Góral Squadak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie od jakiegoś czasu chce sobie złożyć rowerek. Co wg was jest ważniejsze dobra rama (za moich czasów była to np rama Cadex'a) czy osprzęt ? Rower ma służyć do zwykłej jazdy czyli poruszanie się po mieście, jakieś schody, jakies hopy też na pewno będą. Na pewno trafi się jakieś błotko

Jedno wiem na pewno, po doświadczeniach z moim poprzednim góralem. Muszę mieć Grip Shift i mocne koła (w znaczeniu trudne do zcentrowania)

Czy lepiej kupic rower i zmieniać ? np ten na obrazku jest za 550zł


pozdr


[ wiadomość edytowana przez: thaniel dnia 2005-05-23 08:42:50 ]
  
 
Rama tego roweru ze zdjecia nie wyglada zbyt solidnie, szczegolnie w rejonach mocowania tylniego kola. Mowisz, ze bedziesz duzo jezdzil po miescie, tam mocna rama nie jest zbyt potrzebna chociaz z drugiej strony te schody i hopy . Ja bym kupil jakas uzywke z dobra rama a potem cos pozmienial, czyli np: te obrecze i manetki na Grip Shift. Pozdro
  
 
odezwij sie na priv,
  
 
Cytat:
2005-05-26 10:17:10, CarvMachine pisze:
odezwij sie na priv,



Kto ja ??

pozdr
  
 
z autopcji: kup tyle najlepszych komponentow, ile zdolasz. Reszte - tanioche. potem sukcesywnie wymieniaj.
np. ja do tej pory mam siodlo za 10 zl - bo nie czuje moj tylek koniecznosci zakupu żelówy za 100 zl.
a teraz robie downgrade jesli idzie o przerzutke, za to zaloze lepsze hample.
  
 
podstawa do dobra rama. Masz GIanta Cadex, swojego czasu to był niezły statek, mimo upływu lat rama jest cała. Swojej pewnie kosztowała, ale jak widzisz warto było. Czyli zainwestuj w dobrą rame. Tylko trudno doradzić w jaką. Chcesz rower jednocześnie do miasta ale tez taki który podoła hopkom. A taki raczej nie istnieje. Kup poprostu rame "górala, w rozmiarze nieco mniejszym niz ci przypada do wzrostu. Bedzie dobra na miasto, czyli hopki, krawężniki, itp. stracisz w tym momencie na komforcie, ale jakiś kompromis musi być. Koła to przedewszytkim markowe szprychy, takie które nierozciągna się odrazu (DT Swiss, drogie ale warto). Potem dobra obręcz, koniecznie kapslowana (stalowe obwódki wokół nypla).I kilku komorowe, choć teraz już każde są. I ie daj się naciągnoc na tzw. stożki, to pic na wode, chyba że że jakieś markowe np Mavic, Bontrager, Jak coś to pisz na prv, służe pomocą jak i rowerami i częściami.
  
 
Cadexa nie mam tylko pamietam ze kiedys to byl top model

Mialem gsr300 ale to juz temat nie do odzywskania bo ex zabrala

co do wielkosci ramy to fakt mialem na wymiar 21" (tego gsr300) w troche to przeszkadzalo skakc (jak bralem kumple scota 16,5" to jak malysz )

ile teraz sama rama cadexa albo inna w miare lekka stoi ??

Ma ktos moze jakis namiar na sklep internetowy z cennikiem ??

pozdr
  
 
cadex jest nieprodukowany od 1997 roku. znalezienie nowej ramy w sklepie jest prawie nie realne. Cadex ważył ok 2000g, na swoje czasy była lekka, ale teraz to marny wynik.
Klasa najniższa obecnie (podział wg. mnie), koszt od 200-500zł (sama rama), waga ramki w tej cenie ok 1,8-2,5kg (aluminiowa), klasa średnia 500zł do 1500zł, rama może ważyć już nawet ok 1200g, klasa wyższa powyżej 1500zł, płacimy za jakość, marke, wyszukany materiał, prestiż itp.No i full wypas. Takie ramki moga kosztować nawet 20tyś zł!!!