[OGÓLNE]Jak wyczyscic i rozebrac zacisk hamulcowy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-04-02 07:53:21, Venom_4x4 pisze:
Eee tam. Racje masz. zasadnicze pytanie to takie, jak kolega obrobił te śrube. jak ma tam kółeczko to nasadka mu już nie pomoże


Venom wydaje mi się że kolega jest na tyle rozsądny że zostawił tam trochę tej śruby... Gorzej gdyby były to śruby na imbusa tak jak audi 80 ma na tyle ale normalną śrubę musi iść odkręcić jaka by nie była to są na to sposoby...


[ wiadomość edytowana przez: ArekCLX dnia 2010-04-02 08:40:25 ]
  
 
Cytat:
2010-04-02 07:33:25, ArekCLX pisze:
Jak tak czytam wasze pomysły żeby odkręcić śrubę to aż mnie ciarki przechodzą... Śruby trzymające prowadnice są twardości ponad 10 więc niema bata, musi się dać ją odkręcić... Nawet jeśli jest trochę obślizgana to wystarczy DOBRA 6 kątna nasadka i musi pójść... WD40 czy inne środki nie pomogą w tym przypadku ponieważ ile byś tego nie wlał to i tak nie nasmaruje to zapieczonego gwintu, co innego gdy jest już poluzowana, wtedy można sobie tego wlewać... Oczkowe klucze czy broń boże płaskie są zbyt miękkie żeby odkręcić taką śrubę choć nie mówione że się to nie uda... Zawsze można założyć DOBRZE SPASOWANY klucz i pierdyknąć młotkiem, podkreślam Pierdyknąć i to tak konkretnie bo pukanie gumowymi młotkami przyczyni się tylko do wyrobienia śruby... Mój post zostanie pewnie skomentowany w negatywny sposób ale naodkręcałem się już takich śrub, wyślizgałem nie jedną, nie jeden raz się poddawałem po czym kombinowałem dalej i zawsze udało się odkręcić... nigdy żadna ze srub trzymających prowadnice nie pękła... Prowadnica jak wiemy trzyma klocki oraz zacisk hamulcowy więc musi być przykręcona tak aby nie było opcji samoczynnego odkręcenia/poluzowania się prowadnicy... Kombinacje typu, rozwiercanie, gwintowanie, spawanie nie są na to najlepszym sposobem... [ wiadomość edytowana przez: ArekCLX dnia 2010-04-02 07:37:19 ]




niezgodze się z tym jednym mocnym uderzeniem, niezbyt mocnymi uderzeniami powodujesz wibracje, które poruszą zapieczenie na gwincie,
natomiast jedno solidne walnięcie zazwyczaj kończy się urwaniem śruby bądź klucza
  
 
problema już nie ma,tarcze i klocki zmienione,pierdykłem porządnie młotkiem i puściły



[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-04-06 15:59:40 ]
  
 
Żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj.

Planuję regenerację zacisków i spotkałem się z 2 wymiarami zestawów naprawczych 54 mm i bodajże 36 mm.

Autko Escort MK6 GHIA 1.8D ABS 1993rok

Czy faktycznie występują 2 rodzaje zacisków czy jak w większości przypadków podają występuje tylko z tłokiem 54 mm ?
  
 
Cytat:
2011-07-03 13:51:26, Jarek77 pisze:
Żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj. Planuję regenerację zacisków i spotkałem się z 2 wymiarami zestawów naprawczych 54 mm i bodajże 36 mm. Autko Escort MK6 GHIA 1.8D ABS 1993rok Czy faktycznie występują 2 rodzaje zacisków czy jak w większości przypadków podają występuje tylko z tłokiem 54 mm ?


1. Co oznacza bodajże 36? Równie dobrze mógłbyś napisać bodajże 54854125...
2. Skąd masz to info o 54 i 36?
3. Czy pytałeś sprzedawców części np tu:
http://ford-sklep.pl/
http://ford.sklep.pl/
allegro?
4. Jak jest w książce obsługi? (z tego co pamiętam, to 54 jest dla wszystkich, może z wyjątkiem RS...)
  
 
1. "Bodajże 36 mm" oznacza "chyba 36 mm" pisane z głowy więc konkretnego wymiaru nie pamiętam.
2. Info o różnych wymiarach tłoczków mam stąd, iż wpisując w goglach "zestaw naprawczy zacisków escort" i przeglądając oferty natrafiłem na różne wymiary i stąd moje pytanie.
3. Sprzedawców z linków nie pytałem natomiast do sprzedawców z allegro mam ograniczone zaufanie.
4. Wg książki tak jak piszesz ma być 54 mm tylko nie wiem jakie to ma znaczenie ale silniki benzynowe system Teves a diesle system Ford

Ponadto większość sprzedawców sprzedaje zestawy firmy Autofren, ci z twoich linków też, konkretnie część o kodzie D4259.
Wejdź na stronę Autofren wpisz ten kod i zobacz co wyświetla. Gdy to co wyświetli wywoła twoje zaciekawienie wybierz w katalogu ford escort mkVI 1.8D i również wprawi cię to w pewną konsternację.

Zaciski będę robił w którąś sobotę, niedzielę 130 km od domu więc chciałbym mieć 100% pewność, że wszystko będzie pasować.
  
 
te bodajze 36 to moim zdaniem wymiar do tloczkow tylnych zaciskow do rsa
przeciez to wystarczy spojzec na zacisk z przodu zeby wiedziec ze tloczki 36 mm to na pewno nie maja
  
 
Cytat:
2011-07-13 21:48:09, Jarek77 pisze:
1. "Bodajże 36 mm" oznacza "chyba 36 mm" pisane z głowy więc konkretnego wymiaru nie pamiętam. 2. Info o różnych wymiarach tłoczków mam stąd, iż wpisując w goglach "zestaw naprawczy zacisków escort" i przeglądając oferty natrafiłem na różne wymiary i stąd moje pytanie. 3. Sprzedawców z linków nie pytałem natomiast do sprzedawców z allegro mam ograniczone zaufanie. 4. Wg książki tak jak piszesz ma być 54 mm tylko nie wiem jakie to ma znaczenie ale silniki benzynowe system Teves a diesle system Ford Ponadto większość sprzedawców sprzedaje zestawy firmy Autofren, ci z twoich linków też, konkretnie część o kodzie D4259. Wejdź na stronę Autofren wpisz ten kod i zobacz co wyświetla. Gdy to co wyświetli wywoła twoje zaciekawienie wybierz w katalogu ford escort mkVI 1.8D i również wprawi cię to w pewną konsternację. Zaciski będę robił w którąś sobotę, niedzielę 130 km od domu więc chciałbym mieć 100% pewność, że wszystko będzie pasować.


A nie można było od razu to napisać, tylko musimy się domyślać, co robiłeś, kogo pytałeś i jakie wnioski?

2. Ja części szukam w sklepach internetowych, ewentualnie na allegro od gości, którzy specjalizują się w konkretnej marce. Google używam raczej do szukania takich sklepów, niż samych części. Nie wierzysz sprzedawcy, a wierzysz w katalogi, w Google?
3. To może warto?
KLIK
KLIK kolega Slawas1
KLIK
Zresztą, jak chcesz mieć pewność, to jedziesz do mechaniora, zwala Ci koło, wyjmuje zawleczkę, wybija sworzeń zacisku, mierzy Ci tłoczek, wydajesz 20pln i po 10 minutzch jedziesz zamówić części.
Można też zakupić w ASO...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-07-15 08:42:23 ]