Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysiu1981 Transport 1,6t cała ... Warszawa | 2005-04-05 20:03:13 Mam małe pytanko - zmieniłem dziś oponki przód 205/60/15
tył 205/65/15 przesiadłem się z zimówek 185/70/14 - więc różnica jest drastyczna!! i teraz tak: jest wygodniej, pewniej na zakrętach i w czasie jazdy na wprost, troche lepiej się hamuje, a samochód wygląda lepiej, ale jazda w koleinach to porażka (fakt że akurat jechałem w tych jednych z najgłębszych) - jeździć się da jakoś - bez tragedi, tylko pytam czy to normalne przy takich oponach - w końcu szersze ludzie zakładają i nie każdy chyba tak ma [ wiadomość edytowana przez: Krzysiu1981 dnia 2005-04-05 20:04:47 ] |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-04-05 20:21:45 Mam 215/55/16 i zawsze czekam na kawałek prostej i plaskiej nawierzchni np. odnowiony odcinek gdańsk-kiezmark na E7. |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2005-04-05 21:27:01
No Stary. Teraz to będziesz wymiatał. Zawsze masz z górki A co do kolein - przy tym rozmiarze opon jest kawał balona i w koleinach nie powinno nosić. |
mayster EVO 500 / Omega A Ca ... Rumia/3-miasto | 2005-04-05 22:39:06 Witam
Oj, nosi mnie i moją omegę jak diabli Jeżdżę na 225/55/15 i jak widzę koleiny to cholera mnie bierze, zaraz zmieniam tor jazdy bliżej osi jezdni i jest OK. Ponadto ta niedogodność jest rekompensowana zaj….tym trzymaniem w zakrętach, po prostu bajka. Jest jeszcze jeden mankament, spalanie wzrosło na LPG o 2 l/100 km, ale to nic, liczy się przede wszystkim przyjemność z jazdy |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-04-06 23:52:49
|
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2005-04-07 01:30:48 po pierwsze doprowadźcie zawieszenie do ładu (tuleje wahaczy !!!, końcówki drążków, swożnie zwrotnicy) bo przy tak lajtowych rozmiarach nie powinno prowadzać
No i radziłbym dobierać rozmiary opon zgodne z tabelą zamienników (225/55/15) chociaż jak pamiętam na takich oponkach można wykręcić 269 (licznikowe) Z moich (i nie tylko) doświadczeń największym rozmiarem przy którym nie powinno być niespodzianek jest 225/55/16... ale uwaga !! jeżeli ktoś się pokusi o niestandardowe (dla omy) 225/50/16 to już nie będzie tak słodko. |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2005-04-07 10:48:48 Wskocz na www.opony.pl i po lewej stronie jest odpowiedni link. |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-04-07 10:51:41 Nie wiem jak u was, ale mnie nie nosi po koleinach, myślę, że DaRti ma rację, trzeba zadbać o zawieszenie, wtedy problem zniknie. Omesia to jednak okręt i byle kolein się na 205.65/15 nie boi
|
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2005-04-07 10:56:34
ja też jeździłem na wytrząsarkę X razy i zawsze wszystko było w porządku (czytaj "w granicach normy") Dopiero jak wziąłem specuna za dupe i zlazłem za nim do kanału ... bez podtekstów to się okazało, że na tulejach "no to się poddaje już, ale panie !! jakby chciał wszystko tak wymieniać, to lepiej już kupić nowe auto". Jak dla mnie to jest tak. Stawiasz auto na rolkach, specunio wchodzi do kanału, potelepie chwilę i jeżeli wszystko mieści się w normach bezpieczeństwa to kasa i do domu. Komu by się chciało tłumaczyć/pokazywać co się już "może" kwalifikować do wymiany bo zmniejsza komfort prowadzenia.
oficjalnym zamiennikiem do omy (B) jest 235/45/17 ale to nie jest opona do komfortowej jazdy (szczególnie w Polsce) Swoją drogą ciekaw jestem jak wyglądałaby oma na oponie 215/50/17. Przy tej szerokości profil 50 jest pewnie niewiele wyższy niż 45 przy szerokości 235 więc nie wykluczone, że byłoby OK. No i mogłaby wtedy ładnie wyglądać z takił "wypełnionym po brzegi" puklem |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2005-04-07 13:08:34 nie bądźmy tacy konserwatywni. Od momentu kiedy do aut wielkości omy proponowane były piętnastki minęło mniej więcej tyle czasu ile upłynęło go od lat w których auta klasy golfa wyjeżdżały z fabryki na 13-kach.
Zmieniły się czasy i zmieniły się wymagania w kestii kół/opon. IMO 15 to dla omy za mały rozmiar bez znaczenia czy to 2.0 czy większy motor. Podobnie jak szerokość 195... może odpowiednia jest na zimę... ale latem . I nie chodzi mi tylko o estetykę ale i o bezpieczeństwo. I niech nie podnoszą się głosy tych, którzy nigdy nie spróbowali przejażdżki omegą na min 215/55/16 albo lepiej dedykowanych 225/55/16. Bez komentarza zostawię temat rozmiarów typu 185/70/14 bo to raczej do poloneza trucka się nadaje a nie do omy |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2005-04-07 16:02:24 Mam zimowki 205/55/16.
Nic nie nosi. 160 w koleinach i kierownice trzymam trzema palcami. Zastanawiam sie na 17" i 225/45/17 ale wlasnie nie wiem czy "nie spieprze". Poprzedni zestaw po wlascicielu mialem 205/55/16 i 225/55/165 (tyl) i rzucalo jak diabli. Bo to tak jest. Wyglad to jedno a jazda to drugie. Ostatnio sie ganialem z golfem R32. Na rownym i prostym wymiatal. Ale co z tego skoro 80% drogi mielismy z koleinami (wawa-poznan). Nie dal rady. zostal w tyle. I po co mu takie ladne i szybkie auto ? |
Krzysiu1981 Transport 1,6t cała ... Warszawa | 2005-04-07 19:01:06 może troche przesadziłem - ale jednak trzeba się przyzwyczić do zmiany opon z 185/70/14 z indeksem T na 205/60/15 z indeksem H - są o niebo sztywniejsze - dziś troche pojeździłem i nie ma tragedii, a do zawieszenia będe zaglądał niebawem
dzięki |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-04-08 03:45:13
|
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-04-08 19:03:12 Nie do konca bo:
Omega Lotus seryjnie jest na: Goodyear przód: 235/45ZR17, tył: 265/40ZR17 Omega Evo 225/50/16 (w opcji 18") |
omegafan LOB SYMPATYK Omega włocławek | 2005-04-08 20:34:58 a u mnie na wlewie paliwa pisze:
175 R14 185/70 R14 wiec takie wąskie też były montowane ome mam z 1988r pozdrawiam |
Conrad_V6 Signum 3.0 V6 CDTI S ... Białystok | 2005-04-08 22:40:56 Ja miałem 235/45/R17 w tamtym roku i woziło zajebiście na koleinach. I tu moim zdaniem zawieszenie nie ma nic do rzeczy, ale może ja się nie znam. Po założeniu zimówek 195/65/15 jak ręką odjął. Teraz zamówiłem 225/45/R17 i wiem, że znowu będzie wozić, ale co tam |