Olej w kolektorze ssącym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Sprawdzałem świece żarowe, wszystkie ok i wtryski równiez ok.Po zdjęciu kolektora ssącego zauważyłem że, sa w nim śladowe ilości oleju.Skąd on tam mógł sie wziać?Oma B,motor 2.5 TD.Z góry dziękuje za pomoc.
  
 
Chłopie turbina ci olej przepuszcza z tad ten olej. Niemartw sie tym olej to>>
  
 
Prawdopodobnie tak jak zamich pisze ze to turbinka. Nie martw sie tym. Pewnie wiekszosc 2.5TD tak ma. Pomoc tu moze jedynie regeneracja turbiny - troche to kosztuje. Dopoki turbina dziala i nie masz zamiaru pozbyc sie gotowki jezdzij tak jak jest
  
 
Regeneracja turbiny to koszt od 500zł i wiecej. 500zł zapłaciłem w mondeo 1,8 TD tez był ten sam efekt. Chłopaki zdemontowali turbinke rozebrali wyczyścili i natym sie operacja skończyła. Efekt oleju w kolektoże pozostał lecz autko było bardziej zywe. Niwiem jak w naszych autkach jest zrobiona turbina i czy można wymieniać uszczelniacze. jak sie dowiem to dam znać
  
 
witam, a przy silniku 2.0 16V jak na dnie kolektora ssacego sa krople oleju to skad on sie moze brac?
pozdr
  
 
Coś mi sie zdaje ze z odmy chociaz nieiwem jak zbudowany jest ten silnik dokładnie ale chyba bedzie to ja sie lubuje w dieslach
  
 
a to cos znaczy ze czeka mnie jakis remoncik czy cos?
  
 
Syciu, a skąd wiesz, że masz tam olej? zdejmowałeś korpus przepustnicy? Czy silnik wymaga dolewek i ile?
  
 
Cytat:
2005-05-16 00:26:05, zamich pisze:
Regeneracja turbiny to koszt od 500zł i wiecej. 500zł zapłaciłem w mondeo 1,8 TD tez był ten sam efekt. Chłopaki zdemontowali turbinke rozebrali wyczyścili i natym sie operacja skończyła. Efekt oleju w kolektoże pozostał lecz autko było bardziej zywe. Niwiem jak w naszych autkach jest zrobiona turbina i czy można wymieniać uszczelniacze. jak sie dowiem to dam znać


Zakładam, że Oma swój przebieg już ma. Najczęstszą przyczyną oleju w dolocie to, jak piszą koledzy, jest przepuszczająca turbina. Można ją zregenerować, tylko trzeba się liczyć z kosztami 600-1000zł w zależności od regionu Polski.
Drugą przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Wymiana i naprawa w/w rzeczy (plus po drodze remont głowicy) usunęły u mnie w większym stopniu rzucanie olejem. Niestety warsztat, który regenerował turbinkę dał plamy i w najbliższym czasie będzie ją robił jeszcze raz.
A olać raczej się nie da. Olej brudzi przepływomierz, zostaje w intercoolerze ( nomen omen umieszczonym i tak w wujowym miejscu, co pogarsza jego skuteczność), brudzi zawór EGR i oraz cały silnik co powoduje gorszą pracę silnika (spadek osiągów i zwiększenie zużycia paliwa).
  
 
No dobra ale jeszcze silnika co niema odmy nie widzialem no chyba ze ktos sobie ja odlaczyl i zalozyl efektowny filterek.
Przecierzodma zawsze sie pary oleju do ukladu dostana i zawsze w mniejszym lub wiekszym stopniu bedzie to widoczne w kolektorze .
  
 
witam ponownie, moja omesia ma przebieg, i oleju dolewam ale jest to jak dla mnie bardzo malo - a poza tym wydaje mi sie ze komp krzyczy o OELMANGEl a jak sprawdzam na miarce to mam tyle co mialem wiec juz sam nie wiem. W kolektorze na dole jest olej (tak mi sie wydaje) bo sciagalem przepustnice i wlozylem do srodka na kluczu szmate i nasaczylem ja i potem analizowalem - ale omesia nie kopci wogole olejem, tak wiec dzisiaj rozmawialem i faktycznie moze byc przez odme. nie wiem sam co z tym fantem robic. pozdr
  
 
dokladnie tak jak mowi kuba.

kuba, zapomnialem zapytac ile dales za zrobienie uszczelniaczy?

Pozdro
  
 
Turbina-1000
Głowica regeneracja (zawory,uszczelniacze,prowadnice, planowanie, uszczelki nie tylko w gólwicy, itp) - 1500.