Niskie ciśnienie w cylindrach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam-od pewnego czasu fordzik(1.8td),ciężko odpalał, a kiedy już odpalił to trzęsie silnikiem ,niezależnie,czy zimny,czy rozgrzany.Wymieniłwm wszystkie wtryskiwacze i świece na nowe,efekt taki,iż teraz odpala bez dłuższego kręcenia,ale trzęsienie śilnika pozostało,mechanik pomierzył ciśnienie w cylindrach i okazało się zbyt niskie,toteż zaproponował mi wymiane pierścieni(koszt-2000zl.),jak myślicie ma mechanik racje,że ta naprawa pomoże i czy cena nie jest zbyt wysoka,proszę o wypowiedzi i z góry dziękuje,pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-03-25 13:41:22, ROBCIO1969 pisze:
witam-od pewnego czasu fordzik(1.8td),ciężko odpalał, a kiedy już odpalił to trzęsie silnikiem ,niezależnie,czy zimny,czy rozgrzany.Wymieniłwm wszystkie wtryskiwacze i świece na nowe,efekt taki,iż teraz odpala bez dłuższego kręcenia,ale trzęsienie śilnika pozostało,mechanik pomierzył ciśnienie w cylindrach i okazało się zbyt niskie,toteż zaproponował mi wymiane pierścieni(koszt-2000zl.),jak myślicie ma mechanik racje,że ta naprawa pomoże i czy cena nie jest zbyt wysoka,proszę o wypowiedzi i z góry dziękuje,pozdrawiam


2000zł za wymianę samych pierścieni??
Chyba za remont silnika.
A jakie miałeś to ciśnienie?


[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2008-03-25 13:44:44 ]
  
 
ciśnienie23-22-23-21
  
 
gościu twierdzi,że to dużo roboty i tyle kosztuje
  
 
Przecierz nominalne cisnienie na cylindrach wynosi 21,5 chyba, ze sie myle niech mnie ktos poprawi.
  
 
Ciśnienie powinno być w granicach 28-32(jak coś to mnie poprawcie ale chyba tyle). Bo mój na lekko ciepłym silniku miał w granicach 34-35.
  
 
Sory no tak poj...alo mi sie, rzeczywiscie 28-34.
  
 
Cytat:
2008-03-25 13:53:06, ROBCIO1969 pisze:
ciśnienie23-22-23-21


To faktycznie niziutkie . Norma to jak już pisał kolega mateg111 28-32 na zimnym silniku.
  
 
jak myślicie czy to rozsądna cena za wymianę pierścieni czy grubo przesadzona.
  
 
Na allegro znalazłem to link
więc 2tys to bardzo dużo.
  
 
Cytat:
2008-03-25 13:53:06, ROBCIO1969 pisze:
ciśnienie23-22-23-21



Nie chce sie wymadzac, ale z takim cisnieniem to twoj dieselek chyba by nie odpalil. Jezeli jakims cudem by odpalil, to bylby strasznie mulowaty.
Moja rada jest taka.
Jedz do innego warsztatu zostaw auto na noc aby silnik zupelnie ostygl i niech podlacza ci akumulator do ladowania. Z rana niech zrobia dwa testy. Jeden tradycyjny pomiar cisnienia na cylindrach, drugi test z olejem (do kazdego cylindra wlej troszke oleju). Wtedy bedzie wiadomo czy to pierscienie, czy moze zawory w glowicy.
  
 
Wolalbym drugi silnik kupic i przelozyc niz, tego grzebac za 2100zl
  
 
Cytat:
2008-03-25 15:38:01, mefis22 pisze:
Wolalbym drugi silnik kupic i przelozyc niz, tego grzebac za 2100zl


Jaka bys mial pewnosc ze ten drugi silnik bedzie dobry i ile wytrzyma
  
 
U mnie przed zerwaniem się paska też już miałem cienkie ciśnienie ale w normie, a jak się zerwał to właśnie wymieniali zawory i robili z głowicą, co widać, że poprawiło ciśnienie. Cenna wyniosła mnie 1000zł(pasek, rolki, zawory, głowica i robocizna, może jeszcze coś więcej ale już nie pamiętam)

[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2008-03-25 15:43:07 ]
  
 
Cytat:
2008-03-25 15:29:49, mateq111 pisze:
Na allegro znalazłem to link więc 2tys to bardzo dużo.



No tak, ale dolicz jeszcze do tego uszczelki, olej, filtr oleju, plyn ukl. chlodzenia i robocizne
  
 
Dołączę się z pytaniem:
Jak się robi i ile kosztuje pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach?
  
 
Ja płaciłem 50zł ale przy okazji wymiany wtrysków, a tak normalnie to chyba 100zł. A jak mierzy to za bardzo nie wiem, pewnie wykręca się wtryski i za nie coś wkręca i potem mierzy.
  
 
czyli z tego co słysze to mechanik chciał mnie naciągnąć na kase,ale znajomy polecił mi inny warsztat ,narazie zadzwoniłem do mechaniora i powiedział,że za 2000zł.wymieni pierścienie +regeneracja całej gołowicy.
  
 
Popieram DarkoZ`eta z takim ciśnieniem to Twój silnik nie mógł zapalać praktycznie w ogóle. Granica dobrego zapłony mieszanki pod warunkiem sprawności pozostałych elementów mieści się koło 30barów przy 28 zaczynają się już spore kłopoty.
Moim zdaniem przy takim ciśnieniu nie warto wymieniać pierścieni, nic to nie da. Remont głowicy powinien zamknąć się w 500-700zł.

Tak czy siak trzeba zdjąć głowicę i obejrzeć co tak siedzi.

W Wannie swojego czasu przerabiałem ten temat, przy 27-26 barach zrobiłem całą głowicę i same pierścienie przy sporej owalności cylindrów i tłoków ... efekt był niewiele lepszy a kasa poszła. Pomiar wykazał wzrost o 1bar.
Jeśli robić remont w Dieslu to tylko pełną kapitalkę czyli nowe tłoki nowe tuleje nowe zawory i szlif głowicy z prowadnicami i gniazdami, nowe końcówki wtrysków i remont pompy, nowy rozrząd i pompę wody . Koszty duże ale taki remont to masz silnik jak nowy
  
 
ja na pocztek proponuje sprawdzic czy rozrzad sie nie przestawil!
w ktorym zakladzie robiles pomiar kompresji?
z ktorego roku jest twoj silnik diesla?