Kolektor wydechowy 2,0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich omego maniaków. Wygląda na to, że w moim autku jest pęknięty kolektor wydechowy ( co zdaje się nie jest taką żadkością). Jako opcję mam zakup używanego albo (może) spawanie własnego - ktoś na forum już o tym pisał. Ale mam takie pytanko do tematu. Jako, że wiele części jest wspólnych z Nubirą (tzn. Nubira ma takie jak w Omie to czy ktokolwiek orientuje się czy przypadkiem kolektor z Nubiry nie pasuje do omy?
Andrew
  
 
na to pytanie tez byla odpowiedz
  
 
jak to sie mówi "mea kulpa". Sorry nie doczytałem
  
 
wejscie do dwururki jest inne i coś tam jeszcze
więcej się możesz dowiedzieć od Fomina ale narazie nie ma neta
  
 
jeśli chodzi o zakup kolektora to kupuj nowy. Ja przez dwa tygodnie szukałem kolektora używanego w dobrym stanie, i nic. Obdzwoniłem full ludzi, byłem na giełdzie w Lubinie i Poznaniu i klapa.(tu był uzywany za 350zł ). Byłem u niejednego handlarza. Próbowali mi wcisnoć żekomo całe a po dokładnych oględzinach okazaywały się pęknięte lub uwaga! pospawane i pomalowane . Pęknięty na giełdzie kosztuje od 100 do 150zł Na samo szukanie kolektora wydałem ponad 100zł, wkońcu zdecydowałem się na nowy. I mam w końcu spokój, bez obaw że peknie za kilka miesięcy. A jeszcze jedno. Próbowałem spawac ale pekał w tym samym miejscu, ponoc można to pospawać ale trzeba miec fachowca. Nowy kolektor kosztuje 700zł, a dwa używane od 300zł do 600zł (może wystaczą najakiś czas)+ uszczelki i robocizna. policz sam
  
 
Witam.
Ktoś niedawno opisywał, że pasuje idealnie od Leganzy i uszczelka
również. Tak samo i uszczelka pod głowicę od Leganzy.
Ja gdybym wcześniej o tym wiedział to bym się zdecydował, a tak
to spawałem stary, który już próbował puszczać bo miał pęknięcie
na 3cm, ale za to dwururka była dziurawa.
I słyszałem, że części Daewoo są tańsze.
Pozdr.
  
 
kolektor na pewno nie pasuje chociażby z tej przyczyny że nubiry i leganze są przednionapędowe tak więc inna jest konstrukcja wydechu i to tyle na ten temat...natomiast wiele części mechanicznych silnika owszem pasuje bo są to części GM i jak się zdążyłem przekonać często są wiele tańsze.
  
 
proponuje przeglądnoć stare posty o kolektorze wyd. ktos napisał że od leganzy pasuje ale tylko przy głowicy, bo na dwururce jest juz inny, i trzeba by ja tez zmienić. Moz ei to jest warte grzechu. Pasuje tez ponoć od Astry OPC ale tylk słyszałem, więc nie wiem na 100%
  
 
a co z kolektorem na zamowienie - rurowym, pomysl upadl czy jeszcze jest aktualny??? hm........
  
 
podaje momenty dokręcania śrub(w sumie nakrętek) kolektora wydechowego omega B 2.0 16V Na forum nie znalazłem takich informacji wtedy kiedy potrzebowałem, więc mam nadzieję że komuś się przydadzą Nakrętki 1do 5 liczone są od prawej do lewej strony kol. (górny rząd). 6do 10 od lewej do prawej, (dolny rząd).
Kolektor wylotowy z nową uszczelką i nowymi nakrętkami zamontować do głowicy cylindrów. Moment obrotowy W wersji z uszczelką jednowarstwową – 22 Nm. W wersji z uszczelką wielowarstwową: Etap 1 – w kolejności 9 7 8 2 4 3 9 7 2 4 – 14 Nm. Etap 2 – w kolejności 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 – 22 Nm. Etap 3 – w kolejności 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 – 22 Nm.
prawidłowe dokrecanie kolektora powinno zagwarantować właściwą żywotność.
  
 
potwierdzam . od leganzy pasuje przy głowicy jest identyczny ale wejście na dwururke nie ... można jeszcze wepchnąć dwururke od legani . miałem to robić ale pomysł upadł bo zmieniam sie na mv6 a wiadomo żę nie bede nikogo uszczęśliwiał nowym wydechem ogólnie pomysł był dobry i do wykonania