Delikatne drzenie silnika e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Wzasadzie z moja Bawarka nie mam problemow, jedyny denerwujacy(bardzo mnie to zdziwilo) to taki, ze mam rozrusznik Magneti Marelli, czy ktos sie z ym spotkal? Rozruszniki te byly wsadzane we francuskich wersjach tych autek. Swoja droga bardzo sie dziwie, ze Helmuty daly sobie wcisnac wloskie g...no. Podobno temat znany. Padl mi w nim bendix. Nowy kosztuje 220 zl. i nie jest dostepny nawet w serwisie. Juz postanowilem wymienie sobie na uzywanu Boscha tylko przed zalozenie zmienie profilaktycznie bendix na nowy, koszt 60 zl.
Ale mam dwa inne pytanka. Sonczy mi sie olej spod pokrywy zaworow do swiec, nieznacznie ale jednak. Uszczelki wymienione. Czy potrzebna zmiana pokrywy? Bawarka ma przejechane 145 tysi jest z 1992 r. I druga rzecz, po rozgrzaniu czasami mam wrazenie, ze drzy silnik na wolnych obrotach, co zrobic prosze o podpowiedz. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Aha informacja dla Warszawy i okolic. Sklep na Narbutta wywalczyl z BMW-Polska duze rabaty na czesci do takich Bawarek jak moje, czyli E32,34. Nie oplaca sie kupowac zamiennikow. Ale wtajemniczewni napewno wiedza. Czesc. Czekam na info.
  
 
Cytat:
2005-04-19 16:01:27, Qbacki pisze:
Bawarka ma przejechane 145 tysi jest z 1992 r.


Czy aby napewno? To idealnie pasuje do schematu 10tys km na 1 rok, stosowanego przez handlarzy... pzdr
  
 
sprawdz poduszki od silnika
  
 
witam "do Jeztoma z Żor" kolega prosił o radę na temat drżenia silnika w e-34 tak więc piszesz nie na temat .Przy okazji, moja beemka z 1992 roku miała 142000 kilometrów i jednego właściciela to daje około 11000 rocznie.pozdrawiam
  
 
Zakładam, że masz silnik M50.
Uszczelka pod pokrywką zaworów, to w zasadzie zestaw uszczelek,
który jest jednorazowy, tzn. przy każdym odkręceniu pokrywki
zaworów powinien być wymieniony. Przy odkręcaniu pokrywki zaworów
ważne jest aby śruby wraz z podkładkami metalowymi i gumowymi
trafiły w te same miejsca, co przed odkręceniem. Jeśli podkładki
(uszczelki) gumowe śrub są sparciałe, należy je również wymienić
(jest ich 14 sztuk). I najważniejsza sprawa - moment dokręcania
śrub pokrywki zaworów to 10 Nm. Przy zachowaniu powyższych zaleceń
nie będzie żadnych wycieków.

Co do delikatnego drgania silnika na wolnych obrotach to normalna sprawa.
Możliwe jest, że jakaś poduszka (silnika, skrzyni biegów) jest uszkodzona,
wtedy należy wymienić. Nawet jeśli poduszki nie są uszkodzone, to ich
gumy są znacznie twardsze od nowych, jednak nawet po wymianie na nowe
nie odczujesz dużej różnicy. Można również przyjrzeć się tulejkom gumowym
ramienia trzymającego wydech przed pierwszym tłumikiem oraz wieszakom
gumowym ostatniego tłumika.

Aby zapewnić bardziej równomierną pracę na wolnych obrotach (i nie tylko)
możesz zamontować świece

BERU UXF79P
Bosch FGR7DQP
NGK BKR6EQUP

Wszystkie wymienione są praktycznie identyczne. BERU są najtańsze, można
je kupić nawet po 29 zł.

Pozdrawiam
  
 
Czesc
To, ze jestem tu nowyto nie znaczy, ze Bawarke mam od wczoraj.

Toffii22 dokladnie, przyznaje ci racje. Prosze tu o rade a nie o komentarze moich informacji tu zamieszczonych.

Draiwer5 dzieki za odpowiedz, sprawdze.

Jeztom jak juz pisalem nie mam autka od wczoraj, wiec nie mozesz tez wiedziec kiedy ja kupilem i ile miala wtedy przejechane. Ale spoko, to wolny kraj.

Dalej czekam na jakies info w mojej sprawie.

Pzdr
  
 
Zyggy jak najbardziej M50. Dzieki za szybka odpowiedz. Za jakis czas sprawdze bo dopiero zmienialem uszczelki, ale powiem szczeze ze o tych 14 gumowych uszczelek nie wymienialem i moment dokrecania moze sie tez nie zgadzac.
  
 
zyggy:
piszesz ze swiece BERU można kupic po 29zł!!
gdzie?
  
 
Nie kupuj Beru do tych silników najlepsze są NGK!
  
 
Cytat:
2005-05-01 10:37:55, Gregor520i pisze:
zyggy: piszesz ze swiece BERU można kupic po 29zł!! gdzie?



Napisz maila

auto-punkt@o2.pl

Sprzedają tam BERU UXF79P po 29 zł/szt.