POMOCY MAM PROBLEM Z MOIM BMW 316i rok 1993

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem ...moje BMW3 ..316i Jadac samochodem ...odrazu temperatura mnie sie podniosla i zobaczylem wode za samochodem ...Samochod do ostaniej tej awarii jezdzil bez zarzutow ,temperatura byla zawsze dobra samochod ma przejechane 160.000 km...stanalem i i rzeczywiscie woda sie gotowala , stan wody sprawdzany jest co dzien i stan oleju tez , to takie OC codzienne przed kazda pierwsza jazda ..takze zdziwienie moje bylo ogromne , ktos mnie podpowiedzial ze to pompa wodna , albo termostat , a wiec wymienilem te dwie rzeczy naraz i co sie okazalo , dalej woda sie gotuje , powietrze zimnwe leci w samochodzie chociaz wziolem na caly regulator na cieple powietrze ustawilem , wszystko zostalo odpowietrzone , jestem zalamany ...nie wiem co sie dzieje , czy moze byc cos tez z elektryki .Nie wiem co jest i prosze FACHOWCA O PORADE ...niech podpowie mnie co dalej moze byc . Czekam z niecierpliwoscia na odpowiedz na moj problem . Dzieki
  
 
Mnie się podniosła ciśnienie jak to czytam.To są jakieś jaja?
  
 
Cytat:
2005-04-25 21:09:26, song pisze:
Mnie się podniosła ciśnienie jak to czytam.To są jakieś jaja?



Nie kolego to nie sa jaja... to sa fakty ...naprawde ...juz nie wiem sam co zrobic no...nawet wyczytalem tutaj ze odpowietrza sie po koleji najpierw przy termostacie , pozniej przy korku wlewu wody , zrobilem to wszystko i znow to samo .grom go wie co jest ..przeciez pompa wodna jest orginalna , termostat tez ,Wszystko nowe ....nie wiem juz co sie dzieje , mysle ze moze to uszczelka poszla pod glowica , ale to tak nagle sie stalo , czy to mozliwe jest zeby tak odrazu natychmiast uszczelka poszla co ?

[ wiadomość edytowana przez: tadebmw dnia 2005-04-25 22:07:52 ]
  
 
zobacz czy nie masz pęknietej gdzies chłodnicy lub bloku albo przewodu gumowego. wygląda na to że woda ci ucieka a jak jest jej za mało to szybko gotuje się. nic innego nie przychodzi mi do głowy.
zrób test. wlej płyn do poziomu na zimnym silniku, odpal i obserwuj co sie dzieje pod maską.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-25 22:06:14, MARCIN_RADOM pisze:
zobacz czy nie masz pęknietej gdzies chłodnicy lub bloku albo przewodu gumowego. wygląda na to że woda ci ucieka a jak jest jej za mało to szybko gotuje się. nic innego nie przychodzi mi do głowy. zrób test. wlej płyn do poziomu na zimnym silniku, odpal i obserwuj co sie dzieje pod maską. pozdrawiam



Nie kolego nie ucieka nigdzie ,obejrzalem wszystko po koleji juz walcze trzeci dzien z tym samochodem , co troche pochodzi to znowu go odpowietrzam bo slychac w chlodnicy takie bulgotanie glosne i jak odkrece ten zawor na gorze to leci para z niego i to tak silnie jak nie wiem ,poprostu gotuje sie , co go odpowietrze to znow troche pochodzi i znow sie gotuje .Patrzylem na otwartym korku ,to widac jak woda idzie do gory i kipi , jak wylacze silnik to opada i znow dolewam i tak w kolko ...juz zalamyny jestem prawie .Dzieki za ta rade .Pozdrawiam .

[ wiadomość edytowana przez: tadebmw dnia 2005-04-25 22:18:09 ]
  
 
napisałeś:
Cytat:
Nie kolego nie ucieka nigdzie


a chwile wcześniej:
Cytat:
i zobaczylem wode za samochodem


więc może wytłumacz.
jak odpowietrzasz? odpowietrznikiem na pompie wody? odpalasz silnik, musi sie nagrzać do temperatury i odkręcasz odpowietrznik, jednocześnie dolewając płynu w miarę jego ubywania. zakręcasz odpowietrznik w chwili gdy bedzie z odpowietrznika leciał sam płyn.
pozdrawiam
  
 
a może kolega nie ma sprawnego wentylatora chłodnicy lub uszczelka pod głowice do wymiany
  
 
gdyby uszczelka pod glowica to pozostaje tylko zbadac olej jak juz sie na forum dowiedzialem po zmieszaniu ma charakterystyczny
kolor, jak mi poszla uszczelka pod glowica to silnik tez sie zagrzal hoho...
  
 
albo napisze co moze byc przyczyna i co powinienes spradzic
termostat, uszkodzona pompa wody, wszelkie nieszczelnosci, zbyt maly naciag paska klinowego pompy wody, zanieczyszczone plytki chlodnicy, zanieczyszczona chlodnica np kamieniem kotlowym
Tylko nie wiem jak to wkoncu jest z tym plynem ucieka czy nie
To chyba podstawowe rzeczy ktore trzeba sprawdzic jezeli nic z tego to masz prawdziwa zagadke
  
 
Cytat:
2005-04-25 23:12:28, JanekE30 pisze:
albo napisze co moze byc przyczyna i co powinienes spradzic termostat, uszkodzona pompa wody, wszelkie nieszczelnosci, zbyt maly naciag paska klinowego pompy wody, zanieczyszczone plytki chlodnicy, zanieczyszczona chlodnica np kamieniem kotlowym Tylko nie wiem jak to wkoncu jest z tym plynem ucieka czy nie To chyba podstawowe rzeczy ktore trzeba sprawdzic jezeli nic z tego to masz prawdziwa zagadke



Ale co myslisz ...ze co moglby tak odrazu sie zanieczyscic ,w chlodnicy mialem plyn ktory oddzerwia i konserwoje wszystkie te rzeczy , ktore powinny byc czyste , wlacznie z pompa i termostatem, Zachodni Plyn, Sam go wymienialem przed rokiem , to sie natychmiast stalo , ze nie jak ty moze myslisz ,ze glupek jezdzil troche szalal dobijal go wiedzial co sie dzieje to troche trwalo , a teraz sie pyta , ja dbam o samochod lepiej jak o zone nie , nie to sie natychmiast stalo , do tej pory nie mialem zadnych klopotow z nim chodzil jak pszczola, nigdy silnik nie mial przeciekow ani zadnych wyciekow ,zawsze suchy byl , jechalem i woda sie zagotowala natychmiast i wode zobaczylenm za soba , stanalem , i zobaczylem juz ze z pod korka para leci , Kolega mnie powiedzial ze to byc moze pompa wodna lub thermostat , wymienilem te dwie rzeczy naraz nowe orginalne kupilem , zalozylem ..odpowietrzylem ...wpierw przy termostacie na goracym silniku i pozniej przy korku wlewowym , pochodzil troche i znow to samo ..gotowac sie zaczal , i jeszcze raz to samo zrobilem z odpowietrzaniem , i dalej jest to samo , Nigdzie woda nie cieknie , paski sa napiete dobrze , silnik jest szczelny nigdzie nie cieknie , ja juz mysle ze jeszcze uszczelka pod glowica jest do wymiany , cos mnie sie tak zdaje, acha ,co dziwne ,ze nagrzewnica od centralnego ogrzewania daje zimne powietrze tam gdzie powinno grzac cieple powietrze ,Przedtem to bylo cieple i zimne powietrze , a teraz jest wszedzie zimne po tym wszystkim , nie wiem juz zglupilem do reszty ..Poradzcie cos .
  
 
Cytat:
2005-04-25 23:12:28, JanekE30 pisze:
albo napisze co moze byc przyczyna i co powinienes spradzic termostat, uszkodzona pompa wody, wszelkie nieszczelnosci, zbyt maly naciag paska klinowego pompy wody, zanieczyszczone plytki chlodnicy, zanieczyszczona chlodnica np kamieniem kotlowym Tylko nie wiem jak to wkoncu jest z tym plynem ucieka czy nie To chyba podstawowe rzeczy ktore trzeba sprawdzic jezeli nic z tego to masz prawdziwa zagadke



Przeczytaj wyzej tam opisalenm dokladnie , Naprawde masz racje ...zagadka i to dobra zagadka . Grom go wie co sie dzieje juz zglupialem no .Dzieki za rade
  
 
Cytat:
2005-04-26 10:59:55, tadebmw pisze:
Przeczytaj nizej tam opisalenm dokladnie , Naprawde masz racje ...zagadka i to dobra zagadka . Grom go wie co sie dzieje juz zglupialem no .Dzieki za rade

  
 
ja wypisalem glowne niesprawnosci ukladu chlodzenia czyli to na co mozesz zwrocic uwage nic nie sugerowalem a Ty zaraz piszesz co to ja nie mialem na mysli ze jedzisz jak...
A sprawdzenie czy nie poszla uszczelka pod glowica wymaga mniej inwencji niz sprawdznie nieszczelnosci ukladu chlodzenia. Wyjmij bagnecik i zobacz jaki kolor ma olej albo odkrec korek pokrywy zaworow...
  
 
ja nawiaem mowiac jak kupiles nowy termostat i pompe wody oryginalne to wyrzuciles troche kasy bo jak brat kupowal pompe wody nowa i byl to chyba zamiennik nie jestem pewien to zaplacil okolo 250zl
Nie lepiej bylo jechac do jakiegos serwisu/mechanika
  
 
Cytat:
2005-04-26 10:57:28, tadebmw pisze:
..Poradzcie cos .


Myślę, że wszystko co można było tobie poradzić zostało napisane, teraz zostaje Ci tylko mechanik albo cud
  
 
Kolego Sympatyczny miałem dokładnie ten sam problem i możesz być pewny ze to usczekla pod głowicą, któa cieknie na zewnątrz nie do oleju. A jeśli cchesz dokładnie wiedziec gdzie to podpowiem, że jestem wiecej niż pewny iż całkiwicie z tyłu silnika. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-26 22:57:07, domanski pisze:
Kolego Sympatyczny miałem dokładnie ten sam problem i możesz być pewny ze to usczekla pod głowicą, któa cieknie na zewnątrz nie do oleju. A jeśli cchesz dokładnie wiedziec gdzie to podpowiem, że jestem wiecej niż pewny iż całkiwicie z tyłu silnika. Pozdrawiam



Dziekuje ci kolego za ta podopowiedz , jutro zobacze dokladniej , ja tez tak myslalem ze to uszczelka , bo juz wymienilem pompe wodna i thermostat, nowe kupilem te dwie rzeczy i znow to samo jest , i odrazu pomyslalem ze to uszczelka jest , tylko wiesz kto pyta nie bladzi ,i nie ma sie czego wstydzic, a tu rozni fachowcy zagladaja i tez sie pytaja i jeszcze raz dziekuje ci dobry kolego .pozdrawiam ciebie .Jeszcze raz dzieki .
  
 
Cytat:
2005-04-26 23:51:16, tadebmw pisze:
Dziekuje ci kolego za ta podopowiedz , jutro zobacze dokladniej , ja tez tak myslalem ze to uszczelka , bo juz wymienilem pompe wodna i thermostat, nowe kupilem te dwie rzeczy i znow to samo jest , i odrazu pomyslalem ze to uszczelka jest , tylko wiesz kto pyta nie bladzi ,i nie ma sie czego wstydzic, a tu rozni fachowcy zagladaja i tez sie pytaja i jeszcze raz dziekuje ci dobry kolego .pozdrawiam ciebie .Jeszcze raz dzieki .


Niema sprawy ja też mam problem z immobilizerem przez to tu jestem I czekam aż się ktoś zlituje Pozdrawiam i życzę długiej eksploatacji, moja E-36 też 316 z 95 roku, przeżyła już 560 tyś km i jeszcze jezdzi na syntetyku, więc autko masz napewno bardzo dobre.
  
 
A zapomnaiłem jeszcze dodać byś przed wymianą uszczelki głowice dał do splanowania, bo za jakiś czaś może spotkac Cię to samo. Pozdrawiam
  
 
a ja poradzę ci jeszcze jedną rzecz,może moja rada wyda ci się beznadziejna i głupia ale uwierz mi wiem co mówię,wyjmij ten "NOWY"termostat i złóż bez termostatu,bo coś mi się wydaje że pomimo że jest nowy może być jakiś uszkodzony i poprostu sie nie otwiera.sprawdz to,nic cię to nie będzie kosztowało a może sie okazać że to jest przyczyna.jeśli natomiast problem nie zniknie to niestety będzie uszczelka.pozdrawiam