Podlaczenie pod komputer 1.8 TD?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jest jakas metoda , taka jak w bezyniakach zeby na diodach wyszukac usterke w dieslu? Bo patrzylem aukcje na allegro i wszystkie sie odnosza do benzyniakow forda. Moze jest jakis schemacik takiego urzadzenia? Ma ktos moze takie coś?
  
 
Wlasnie tez bylbym zainteresowany, ale nie ma danych w necie.
W ksiazce o Essim (tej z wydawnictwa WKL) jest opis stykow komputera i sposob badania rezystancji na jego wejsciach. Nie mam pojecia jednak jak sie za to zabrac. Ale czesto o tym mysle, by zmierzyc sie z tematem. Nigdzie nie spotkalem opisu testera niestety. Na stronahc anglojezycznych tez nie. Pozostaje zwykly miernik i sprawdzanie poszczegolnych rezystancji.

Pozdrawiam
  
 
Hmmmmm, tylko musze Was zmartwic, bo w Escortach Diesle nie sa sterowane elektronicznie .
  
 
A to ciekawe, co piszesz, bo w ksiazce ewidentnie opisany jest komputer i jest nawet jego zdjecie, Ale tylko w wesji TD 90KM.
Sam zobacz w dodatku dotyczacym zmian po roku 1994.
Pod koniec ksiazki (tej tlumaczonej przez Polaka z francuskiego)
  
 
Żeby rozwiać wątpliwości - Turbodiesel w Essim ma sterownik elektroniczny EDC. O jego roli i diagnostyce napiszę jutro, jeśli pozwolicie. Dziś jeszcze się upajam czym innym
  
 
Tutaj można kupić układy scalone a tutaj gotowe moduły do komputera, ale raczej trzeba mieć laptopa - na elm320 z obsługą PWM. Cena mniejsza niż w Polsce, ale wysoka - najtaniej 75 dolców. Pracuje pod bezpłatnym programem ScanTools. Można kupić sam układ scalony i bawić się samemu.
Ciekaw jestem czy ktoś już to kupił i sprawdzał w działaniu.



[ wiadomość edytowana przez: Kao dnia 2005-05-05 19:59:33 ]
  
 
Według mojej wiedzy nikt jeszcze. Ale nic straconego Sam nawet się za to zabiorę
  
 
TU też jest troszkę.
  
 
Panowie,

Jak opanujecie technike diagnostyki, dajcie znac. Mysle, ze Waszym osiagnieciem bedzie tu zainteresowanych kilka osob na forum. Mysle, ze mozna by ewentualnie zorganizowac jakas drodna zrzutke na ten szczytny cel.

  
 
Ja tez mysle ze dobrze by bylo porzadnie rozpracowac ten temat. Bo jak mi wiadomo to moze sie zdarzyc ze dwa silniki TD maja rozne kompy. Ja mam endure-de i chyba tam jest jakis nowy sterownik. A tak apropo to diesle nasze maja kompy? Bo jesli tak to sie je resetuje?