165 (tyl) i rzucalo jak diabli.

Bo to tak jest. Wyglad to jedno a jazda to drugie. Ostatnio sie ganialem z golfem R32. Na rownym i prostym wymiatal. Ale co z tego skoro 80% drogi mielismy z koleinami (wawa-poznan). Nie dal rady. zostal w tyle. I po co mu takie ladne i szybkie auto ?
  
 
może troche przesadziłem - ale jednak trzeba się przyzwyczić do zmiany opon z 185/70/14 z indeksem T na 205/60/15 z indeksem H - są o niebo sztywniejsze - dziś troche pojeździłem i nie ma tragedii, a do zawieszenia będe zaglądał niebawem

dzięki
  
 
Cytat:
225/50/16 to już nie będzie tak słodko

niestety ja mam takie wynalazki całe szczęście tylko z tyłu...
Cytat:
ja też jeździłem na wytrząsarkę X razy i zawsze wszystko było w porządku (czytaj "w granicach normy")

niestety jest to szczera prawda, ostatnio robiłem przegląd i panowie podbili dowód po szarpakach bez najmniejszego problemu dopiero gdy zaczołem ich naciskać okazało się że siedzi stabilizator, tuleje by przydało się wymienić itd. itp., niestety w większości przypadków stosowane jest podejście tkz. taksówkowe - jeżdzi się dopóki się nie rozleci...
  
 
Witam! Zgadzam się, że od czasów kiedy produkowano Omy A minęła cała epoka technologiczna. Zgadzam się także, iż oponki 205... i szersze nadają tak dużemu autu o wiele korzystniejszy wygląd, nie wspomnę już o lepszych walorach jezdnych. Podaję tylko fabryczne dane Opla z tamtych czasów, choćby dla ciekawości. Opel standardowo wyposażał Omegi A w opony 195/65 R 15 V i felgi 6 J x15 auta z silnikami: 2.0i, 2.3 D, 2.3 D Turbo Intercooler oraz 2.6i. Natomiast model 3.0i 24V miał opony 205/65 ZR 15 na alufelgach 7 J x15. Co dziwne, w tabeli nie znalazła się wersja z silnikiem 2.4i. Nie wiem dlaczego. Tyle wyczytałem w historycznym już, handlowym katalogu Opla z września 1991 r. Pewnie istniały już i wtedy niskoprofilowe zamienniki, ale jak na razie, danymi na ten temat nie dysponuję. Osobiście skłaniałbym się również do opon trochę szerszych niż te proponowane przez katalog, przynajmniej na lato.
Pozdrawiam. Artros
  
 
Nie do konca bo:
Omega Lotus seryjnie jest na:
Goodyear przód: 235/45ZR17, tył: 265/40ZR17
Omega Evo 225/50/16 (w opcji 18")
  
 
a u mnie na wlewie paliwa pisze:

175 R14
185/70 R14

wiec takie wąskie też były montowane

ome mam z 1988r

pozdrawiam
  
 
Ja miałem 235/45/R17 w tamtym roku i woziło zajebiście na koleinach. I tu moim zdaniem zawieszenie nie ma nic do rzeczy, ale może ja się nie znam. Po założeniu zimówek 195/65/15 jak ręką odjął. Teraz zamówiłem 225/45/R17 i wiem, że znowu będzie wozić, ale co tam