Ciśnienie sprężania w cylindrach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś zmierzyłem ciśnienie sprężanai na cylindrach w mojej omesi i chyba będe płakał 10;9;10;10 z tego co się dowiedziałem to nie jest dobrze, bracia omegomaniacy mechanior radzi żeby wymienić tylko pierścienie a ja myśle że to na dłużyszy okres czasu nie ma sensu a mojej omesi nie chce sprzedać, co wy na to czy wymienić tylko pierścienie czy robić już głowice, Pomóżcie koledze w biedzie

Pozdrawiam zrozpaczony cmatt
  
 
zrob probe olejowa, dowiesz sie czegos wiecej i mozesz tez zrobic probe szczelnosci sprezonym powietrzem
  
 
Wronek a możesz napisać coś więcej bo powie szczerze nic mi to ni mówi próba olejowa czy spręzonym powietrzem , napisz prosz jak to sie robi.
Pozdrawiam cmatt
  
 
najpierw trzeba zrobic pomiar cisnienia sprezania normalnie i zapisac wyniki. potem probe olejowa. proba olejowa: na tlok przez gniazdo swiecy nalewamy ok. 20ml oleju i obracamy kilkakrotnie walem w celu dobrego rozprowadzenia po sciankach cylindra. powtornie robimy badanie sprezania i porownujemy z poprzednimi
wyniki:
a) wartosci takie same dla obu pomiarow - zawory lub uszczelka glowicy - zle
b) nieznaczny wzorst cisnienia - j.w. + znaczne zuzycie pierscienia uszczelniajacego
c) pomiar bliski wartosci nominalnej - zuzyte pierscienie uszczelniajace

mozna rowniez zrobic powietrzna probe szczelnosci:
probe przeprowadzamy za pomoca sprezonego powietrza do ok. 0,6 MPa. kolejno dla wszystkich cylindrow przy czym tlok badanego cylindra powinien byc ustawiony przed GMP w suwie sprezania. przez wlaczenie biegu, nalzey unieruchomic tlok badanego cylindra na czas pomiaru:
-doprowadzic silnik do temp pracy
-wykrecic wszystkie swiece
-podlaczyc pistolet i dmuchac
-ustalic przyczyne nieszczelnosci osluchujac silnik:
a)przedmuchy slyszalne w otworze miernika oleju i otworze wlewu oleju swiadcza o zuzyciu lub uszkodzeniu pierscieni tlokowych tloka i gladzi cylindra. (w nowych silnikach rowniez wystepuja przedmuchy, sa jednak mmniej intensywne)
b) przedmuchy slyszalne w rurze wydechowej swiadcza o zuzyciu zaworu wydechowego, przedmuchy pojawia sie rowniez w otworze swiecy zaplonowej cylindra, ktory ma aktualnie otwarty zawor wydechowy
c) j.w. analogicznie do zaworow ssacych
d) przedmuchy slyszalne w otworze sasiedniego cylindra beda wskazywaly na uszkodzenie uszczelki lub glowicy
e) przedmuchy do ukladu chlodzenia objawiajace sie pecherzykami powietrza wydobywajacymi sie z cieczy chlodzacej swiadcza o uszkodzeniu uszczelki lub glowicy

to na tyle
  
 
Wronek, pięknie i na temat, aż miło czytać
  
 
spoko ALE
zapomniałes podać jaką ma mieć temperaturę silnik podczas pomiaru ciśnienia
bo przy zinmym wynik będzie błędny
  
 
No nie ma to jak uważne czytanie
Cytat:
-doprowadzic silnik do temp pracy


czyli najprościej - jak otworzy się termostat

PZDR
  
 
To jakie ciśnienie byc powinno aby je uznać za normalne ?
  
 
Coś na temat ciśnień spręzania i nie tylko

tu !

patrzeć dział: Referencje
  
 
tu nie chodzi o dokladna wartosc cisnienia jakie powinno byc tylko zeby wartosci w kazdym cylindrze byly jak najbardziej zblizone do siebie...no chyba ze na wszystkich cylindrach jest cos powalone
  
 
Cytat:
tu nie chodzi o dokladna wartosc cisnienia jakie powinno byc tylko zeby wartosci w kazdym cylindrze byly jak najbardziej zblizone do siebie...



Chodzi rowniez o dokladna wartosc cisnienia. Silnik zuzywa sie rownomiernie i pomijajac awarie spadek kompresji jest dla wszystkich cylindrow jednakowy ( i tak tez jest w opisanym przypadku ). Znajac fabryczne parametry mozna ocenic stopien zuzycia silnika.

W mojej maszynerii przed kapitalka silnika na 5 garach bylo 14-14.5 atm, na jednym 11 (uszkodzony zawor). W tej chwili wszystkie maja 15.5-16atm i zakladam, ze jest to norma w silniku X30XE.

PiotrS orientuje sie w wartosciach kompresji w rozrusznikach z Omegi A wiec zapewne cos madrego napisze. Ja obstawiam prawidlowa kompresje na poziomie >13atm.
  
 
ja mam w kazdym troszke powyzej 12 atmosfer(C20NE)
  
 
dziękować za wskazówki, czas na chwilę prawdy z manometrem, choć nie narzekam na jakieś konkretne problemy !!
  
 
Cytat:
2005-01-09 22:54:52, DrA pisze:
W tej chwili wszystkie maja 15.5-16atm i zakladam, ze jest to norma w silniku X30XE. PiotrS orientuje sie w wartosciach kompresji w rozrusznikach z Omegi A wiec zapewne cos madrego napisze. Ja obstawiam prawidlowa kompresje na poziomie >13atm.



Producent nie za bardzo chce zdradzić te wartości, powód prosty musialby trzymac normę a z tym bywa gorzej.
Przyjmuje się, iż poniżej 9 atmosfer silnik jest do dupy.
W nowym powinno być 12,5 - 13,5 ( 2.0 ) w zależności od stopnia sprężania (tak stopnia ) im wyższy stopieni tym ciśnienie wyższe. Chyba każdy wie dlaczego .

W silnikach po remoncie, jeśli jest dobrze zrobiony rośnie cisnienie sprężania. Co daje trochę więcej mocy, proste. Niesie to jednak pewne ryzyko szybszego zużycia silnika. Trzeba pilnować oleju, wody, czekać aż silnk dobrze się nagrzej, zanim zacznie być butowany. Jeśli ktoś zadba podczas remontu i wymieni to co trzeba na mocniejesze produkty, będzie miał dużo "wytrzymalszy" silnik.
Niestety to kosztuje i nie wszystkich stać na taki "tjunik". Poprzestaje się na splanowaniu głowicy wymianie uszkodzonych części na nowe i już. Moc wzrasta, osiągi też, pytanie na jak długo?
Jeśli do tego założy się gas trzaba uważac podwójnie, jeśli ma się MV6 potrójnie. Kiepska wentylacja komory silnika, mały silnik, hehe mały blok, no ale glowice 2, tyle, że też małe, słowem łatwo nagrzewająca się bestia, trzeba potrójnie uważać.
Zresztą zawsze można kupić następną MV6, no ale to będzie tylko kolejna zwykła MV6...czasami lepiej zrobić z buta parę km niż jeździć z kiepskim czajnikiem i nigdy nie wiadmo kiedy para ujdzie.
Witaj DRA





  
 
Witam i odnowie pytanie, jaki epowinno byc sprezanie dla silnika 2.0 16V?
pozdrawiam
  
 
Witam


Ja mierzyłem ciśnienie spręzania w swojej Omedze A 2.6i no i wszystki 6 cylindrów maja ciśnienia na poziomie 12 Barów.

Sprawdzałem u mechanika w danych eksploatacyjnych i noramlne ciśnienie użytkowe dla tego silnika C26NE wynosi od 10.5 do 13 barów.

Dla silnika C30SE napisali od 11 do 13 Barów.

Lecz fabrycznych ciśnień nie znam i nie mogę ich znaleźć.

Na próbie olejowej wyszło mi po 16 Barów, czyli pierścienie nie trzymają jak trzeba. Silnik ma niby 180 tys. Km, niby nie jest źle.
Najważniejsze jest żeby nie było dużych różnic pomiędzy cylindrami i to wszystko.

Mam jednak pytanie.

Czy po remoncie silnika generealnym czyli szlify i wymiana pierścieni, zawory itp. uzyskam ciśnienie fabryczne?