Kilka pytań/problemów po kupnie 2107 - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Taki gruby przewód wychodzi z bloku koło bagnetu i dąży do filtra powietrza.
  
 
Cytat:
2015-01-26 08:52:29, kisiello pisze:
Wiekszy problem to spalanie/wyciekanie oleju. Na 1000km dolałem jakieś 0,7L. Oby to były tylko uszczelniacze a nie pierścienie



Pierścienie.
  
 
Sprawdziłem właśnie odmę i spaliny nie lecą, było trochę majonezu. Zauważyłem też wyciek oleju z przodu silnika- od chłodnicy- wydaje mi się że to uszczelka pod pokrywą puszcza. Ale przemyłem wszystko i będę obserwował bo to może być też wyciek spod głowicy :
  
 
A jak to jest z tymi oznaczeniami silnika.
Wczoraj tak się przyglądałem i na tabliczce koło numeru vin mam napisane "silnik 2105". Na bloku silnika tez oznaczenie 2105. W dowodzie mam 1300. Silnik jest na pasku czyli to musi być 1300.
Te oznaczenia są poprawne?
  
 
Było już o tym nie raz. 05 to 1300 na pasku.
  
 
Zauważyłem że mam duże "spalanie" benzyny, gazu w normie (10L w mieście). benzyny pochłania mi znaczne ilości bo przejechałem z 500km- z czego może 20 na benzynie i ubyło jej z 15 litrów.
Dzisiaj posprawdzałem dokładnie cały układ paliwowy od baku do pompy i wycieków żadnych nie ma. Czytałem że może być tak iż pompa wali paliwem do bloku- muszę to jeszcze sprawdzić.
Ogólnie zauważyłem że mam założony elektrozawór odcinający paliwo przy przełączeniu na LPG między pompą a gaźnikiem. Czyli przy jeździe na LPG pompa cały czas pracuję. Pytanie czy to dobrze?
Bo z mojego prostego rozumowania to tam pompa wytwarza duże ciśnienie cały czas i przez to pompa szybciej siadła ale czy to dobre myślenie?
Dzięki za wszystkie wcześniejsze odpowiedzi
  
 
Sprawdź czy nie przybyło oleju w silniku i czy nie śmierdzi on paliwem. Pompce nic nie będzie, jest tak skonstruowana ze zadaje pewne maksymalne ciśnienie, które nie rośnie nawet przy zatkanym wylocie.
  
 
Moja wcześniejsza paliła 17-20pb na 100. Ta pali 14-18l gazu ale benzyny nw ile. Odpal ja na gazie i odlacz przewód paliwowy przy gazniku. Dowiesz się czy paliwo dostaje się do gaźnika nieproszone.
  
 
Sorry Astro, 1300 pali Ci 14-18 litrów gazu? Nie mam pytan. Mój zajechany na śmierć ciężki Mercedes 190 2.0 nie spalił mi więcej niż 12-13l. Samara 1.5 paliła 9-9.5 litra. A ja raczej na emeryta nie jeżdżę.
Oczywiscie piszę o LPG a nie benzynie.

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2015-02-16 11:42:23 ]
  
 
Jak Łada z silnikiem 1300 w ogóle może palić więcej niż 10l/100km?????
  
 
Źle wyregulowany gaźnik i gotowe duże spalanie
  
 
Nie koniecznie gażnik.
  
 
Dzisiaj mając chwilę zajrzałem do gaźnika, wyregulowałem go bo miałem trochę za bogatą mieszankę.
Przyjrzałem się pracy gaźnika, nigdy nie miałem okazji bo zawsze tylko wtryski i zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Nie wiem czy tak ma być dlatego pytam.

Mam w gaźniku dwie gardziele (?) i ta po prawej (patrz zdjęcie) jest kompletnie sucha. Nie leci tam paliwo, nawet przy mocniejszym przy gazowaniu. Wydaję mi się że tak nie powinno być, ale na gaźniach się nie znam dlatego pytam
  
 
Z lewej jest gardziel pierwszego przelotu, z prawej drugiego. Ta drugiego przelotu otwiera się pneumatycznie dopiero przy wysokich obrotach i mocnym obciążeniu silnika. Nie otworzy się choćbyś mocno kręcił silnik na postoju. Niestety wadą tego gaźnika jest to, że często to pneumatyczne otwieranie się zacina, wtedy nie ma mocy przy szybkim przyśpieszaniu i wysokich prędkościach.
  
 
No i u mnie chyba właśnie tak jest. Ale wiadomo to tylko moje odczucia.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego drugiego przelotu?
  
 
Podłączam sie do pytania
  
 
Jeśli chodzi o sprzęgło to jakie polecacie? orginał czy jakieś inne?
  
 
jeśli chodzi o drugą przepustnice to otworzy się ona nawet na postoju przy pełnym otwieraniu pierwszej przepustnicy, jeśli sie tak nie dzieje to albo są zapchane kanaliki podciśnienia w pierwszej i drugiej gardzieli albo mamy nieszczelność na połączeniu gaźnika z membraną otwierająca drugą przepustnice albo membrana jest nie szczelna albo sama przepustnica jest zajechana

co do sprzęgła to zależy od ceny ale proponuje ORi bo często zamienniki nie mają tej "tarczki pośredniej" na sprężynie docisku przez co łożysko pracuje bezpośrednio na sprężynie docisku co może być powodem niskiego pedału sprzęgła lub późnego wy i zasprzęglania spowodowanego niewłaściwym przyleganiem współpracujących elementów
  
 
Cytat:
2015-02-25 18:25:46, kisiello pisze:
Jeśli chodzi o sprzęgło to jakie polecacie? orginał czy jakieś inne?



Sachs.
  
 
luk Valeo Sachs