1,8 TD- Problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, auto od kilku dni po nagrzaniu ma problem, raz jedzie jak nalezy i nie dymi, az nagle łapie jakiegoś muła(kopci jak smok) i normalnie czuje się jak by to był wolnossacy diesel(świst trubiny niby słychac), mam pytanie co to moze byc? Złe paliwo? przepływomierz albo jakies inne cudo, zgóry dzięki za pomoc, auto ma 180 tys km
pozdrawiam
  
 
[beef]
NAPRAWIAMY KOPCĄCE TD 90KM
2005-05-02 00:24:55, odłącz wężyk podcisnienia od jakiegoś elektronicznego gówna przy lampie(węzyk podłączony jest z wężykiem podciśnienia hamolcow)zaślep i masz 100km


[ wiadomość edytowana przez: beef dnia 2005-05-02 02:30:50 ]
  
 
Cytat:
2005-05-02 02:26:17, beef pisze:
[beef] NAPRAWIAMY KOPCĄCE TD 90KM 2005-05-02 00:24:55, odłącz wężyk podcisnienia od jakiegoś elektronicznego gówna przy lampie(węzyk podłączony jest z wężykiem podciśnienia hamolcow)zaślep i masz 100km [ wiadomość edytowana przez: beef dnia 2005-05-02 02:30:50 ]


Nic z tego nie rozumiem, a chciałbym Doszukuję się zależności pomiędzy hamulcami a kopceniem na czarno Jednak, zaznaczam, mogę oczywiście być czegoś nieświadomym A jak będzie szukał elektroniki w essim, która z tym wszystkim miałaby mieć związek, to mu prędzej urośnie broda... Ja sugerowałbym odłączenie wężyka dochodzącego do zaworka turbo na pompie wtryskowej, którym to wężykiem zaworek jest połączony z turbosprężarką. Jeśli auto na stałe dostanie muła, ale pozbędziesz się sensacji, to masz winnego, jeśli nie, to daj znać...
Przypomniało mi się, jaki jest kolor dymu? Czarny, czarno-jasnosiwy, czy czarno-siwo-niebieski (spróbuj to jak najdokładniej okraślić, bo w pierwszym przypadku może bić wina wtrysków, w drugim problemów z pompą, a w trzecim z samym silnikiem, czyli np. kończącymi się pierścieniami, co miało miejsce np. u mnie)...



[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-05-02 05:50:48 ]
  
 
Kolor dymu jest czarny, ale nie czarny jak smoła tylko taki jaśniejszy, zapomniałem dopisac, wczoraj pękl mi weżyk przelewowy(te co ida od wtrysku do wtrysku) i lała się ropa, już to wymieniłem, przez pierwsze kilometry było tak jak zawsze, potem znowu coś go ugryzło i znów zle jeździł, kurcze najgorsze jest to, że ostatnie tankowanie było na jakiejs stacji nie markowej(bałem sie ze nie dojade i zatankowałem) wczoraj dolałem pod korek 25 litrów na shellu ale coś róznicy nie widac, hmm spróbuje dzis z tym węzykiem koło lampy, jak coś będe wiedział to dam znac od razu, dziękuję za pomoc
  
 
Nic z tego nie rozumiem, a chciałbym Doszukuję się zależności pomiędzy hamulcami a kopceniem na czarno

HAMULCE TO RACZEJ WPŁYWU NIE MAJĄ, ALE PODCIŚNIENIE UŻYTE DO WSPOMAGANIA ICH, MOŻE BYĆ UŻYTE W WIELU SZCZYTNYCH CELACH....

PRYCZYN NALEŻY SZUKAĆ OD NAJBARDZIEJ BANALNYCH A NIE ZACZYNAĆ OD TURBO, CZY KAPITALNEGO REMONTU SILNIKA. OBOK PRZEDSTAWIAM ZDJĘCIE CUDOWNEGO WĘŻYKA. JUŻ ZAŚLEPIONEGO(PROBLEM Z AUTOPSJI) OCZYWIŚCIE NIE WYKLUCZAM USZKODZENIA INNYCH PODZESPOŁÓW NASZEGO AUTA. POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH. BEEF.

[ wiadomość edytowana przez: beef dnia 2005-05-02 11:54:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: beef dnia 2005-05-02 12:22:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: beef dnia 2005-05-02 12:28:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: beef dnia 2005-05-02 15:38:30 ]
  
 
Mozesz wyslac mi zdjecie tego wezyka na maila : misgo_xl@wp.pl. Jak sprawdziles ze po zaslepieniu masz 100km?
  
 
Cytat:
2005-05-02 11:53:00, beef pisze:
(...) HAMULCE TO RACZEJ WPŁYWU NIE MAJĄ, ALE PODCIŚNIENIE UŻYTE DO WSPOMAGANIA ICH, MOŻE BYĆ UŻYTE W WIELU SZCZYTNYCH CELACH.... PRYCZYN NALEŻY SZUKAĆ OD NAJBARDZIEJ BANALNYCH A NIE ZACZYNAĆ OD TURBO, CZY KAPITALNEGO REMONTU SILNIKA. OBOK PRZEDSTAWIAM ZDJĘCIE CUDOWNEGO WĘŻYKA. JUŻ ZAŚLEPIONEGO(PROBLEM Z AUTOPSJI) OCZYWIŚCIE NIE WYKLUCZAM USZKODZENIA INNYCH PODZESPOŁÓW NASZEGO AUTA. POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH. BEEF.


Piszesz samymi zagadkami, przydałoby się zdjęcie i większe, dokładniejsze i w szerszym planie, bo nijak nie widzę
  
 
OO ciekawy watek
Drobna modyfikacja a 10 km wiecej
Tylko ktory przewod zaslepic ? bo sporo ich tam jest.
PS.Przy okazji moze recyrkulacje spalin tez obejsc
  
 
Mój problem rozwiazany, odłaczyłem ten przewód i zaślepiłem, faktycznie auto nie do poznania, narazie zrobiłem tylko 40 km ale cały czas autko chodziło idealnie, dzięki za pomoc, pozdrawiam
  
 
Napisz jaki przewod dokladnie odlaczyles? Przydalo by sie nawet zdjecie ...
  
 
Cytat:
2005-05-05 15:43:01, Turnier pisze:
Mój problem rozwiazany, odłaczyłem ten przewód i zaślepiłem, faktycznie auto nie do poznania, narazie zrobiłem tylko 40 km ale cały czas autko chodziło idealnie, dzięki za pomoc, pozdrawiam


Co prawda nie zrobię tego, co Ty, ale chciałbym, o ile to możliwe, abyć zrobił fotkę i pokazał dokładnie o który wężyk chodzi. BTW, nie boisz się, że te wężyki nie są tam dla ozdoby ale w jakimś ściśle określonym celu i taka zabawa może się np. skończyć hamowaniem wydłużonym o 3 metry...
  
 
Odlaczenie wezyka od czujnika cisnienia powietrza powoduje to, ze nie ma kompensacji obrotow przy wlaczeniu klimy. Zle sterowany jest tez sklad mieszanki. W ksiazce o Essim napisane jest, ze to komputer w TD steruje EGR. Mechanicznie jest to realizowane w 1.8D.

U mnie auto zachowuje sie znacznie lepiej po podlaczeniu wezyka z podcisnieniem do EGR. Wczesniej wezyk zwisal sobie swobodnie i zasysal powietrze...

Zrob pomiary stoperem i daj znac, jak jest roznica przed i po zaslepieniu wezyka podcisnienia. Domyslam sie, ze zaslepiasz zaraz za trojnikiem wychodzacym z pompy podcisnienia? Czy gdzies dalej?

Pozdrawiam
  
 
Znalazlem ciekawy watek o pompie Lucas i EGR (tyle, ze w fiacie, ale warto przeczytac)

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1261
  
 
zanim to odłączyłem, to skonsultowałem się z dobrym mechanikiem w tej branzy, sam mi to zaproponował, jutro zrobie foto, odłaczyłem weżyk co idzie za silnik z żołtym paskiem po boku, pozdrawiam
  
 
Czyli odłączyłeś EGR...
  
 
To zabawne, bo ja wlasnie podlaczylem EGR Przeszkadzala mi zwisajaca rurka z podcisnieniem pobierajaca powietrze. Rzeczywiscie moglem sporbowac po prostu zaslepic.
Moze ktoregos dnia zdecyduje sie na czasowe zaslepienie sterowania EGR-em, i zrobie test elastycznosci.

  
 
hmm sorry za OT ale moze da sie w Essince zrobic cosik TAKIEGO ?