[Mk7 1.6 16v Zetec] Gotuje wodę, chłodnica zimna. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jutro rozbieram pompe wodna i zobaczymy
  
 
Cytat:
Kiedy się rozgrzeje to robi się ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn.



Kolego raczej brak ciśnienia powoduje taką reakcje - spada temp. wrzenia.

A jak tam nagrzewnica, daje zimne czy gorące powietrze?


  
 
nagrzewnica tez chyba zimna bo nie grzeje nie wiem czy to przez brak termostatu tak długo się nagrzewa ale ogólnie nie grzeje
  
 
To musiał byś go rozgrzać i wtedy włączyc nagrzewnice na trójkę tak z minutkę. Spoko i bez termostatu sie rozgrzeje

Zimne (letnie) powietrze oznacza brak obiegu w układzie.
Czyli jak koledzy pisali wcześniej - padła pompa.

Gorące powietrze z nawiewu (cały czas)- mały obieg działa, a sama pompa jeszcze daje rade. A samej usterki szukaj gdzie indzie.

Warto sppróbowac zanim zdejmiesz rozrząd.
  
 
no wlasnie boje sie że wszystko rozbiorę i okaże się że to nie pompa. sprawdze jeszcze to co mówisz , później rozbiorę i dopiero będę myślał co dalej. nawet mam taką nadzieję że to pompa bo jak nie sie nie wie co jest to jest jeszcze gorzej
  
 
z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy?
  
 
Cytat:
2009-04-26 21:28:38, majkband pisze:
z drugiej strony to co może się w pompie zepsuć? przecież wirnik jest chyba metalowy?



A ten dalej, jeszcze nawet nic nie sprawdziłes a nadal pyatsz o to samo, masz wyjasnione, co sie mogło stac, masz tez wyjasnione jak to sprawdzic przed demontazem, czy odpinajac wąż gorny, czy tak jak wyzej, sprawdzając nagrzewnicą.
  
 
no i jest powód: POMPA MIAŁA UKRĘCONE ŚMIGŁO!!!
poprzedni właściciel założył jakieś ścierwo które miało plastikowe łopatki. dzieki wszystkim za sugestie!
  
 
Odgrzewam....


Panowie, po 15 minutowej jeździe na zimnym silniku temperatura rośnie do prawie czerwonego pola i wiatrak nie daje rady jej zbić. Muszę gasić auto. W zbiorniczku podnosi się poziom płynu. Po zgaszeniu i odczekaniu 10 minut płyn opada. Na 3 biegu wentylatora i na maksymalnym grzaniu z nawiewu wieje zimne powietrze. Wymieniłem dziś termostat i to samo.

Zostaje zasyfiona nagrzewnica, chłodnica i ta pompa.

Wąż od termostatu do chłodnicy jest bardzo gorący także przepływ jest. Węże nagrzewnicy są ciepłe ale nie gorące. A pompa wody? Czy to może być ten problem? Wymieniałem ją z 3 lata temu (bez rozrządu) na jakiś zamiennik. Słyszałem dziś dziwną pracę i świsty z okolicy pompy. Jest jakiś sposób bez demontażu na zweryfikowanie czy to właśnie pompa? A może to coś innego?
  
 
Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.
  
 
Cytat:
2011-06-15 22:42:23, maniutello pisze:
Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.



Maniek, nie kracz
  
 
Cytat:
2011-06-15 22:42:23, maniutello pisze:
Możliwe, że padła pompa i nie sprawdzisz tego bez demontażu. Jest jeszcze opcja, że wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą.


Maniutello, jak nie sprawdzisz jak sprawdzisz, nawet w tym wątku sporo niżej napisali chłopacy jak to sprawdzić bez wyciągania pompy.

Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce).
  
 
Cytat:
2011-06-16 12:47:42, Suchii pisze:
Zresztą Rocky już sprawdził że z nawiewu wieje chłodem przy mocno nagrzanym silniku, termostat zmieniony, wąż główny do chłodnicy gorący, jak dla mnie to padnięta pompa wody, możnaby jeszcze zdjąć ten główny wąż do chłodnicy i odpalić auto. Jak jest spory przepływ to pompa daje jeszcze radę choć nie na 100% bo pod ciśnieniem może nie pompować wody w układ (stoi wirnik na ośce).



Coś w tym jest bo na postoju temperatura na wskaźniku idzie do 2/3 skali załącza się wentylator, gaśnie na kilka sekund i znowu się załącza ale temperatura nie skacze na maksa.

Podczas jazdy temperatura zbliża się do czerwonego pola, prawie maks, wentylator chodzi cały czas aż do momentu zatrzymania auta.
  
 
To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik.
  
 
Cytat:
2011-06-17 18:40:15, Qwet pisze:
To pompa. Nie zastanawiać się tylko zdejmować rozrząd i obejrzeć wirnik.



Aktualizacja

W tamtym tygodniu wymieniłem termostat, nagrzewnicę i zero efektu. Dziś zmieniałem rozrząd z pompą wody i co się okazało. Pompa wody miała plastikowy wirnik, który się połamał Nowa pompa z metalowym wirnikiem i ... działa! Hajcuje jak trzeba Wskazówka nie przekracza połowy skali, wiatrak działa jak dawniej. Problem rozwiązany.



Dla potomnych, przeglądających ten wątek.

Jeśli silnik się grzeje (mimo działającego wentylatora) temperatura skacze, na postoju w normie, podczas jazdy jest na maks i nie pomaga wymiana termostatu, płukanie nagrzewnicy to obstawiajcie pompę wodną, zwłaszcza jeśli dawno nie była wymieniana. Nie bać się zrzucać rozrząd i obadać pompę


[ wiadomość edytowana przez: -Rocky- dnia 2011-07-15 14:33:07 ]