Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-08-19 11:15:50 Do normalnej jazdy stocz kolo na równo z wieńcem rozrusznika. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2008-08-19 18:34:36 Dobra, a co z wałkiem? załozyć fabryczny czy np wspomniany rewar?
|
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-08-20 07:37:39 nie wiem. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-08-31 13:37:27 Ble. Żenująca jakosć wykonania. już lepiej laciąć na prowadnicach miejsca na uszczelniacze. Dobre warsztaty obróbki silników to zrobią. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2008-08-31 22:46:52 ogolnie silniki ohv charakteryzuja sie tym ze w przypadku przekroczenia obrotow powyzej lini 5,000 wystepuje zjawisko "plywania zaworow", twardsze sprezyny, badz jak to robila fabryka dwie podkladki zamiast jednej pod sprzezyne lekko ten moment kiedy zawory zaczynaja plywac przesuwa ku gorze, ale konstrukcja ohv, jest jaka jest, lepiej chyba wybudowac ladny moment miedzy 2,500 a 4,500 i uzytkowac silnik w tym zakresie.
wiecej niz 100km nie da sie z tego silnika bez zamontowania turbiny zrobic - duzo latwiej zamontowac nie skatowanego roverka z 103 kucami - bedzie fajniej i ciekawiej zwlaszcza w fiacie przy moscie 4.1 |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2008-09-01 00:16:49 btw - najlepsza pozycja to ksiazka szczecinskiego klasyk tuningu ery PRL - czyli 126p, 125p, i polonezy |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-09-01 09:50:05
Buduj, buduj... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2008-09-01 19:01:21 Lajfik ma bardzo ladny, cale chyba 120 Nm, wiecej sie nie da |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-09-01 20:56:15 Im więcej czytam, tym bardziej jestem przekonany że modyfikacja OHV powinna polegać na wymianie na DOHC.
|
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-09-01 21:14:23 Można zmodyfikować silnik ohv tak żeby mniej palił i miał lepsze przyśpieszenie przy normalnej spokojnej eksploatacji. Taki silnik spokojnie zrobi i 200 000km. Natomiast "rasowanie go" żeby nim energicznie bardziej sportowo jeździć jest stratą czasu. Ten silnik był może i był dobry do FIAT'a 1300/1500 co ważył 960kg, ale do 125p i Poloneza zwyczajnie jest za słaby, w dodatku problemów z trwałością przy tych 3 podporach wału się nie przeskoczy. Nawet ohv od Mirafiori będzie trwalszym rozwiązaniem. |
fiat_maniac 4x125p+126p Kraków | 2008-09-02 02:03:54 125p klasyk waży 1000kg, więc nie tak znowu duża różnica |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2008-09-19 22:25:12 A więc tak, na dzień dzisiejszy silnik mam prawie poskładany, koło zamachowe stoczyłem tak jak radził OLO, wałek rozrządu kupiłem fabryczny tzw. "wzmocniony".
Co do twardości sprężyn zaworów i zjawiska pływania zaworów w książce bodajże Pachonia "usprawnienia poloneza" wyczytałem że zazwyczaj sprężyny zaworów były sztywniejsze niż wynika z ich charakterystyk umieszcanych w książkach napraw- co możecie powiedzieć na ten temat? Jedyne co mi jeszcze chodzi po głowie to korekta gniazd zaworów( frezy 30 i 75 stopni) i zaworów. No i jeszcze jedno: fabryczna miska oleju jest w przedniej części bardzo głęboko tłoczona, a wewnątrz nieszczęsna odstająca pompa oleju ....Jakie ciśnienie daje pompa wspomagania z ukł. kierowniczego?Czy może w okolicach 0.4-0.5 MPa? |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2008-09-19 22:38:00 Rys a te 120 Nm to mówisz z silnika 1500? Ja dłubię 1600 i książkowo ma o ile dobrze pamiętam 130 Nm.
Co do silnika rover- ja chcę mieć gaźnik, po prostu. I czy możesz podać mi jakiś namiar na tą książkę Szczecińskiego? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-09-22 10:48:40 Poprawa ekonomicznosci i dynamiki samochodów osobowych - czy jakoś tak. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-09-22 20:46:26 |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2008-09-26 18:36:37 dobra, pewnie w niedługim czasie nabedę.
A zanim to nastąpi ma pytanie odnośnie sprężyn zaworów, czy jest sens podkładać pod nie dodatkowe podkładki, w książce "usprawnienia poloneza" wyczytałem że z reguły sprężyny zaworów poldka były produkowane zbyt sztywne- co o tym sądzicie? |