Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-05 09:23:40
ale dlaczego renomowane rozpórki nie mają regulacji? Są gorsze? Przecież nie chodzi o rozparcie, ale o utrzymanie rozstawu. Jak opuścisz auto, to raczej kielichy się zjadą do siebie, więc regulacji już nie ma. A jak masz regulować na podniesionym? Przecież wkładasz na wcisk na śruby i już nic nie wyregulujesz... Oczywiście mowa o nowej rozpórce hand made... A jak to się sprawuje w codziennym użytkowaniu? Bardziej trzęsię? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-05 12:40:21 właśnie nie bardzo kumam...bo i w tym wątku nie ma jasno, kiedy regulujesz...
Jeszcze raz napiszę: Jak opuścisz auto, to raczej kielichy się zjadą do siebie, więc regulacji już nie ma (najwyżej można skręcić rozpórkę). A jak masz regulować na podniesionym? Przecież wkładasz na wcisk na śruby i już nic nie wyregulujesz... Nie chodzi przecież o rozpychanie kielichów, a o ich utrzymanie w stałej odległości. Jak założe jeden wymiar konkretny, to utrzyma przecież odległość, więc po co go regulować? Jeśli chodzi o rakietę tenisową, to tam naciągasz element elastyczny, a przy rozpórce usztywniasz to co było elastyczne, więc jest zupełnie odwrotnie. Zwłaszcza, że jak spuścisz auto na dół, to już będzie "ściśnięta" rozpórka, więc co najwyżej można ją poluzować... Oczywiście cały czas chodzi mi o rozpórkę robioną...a pytam, bo zastanawiam się, czy dać z rury, czy prostokąta, a wtedy śruba rzymska raczej nie wchodzi w grę... |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2009-11-05 16:27:32 surec znajdz sobie rozpurke z cabrio na wymiar i bedziesz mial dobry wzornik sruba Ci malo da, nie te moce, nie te auta... to ma Ci usztywnic bude (dlatego w cabrio byly seryjnie) i zapobiegac minimalnym odchylom kielichow przy zakretach, a nie oszukujmy sie - ruchy kielichow jednak zbyt wielkie nie są. na logike zaklada sie na podniesionym aucie, i wcale kola nie musza byc w powietrzu, wystarczy aby zdjac z nich ciezar auta. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-05 17:49:30 nikt nie mówił, że chodzi o mk5, i silnik CVH...
|
Lachu8v Ford ESCORT XR3i Kraków | 2010-04-06 20:07:13 rozpychanie kielichów srubą ponad ich rozstaw jest bez sensu...rozpórka mocowana do poduszek mcphersona tylko utrzymuje geometrie.
kielichy na zwykłych szarpakach chodza po kilka centymetrów w starch kadettach przy kreceniu kierownica zmieniaja sie szpary miedzy klapą a nadkolem!! po zalozeniu rozpórki tez sie zmieniają ,tylko bardziej równomiernie wzgledem siebie(sprawdzone) ....trzyma u góry kąty... zeby usztywnic jeden element trzeba obspawac wszystko na około... Róznica miedzy autem seryjnym a usztywnionym jest kosmiczna!!! ...ale to nie przez rozpórki droga... ciekawostka:mam rozpórke po grubej hopie na krakowskim civikiem n2 1.6 vvti.Przy lądowaniu na dziobie wygieła sie w łuk wyrywajac maske-nieusztywnione nadwozie... wygieła sie ok drugie tyle wiecej co skrzywienie budy! przykład jak nadwozie pracuje. auta ladują, gubia szyby i uszczelki i jadą dalej-nawet te pospawane(rally wrc) Rozpórka trzyma tylko katy zawiasu.Chyba ze jest konkretnie wspawana miedzy dzwony kielichów to wtedy usztywnia bude jak klatka z zastrzałami... ..jak zawias ta technix -60mm)) reasumując: polecam rozpórki wszystkim. rozpórka na szpilki mcphersona tylko utrzyma rozstaw kilelichów do pewnego stopnia. zeby usztywnic auto trzeba spawac lub montowac klatke lub rame usztywniajacą jak np cusco do lancera.. Jesli ktos probuje szybkiej rajdowej jazdy bez doswiadczenia to jazda seryjnym escortem z rozpórką z cabrio równa sie kamikazze na trzecim zakrecie znikaja hamulce i sprzegło rozpórka to drugorzedny problem ale do gleby -60mm wystarczy ..nie chce nikogo urazic tylko uswiadomic ze to nie są zarty.. jesli ktos ma pojecie to wie o czym pisze.... [ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-04-06 20:10:11 ] [ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-04-06 20:13:50 ] [ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-04-06 20:19:14 ] [ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-04-06 20:24:07 ] [ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2010-04-06 20:30:08 ] |