Co wybrać : 530iA czy 530dA ,boie po faceliftingu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Zastanawiam się nad zakupem mojego pierwszego samochodu spod znaku BMW . Pod uwagę biorę używane E39 po faceliftingu . W grę wchodzą modele 530dA i 530iA . W związku z tym mam kilka pytań :

1) Diesel czy benzyna ?

Boję się używanych diesli ,gdyż panuje teraz moda ,której nie pochwalam ,czyli chipowanie .Jak rozpoznać ,czy samochód był czipowany ? Ale z drugiej strony za dieslem idą oczywiste korzyści ,czyli oszczędność ,chociaż dla mnie nie jest to do końca takie oczywiste ,gdyż w razie awarii turbiny czy wtryskiwaczy ,zaoszczędzone pieniążki na paliwie ,pójdą na naprawy ,czyż nie ? Może się mylę ?

2) Czy warto brać wersję z M-pakietem ?
Czy komfort znacznie się obniża ?

3) Na co zwrócić uwagę przy kupnie obu wersji ? Na co zwrócić uwagę ogólnie przy kupnie używanej E39 ?

4) Jak z serwisem ?
Która wersja jest mniej kłopotliwa w eksploatacji ?


5) Co myślicie o tych ofertach ?
http://www.trader.pl/details,131,606047314041920052253131.asp
http://www.trader.pl/details,131,429090705041820052231032.asp
http://www.trader.pl/details,131,DMS-175-23904-158.asp

6) Czy może lepiej sprowadzić z zachodu ?

7) Jakie opcje są warte uwagi ,a jakie są zbędne i dlaczego ?

Może ktoś ma namiary na ofertę sprzedaży wersji benzynowej w pełnej opcji ? Full opcja ,czyli to co mnie interesuje :
- nawigacja
- tempomat *
- el. sterowane fotele *
- xenony *
- podwójne szyby
- sportowa kierownica skórzana *
- radio CD *
- klimatyzacja automatyczna *
- automat *
- regulacja odcinka lędźwiowego
- rozkładana tylna kanapa *
- nawiew w tylnej części

z (*) to opcje na ,które liczę najbardziej .

9) Jakie są typowe usterki E39 ?


10) Czy w wersji po facliftingu nastąpiły znaczące zmiany ,względem wersji sprzed zmian ? Słyszałem o dokuczliwych szumach wiatru , klekotaniu drzwi podczas jazdy , rozchwiane fotele ,niedokładne spasowanie elementów wnętrza . Pytam z ciekawości ,bo raczej wersji sprzed faceliftingu nie biorę pod uwagę .

11) Gdzie najlepiej serwisować na terenie woj. mazowieckiego ? Czy lepsze ASO ,czy może inne zakłady ? Czytałem problemy z VANOSem i nieprofesjonalną obsługą na stacji ASO w Olsztynie . Czy to reguła w Polsce ?

Będę wdzięczny za szczegółowe odpowiedzi . Pozdrawiam .
  
 
Powiem tak, jeździłem E39 z "jedynie" 2.5-litrowym silnikiem i to sprzed faceliftingiem (96) i wrażenia są niesamowite. Faktycznie auto sprowadzone z Niemiec ale ludzie. Luksus! Nie uświadczysz w tym modelu "niespasowanych elementów, szumów wiatru, klekotania drzwi czy rozchwianych foteli, cokolwiek to znaczy. Auto zbiera się tak dobrze, że nie mogłem uwierzyć, że zaledwie 170 pare koni przy takiej masie tk pójdzie! Ludzie ten moment obrotowy. Silniczek aż prosił, żeby go do końca wkręcać i przy tym nie wyadał ani kwilenia że ma dość, trzeba się hamować, żeby na każdym biegu nie cisnąć do końca
Ja bym się chwilki nie zastanawiał (nad benzyniakiem oczywiście).
  
 
a ja powiem tylko tyle kup lepiej e38
  
 
Miałem tą przyjemność i jeździłem troche e-39 silnik benzyna V8 3.5 litra (niestety nie był mój), wrażenia niesamowite, komfort jazdy ogromny, błoga cisza i spokój, wbicie w fotel prawie przy każdej prędkości. Co do wszystkoch wad i usterek o ktore pytasz to nie zauważyłem żadnej z nich. Wnętrze idealne, wszystko super spasowane i dopieszczone. Co do wad technicznych to nie wiem bo aż tak dlugo nia nie śmigałem.
  
 
Osobiście podoba mi sie ten czarny automat za 99tyś I jakbym miał kase to wybrałbym tylko diesla, ze względu na trwałość, dobre osiągi i małe spalanie. Czy było chipowane to niestety nie wiem jak sprawdzić a co do stanu technicznego to hmm musisz patrzeć na wszystko, ogólnie czy nic nie cieknie czy nie jest krzywy itd itp - nie ma konkretneo przepisu, ja zawsze kupuje na nosa. Jeżeli zależy Ci bardzo na osiągach to ja polecam 540 lub M5 wtedy masz frajde z jazdym ale też za to więcej płacisz a 2ga kwestia to taka że za jakiś czas diesla będzie Ci łatwiej sprzedać, w bmw są to bardzo trwałe i dobre silniki!
  
 
Kolego ty chyba jeszcze nigdy nawet nie siedziałeś w żadnym BMW

A ten tekst mnie rozbroił totalnie:
Cytat:
Słyszałem o dokuczliwych szumach wiatru, klekotaniu drzwi podczas jazdy , rozchwiane fotele ,niedokładne spasowanie elementów wnętrza.

- gdzie w AUTO ŚWIECIE ??

Ja mam starą E34, jeździłem niejedną E32 i E36 i kilka razy E38, a E39 miałem okazje kilkanaście razy oglądać i wszystkie, ktore nie były po przewalcowaniu były idealne. Więc ja się pytam kto ci takich bzdur nagadał o jakichś klekoczących drzwiach i niedopasowaniu elementów. Podobne bzdury przeczytałem w AŚ jak kupowałem E34 i na kilka modeli które oglądałem to tylko w jednej spotkałem się z omawianym zjawiskiem, a był to szum wiatru spowodowany owiewaniem przedniej szyby (była źle wklejona) reszta jak przeciekające szyberdachy, nieszczelne szyby boczne okazały się nieprawdą, choć słyszałem że w autach po solidnych dzwonach tak własnie jest.
  
 
Jeżeli kupisz składaka czy auto które 10 lat widziało tylko zenka w stodola co ma Ursusa i malucha to jasne że będzie trzeszczeć, ale umiejętnie naprawiane i bez większych wypadków nie ma prawa naet 20 letnie.
  
 
Cytat:
2005-04-24 09:30:43, omega26 pisze:
Słyszałem o dokuczliwych szumach wiatru , klekotaniu drzwi podczas jazdy , rozchwiane fotele ,niedokładne spasowanie elementów wnętrza .


To mnie rozbawiło do łez , to jakie auta mają najlepiej spasowane wnętrza? Daewoo, Fiat, Opel? te"usterki" wymienione przez Ciebie to chyba najmocniejsza strona BMW!
Jezeli chodzi o silnik to ja wybrałbym diesla, nie dlatego, że mam ale dlatego, że się własnie przekonałem do diesli, a byłem ich dużym przeciwnikiem, w tym 3.0D dopiero poczujesz co to jest moment obrotowy! I jeszcze jedno, jeżeli podchodzisz do sprawy, że Diesle lubią "usprawniać", a świr, który pali gumy co skrzyzowanie, driftuje na co drugim zakręcie, to jak myślisz kupiłby benzyne czy diesla? Cokolwiek wybierzesz, to i tak nie pożałujesz... pzdr
  
 
Mnie już kiedyś przekonała 524 td do diesli Po 1wsze przesiadłem się z Poldka i czułem się jak w rakiecie no a co najważniejsze to spalani! - tzn jego brak
  
 
Dziękuję za odpowiedzi

Co do tych wad ,które wymieniłem ,to były one w gazetce o uzywanych samochodach ,którą wydało Auto Moto i Sport .
Nadal nie mam przekonania do diesli ,bo moją największą obawą jest wymiana turbiny i troska o wtryskiwacze ,bo przy naszej gnojówce ... Nawet Shell znalazł się na czarnej liście stacji .
Plusy to więcej km na jednym baku ,co dla mnie też się liczy . Chociaż jechałem raz X5 3.0d i byłem mile zaskoczony pracą silnika i przyspieszeniem ,ale nie zapominajmy ,że gdyby nie turbina to diesel ,byłby nieco mułowaty . Tak jak pisałem ,boję się problemów z turbiną i wtryskami . Już nie chodzi o koszty paliwa ,tylko o unieruchomienie samochodu na jakiś czas ,w związku z problemami wyżej wymienionych części . Nikt nie odpowiedział na pytanie ,w którym poruszyłem temat nie fachowych napraw w ASO ,dotycząch np. wyreglowania lub wymiany Vanosa . Panowie po prostu nie umieli tego zrobić i liczyli na naiwność klienta ,ale trafili na znającego temat i musieli wszystko poprawiać . Ten temat był poruszany na forum M-Power ,na stronie streetracing.pl . Czy to reguła w naszym kraju ? Czy samochody BMW często się psują ? Jestem dociekliwy ,bo chce wybrać samochód ,z którego będę bardzo zadowolony . Wiem ,że układ jezdny i kierowniczy jest podobno perfekcyjny ,ale chcę żeby za tym szła też niezawodność . Nie chcę się ,żeby mnie spotkała sytuacja ,gdzie w korku samochód odmawia mi posłuszeństwa . Zaznaczam ,że jestem przeciwnikiem kupowania kradzionych częśći i będę tylko kupował oryginalne . Wiadomo ,że kupujesz tanio na giełdzie ,a jutro tobie ,albo koledze kradną samochód ,bo jest zapotrzebowanie i tak kręci się ten złodziejski interes .
  
 
Cytat:
2005-04-27 12:58:56, omega26 pisze:
Wiem ,że układ jezdny i kierowniczy jest podobno perfekcyjny ,ale chcę żeby za tym szła też niezawodność . Nie chcę się ,żeby mnie spotkała sytuacja ,gdzie w korku samochód odmawia mi posłuszeństwa .


Co do awaryjności to pierwsza zasada: Co może się zepsuć to napewno się zepsuje, wcześniej bądź później i w przypadku BMW raczej można powiedzieć później. Co do korków i usterek to ja Tobie zadam pytanie: Czy widziałeś kiedyś w korku, czy na autostradzie lub innej drodze, samochód marki BMW? Bo ja nie przypominam sobie... pozdrawiam
  
 
W beemce może nawet oleju braknąc a auto i tak jeszcze zrobi ze 1000km
  
 
Cytat:
2005-04-27 14:05:04, Jeztom pisze:
Co do awaryjności to pierwsza zasada: Co może się zepsuć to napewno się zepsuje, wcześniej bądź później i w przypadku BMW raczej można powiedzieć później. Co do korków i usterek to ja Tobie zadam pytanie: Czy widziałeś kiedyś w korku, czy na autostradzie lub innej drodze, samochód marki BMW? Bo ja nie przypominam sobie... pozdrawiam


oczywiście zepute BMW, o to mi chodziło...
  
 
Wcale się nie dziwię,że jesteś dociekliwy i chcesz wiedzieć jak najwięcej,w sumie wywalasz kupę kasy(ale one poprostu tak się płacą).Mam od niedawna E-39 528 1998r.Wcześniej jezdziłem Omegą(niby flagowy model Opla)ale sorki..........nie ma porównania.Jedno co stwierdziłem z tych wad o które pytałeś(zaznaczam,że mam Bawarkę niedługo) to zawiewanie gdzieś przy szyberdachu i za grom nie mogę rozgryść co mu boli.Może ma to związek z tym,że nie działa mi uchylanie do góry ale leży i domyka się idealnie(według "fachowców").Zaznaczam,że auto na bank nie było bite.Ogólnie jestem pod wrażeniem tej marki i mam nadzieję,że jeszcze długo,długo będę.Pozdrawiam.A tak przy okazji to może mi ktoś podpowie ,gdzie w Białymstoku najlepsi są fachowcy specjalizujący się w BMW??(nie chodzi mi oczywiście o salon)
  
 
Czy E39 530i i 530d mają łańcuch czy pasek rozrządu ?
  
 
Nie dam głowy ale chyba łańcuch, głupio jakby było inaczej!