Jaki opony do bmw?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie opony powinny być zakładane do betki serii 5?
chodzi mi o rozmiar i kod prędkości (czy musi być V?)
  
 
możesz sobie założyć jakie tylko ci wejdą. możesz założyć 15', 16', 17' a nawet większe. musisz pamietać jednocześnie że im wieksza felga tym opona powinna byc niższa, bo po pierwsze zmienia ci się obwód koła a co za tym idzie bedzie przekłamywał licznik km i prędkościomierz, po drugie komicznie wyglądałaby becia na duzych felgach i z oponami o duzym profilu. musisz pamietać o szerokości, by nie przesadzić bo mogą koła nie mieścić się w nadkola i ocierać przy skręcie(przód) lub o błotnik pod obciążeniem (tył) tu masz tabelę zamienników opon i felg po to by licznik nie przekłamywał: www.e34.de
potem technik
i potem Berechnung der Reifengröße.
podaj mi swój mail to ci wyślę polski program do tego typu rzeczy.
jeśłi chodzi o indeks prędkości to dobierasz go w zależności z jaką prędkością planujesz sie poruszać.
pozdrawiam
  
 
adres e-mail jest pod moją wiadomością. felgo mam 15''
  
 
Hmm jak masz felge 15 to z tego co wiem powinieneś mieć następujące rozmiary opon:
- 195/65/15
- 205/65/15
- 215/60/15
- 225/60/15
Jeżeli chodzi o indeks prędkości to wszystko zależy od Ciebie jak szybko jeździsz.
H-210 km/h
V-240 km/h
W-280 km/h
  
 
czemu takie powinien?!
  
 
Hmm no a wyobrażasz sobie 5tke na oponach 175/70/15 ??
Aaa cały czas mam na myśli E34!
  
 
wyobrażać to sobie wyobrażam. jednak bardziej mnie interesuje czemu szerszych nie mozna założyć lub o mniejszym profilu? ja mam osobiscie 225/60 15', a kolega w e-34 ma dokładnie taki sam rozmiar jak ja.
  
 
Osobiście nie polecałbym opon cieńszych niż 195 i szerszych niż 215 do takiego auta.

Indeks prędkości nie tylko świadczy o prędkości z jaką można jechać. Ogólnie zazwyczaj jest tak, że im większy indeks tym opona jest cichsza i większy komfort jazdy (ale to nie jest reguła).
  
 
Marcin - przecież napisałem 225/60/15 !?
  
 
wiem, wiem że napisałeś, tylko czemu np nie moze założyć opon 235 lub szerszych? oczywiście jeśli wejdą
  
 
bo auto za lekkie do takich szerokich kapci...
jazda w deszczu na 235 może być dość ciekawa wówczas
  
 
zawsze szeroka opona powoduje, iż jazda po wodzie i po lodzie jest bardziej niebezpieczna, ale z tego powodu nie rezygnyje się chyba z jakiegoś konkretnego rozmiaru opony, zwłaszcza ze nie ma u nas tygodniowych ulew.
pozdrawiam
  
 
nie potrzeba ulewy aby to odczuć, wystarczy lekki deszczyk
poza tym jest jakiś przedział nacisku masy na cm kw kiedy guma najlepiej przylega np dla auta ważącego 1600kg jest to wg mnie dla opon 195-205, dla auta ważącego 1350kg jest to 185-195
Wkładanie 235 to taki wizualny tuning, oraz pomaga to przy jeździe na wprost po suchym.

Zresztą co tu dużo gadać, może na jakimś zlocie się spotkamy i sprawdzimy które opony lepiej trzymają na mokrym.

A dla wszystkich taka uwaga, że opony nie zakłada się tylko na suche ale przede wszystkim na mokre. Na suchym wiekszość opon jest niezła i da się auto wyprowadzić ze ślizgu, ale na mokrym jest spora różnica czy auto wpada w ślizg czy nie.
  
 
wiadomo że opony wąskie szybciej odprowadzają spod siebie wodę. ja osobiście zakładam opony do nawierzchni suchej (oczywiście nie slicki), bo deszczu u nas niezbyt wiele, a jeśli juz jest to jeżdżę ostrożniej.
Cytat:
Na suchym wiekszość opon jest niezła i da się auto wyprowadzić ze ślizgu


zdziwiłbys się jak niektóre opony potrafią zakręcić auto.
Cytat:
oza tym jest jakiś przedział nacisku masy na cm kw kiedy guma najlepiej przylega np dla auta ważącego 1600kg jest to wg mnie dla opon 195-205, dla auta ważącego 1350kg jest to 185-195


a co jeśli auto ma nierówno rozłożony nacisk na obie osie? a czasem różnice są spore.
nacisk masy na cm kw jest ustalany przez producenta auta i jest podawany w formie optymalnych ciśnień dla różnych opon (szerokości) w instrukcji samochodu.
jednak nie o to w tym temacie chodzi. kolega pytał jakie może założyć koła do auta a tu takie wywody.
  
 
No to ścisła odpowiedź powinna brzmieć:
Może założyć każde, takie które zmieszczą się pod błotnikami i nie będą wystawać
  
 
Jechałem po wilgotnej nawierzchni (mam opony 205) i zaczęła mi furka zarzucać tyłem jak wchodziłem w zakręt i zacząłęm się zastanawiać czy może mam złe opony. Nie wiedziałem tylko czy mam za wązkie czy za szerokie. Na suchej nawierzchni było wszystko w porządku.
  
 
darcon: to nie jest regułą, że opony, które są rewelacyjne na suchym to są również dobre na mokrym.

Kapcie
tutaj można się dowiedzieć, które opony do czego są dobre

Pozdrawiam,
  
 
zazwyczaj jest tak że opony dobre na suchym sa do dupy na wodzie i odwrotnie. i nie chodzi tu tylko o bieżnik ale także o skład mieszanki gumowej. tak więc do beci można założyć takie gumy jakie tylko sie chce. oczywiście pod warunkiem że się zmieszczą, tak jak to wcześniej napisał już elstir. zbyt głeboko zabrnęliśmy w temat. hehehehe
pozdrawiam
  
 
Według instrukcji bmw do 730 zalecane opony to 205/65/15 a no do 750 już 225/60/15 - niby te same auta, ale silnik inny, większa moc więc i jazda większa, chodzi mi o to że ktoś jednak pomyślał i stwerdził, że węższa opona może nie dać rady na utrzymanie szybkiego samochodu.
  
 
A ja mam w swojej beci oponki 225/45/16 i wcale jazda po mokrym nie jest jakaś tragiczna. A na suchym też się super prowadzą. Jedyny minus jest taki że jak jest zapakowana to na dużych dołach obciera z tyłu. Jednak pokonywanie zakrętów to już czysta przyjemność, idzie jak po torach!!!