Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Biznes OMEGA BFL Stary Sącz | 2005-06-24 20:31:41 jak chcesz to szukaj ale odpowietrznik jest na siłowniku sprzegła ,
piotr_ek to jest dobre podejscie ,jak działa to po kiego ......... to ruszac |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-06-24 20:44:24 No to już trzech nierobów:
piotr'ek plump biznes JACO - załóż nowy tym forumowicza "NIERÓB" |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-06-24 21:18:34 "FORUMOWY NIERÓB" - żeby nie było niedomówień. |
Biznes OMEGA BFL Stary Sącz | 2005-06-24 21:30:27 a łapie NIE RÓB sam daj zarobic mechanikowi (czyt. elektrykowi) i tak trzymac kazdy chce zyc |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-25 12:44:45
Masz racje, aczkolwiek wtedy hamulce staja sie TWARDSZE i bardziej w systemie 0-1. Jak ktos ma rower z hydraulika to latwo to zauwazyc w gorach, tarcze na zjazdach po nagrzaniu sie sa az czerwone a plyn zwieksza swoja objetosc i hamulec staje sie mniej dokladny i twardszy - ja mam np. specjalne pokrecidelka ktorymi steruje zbiornikiem zapasowym (jego objetoscia) i po rozgrzaniu plynu troszke go tam przelewam i znowu mam gites hample. co ciekawe w rowerze mam wlasnie DOT 4.
I o ile pamietam jest bardziej chamski i ma wieksze wlasciwosci wzerne czy jak to tam nazwac - jest mocniejszy i wymaga lepszego zabezpieczenia niz dot-3. samochody przeznaczone dla dot-3 only nie moga miec mocniejszych plynow bez przerobek calego systemu. [quote] Póki co stary płyn wcale nie zminiejsza skuteczności hamowania ale za to zwiększa sporo ryzyko zablokowania kół. [/quote dokladnie, jednak stary plyn ma tez wieksza scisliwosc stad zanim on sie nagrzeje moze byc efekt gumianego hamulca. gumiany hamulec to rowniez zapowietrzenie... |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-06-28 11:05:58 No to jak?
Można stosować DOT4 zamiast DOT3???????????? Proszę o opinię. Pozdrawiam. |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-06-28 14:19:13
No jasne, ze mozna. |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-06-28 14:35:04
No dobra. Ale na zbiorniczku wyrównawczym napisano, że "only DOT3". Jak się do tego odniesiesz? |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2005-06-28 15:13:07 Witam a ja od października jeżdże na DOT-5 w układzie hamulcowym i wsio jest OK pozdr |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-06-28 15:51:03 Faktem jest, ze Daewoo nawet nie pisze, ze powinien to byc, a ze musi to byc DOT-3 to jednak wiele osob lalo sobie DOT-4 i wszystko u nich gra, nie pozabijali sie
Inna sprawa to celowosc wymiany plynu na DOT-4, raczej nie zagotuje sie on w ukladzie, Espero to nie jest rajdowy samochod i czerwone tarcze to rzadkosc. Pomijam kwestie czestszych wymian DOT-4 ze wzgledu na wieksza higroskopijnosc Wiec jak napisalem, mozesz sobie nalac, nic Ci sie nie stanie, ale nie ma to zbytniego sensu. |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-06-28 16:32:09
Prosze Cie, nie pisz bzdur, bo naprawde ktoś w to uwierzy i będzie nieszczęście. Zagotowanie sie płynu hamulcowego prowadzi nie do zablokowania kół tylko do całkowitej utraty hamulców. Co z tego ze gaz ma większą objętość , skoro przez swoją ściśliwość nie ma możliwości poruszenia tłoczkiem hamulcowym. W momencie zagotowania pedał hamulca idzie Ci w podłoge, tak jakbyś miał zapowietrzone hamulce. ----------------- czasem tu zaglądam |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-28 16:35:58 bo kolega pomylil lekkie przegrzanie ukladu hamulcowego z jego zagotowaniem!
lekkie przegrzanie imho = twardszy pedal (bez absu, z absem to ja nie wiem czy on ma jakis wplyw na taka sytuacje) ciezkie zagotowanie = pedal w podloge i sruu dalej. |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-07-06 15:01:24 A jakim cudem przy zagotowaniu płynu masz pedał w podłodze?Fizyka podpowiada ze płyn zwiększa objętość a za tym ciśnienie w układzie a to spowoduje wyciśnięcie tłoków w zaciskach.
Ze niby po przegrzaniu jest twardo a po zagotowaniu nagle miękko? Nie klei się to w ogóle. Zagotowany płyn to jeszcze nie gaz jak stwierdził jeden z przedmówców. No chyba ze tam się gotuje od jakiegoś czasu już. [ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2005-07-06 15:06:28 ] |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-05-22 10:21:22 jak hamulec się zagotuje to wpada w podłoge, na bank, a odnośnie wymiany DOT3/DOT4.
Wiem że nie mozna zamiast DOT 3 wlać DOT 4 bo zeżre uszczelki, podobno jest jakiś DOT 4.1 czy jakoś tak i on ma właściwości DOT 4 i nie żre gum... ale to kiedys ktoś mi opowiadał i nie jestem pewien tego na 100 % |