Właściciele mkV 105 KM EFI-jakie problemy z essim?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam właścicieli Essiego mkV 105 KM EFI. Jakie macie koledzy problemy z ty modelem? I jak je rozwiązujecie? Pomyślałem sobie że dobrze jest wiedzieć co i jak.
  
 
Standardowe
- krokowiec
- skrzynka bezpieczników
- zespolony

Inne doświadczone na własnej skórze:
- tuleje wahaczy
- nie odpalanie na gorącym silniku
- regeneracja alternator, tylnego zawieszenia , sprzęgło, skrzynia, silnik i inne...

Cudów nie ma co sie spodziewa auto ma swoje lata z roku na rok auto młodsze sie nie robi. Ale jakoś sie przywiązałem do niego.




[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2008-06-18 10:33:47 ]
  
 
dodam jeszcze :
rdza wlewu, nadkoli, podłużnic i progów
zacinanie się centrala na mrozie
przecieki do kabiny
falowanie wolnych obrotów
wycieki z wybieraka skrzyni, spod klawiatury, spod miski olejowej
szybkie padanie zawiechy (tuleje_łączniki)
przegrzewanie się silnika
....
i wiele, wiele innych...ale ze wszystkim można sobie poradzić. Jest sporo info na forum, sa ludzie, którzy doradzą, pomogą, dużo sprzedają części (nowe również, np Slawas1)...więc nie jest tak źle. Jak napisał Deny, można się przyzwyczaić i z tym żyć...
Pozdrawiam kolegę...
  
 
Widzę natychmiastowe odpowiedzi. Piszmy dalej szczęśliwi posiadacze 105 KMPozdrawiam wszystkich "przywiązanych" (jak napisali koledzy) do essiego
  
 
Cytat:
2008-06-18 10:48:40, Tomal777 pisze:
Widzę natychmiastowe odpowiedzi. Piszmy dalej szczęśliwi posiadacze 105 KMPozdrawiam wszystkich "przywiązanych" (jak napisali koledzy) do essiego


jak przeglądniesz dział PiO, to będziesz wiedział co boli nasze autka...Ale wkładamy w nie trochę serca (i duuużo gotówki i nerwów) i sprawiają nam trochę radości.
W sumie więlszośc esów MK4-MK7 maja zbliżone problemy...
Ale ja bym się skupił raczej na plusach, bo szklanka może być też do połowy pełna...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2008-06-18 10:55:05 ]
  
 
W takim razie zapraszam do pisania o pozytywach z posiadania Essiego
  
 
- wycieranie krzywek na walku
- popychacze posiadają umiejętność grania (klepią jak mała orkiestra)
- rdza pułki pod aku

pozytywy:
- niezłe się trzyma drogi
- akceptowanie spalanie gazu
- części zamienne w śmiesznych cenach
- części z demobilu niemal ze na wagę.
- najładniejsza karoseria ze wszystkich escortów

W skrócie wszystko co możne się popsuć to wcześniej czy później się popsuje . Jak dla mnie mkv ma to "coś" czego nie maja inne samochody i to jest największy plus który niweluje wszystkie minusy.Może nie ma klimy,komputera i innych bzdetów które pewnie by były kolejnym punktem w długiej liście napraw.


[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2008-06-18 11:21:47 ]
  
 
Cytat:
2008-06-18 11:12:51, Deny pisze:
...Może nie ma klimy,komputera i innych bzdetów które pewnie by były kolejnym punktem w długiej liście napraw.


niektóre mają klimę (choć to już pewnie MK6), a kompa to oczywiście do sterowania silnikiem to ma.
  
 
Cytat:
...Może nie ma klimy,komputera i innych bzdetów które pewnie by były kolejnym punktem w długiej liście napraw.



To było porównanie to aut jak by to powiedzieć "dzisiejszych"
  
 
u mnie krokowiec, miale problemy z gasnacym silnikiem - problemu sie pozbylem za 30 zl u mechanika.

- rdza czyli normalka
- ja wiecej z silnikiem problemow nie mam, zespolony chodzic cud miod, i nic z elektryka sie nie dzieje

no i 95% na plus

pozdro
  
 
Plusem tego silnika jest to że w swojej klasie jest jednym z najmocniejszych silników (nie mówię tutaj o tych "dzisiejszych", bo te potrafią z 1,4 mieć 122KM). W każdym bądź razie SzmelcWageny objeżdza. Dużo pali, hydraulika lubi śpiewać.
Pozdroo
  
 
Cytat:
2008-06-18 12:04:03, krysti612 pisze:
Plusem tego silnika jest to że w swojej klasie jest jednym z najmocniejszych silników (nie mówię tutaj o tych "dzisiejszych", bo te potrafią z 1,4 mieć 122KM). W każdym bądź razie SzmelcWageny objeżdza. Dużo pali, hydraulika lubi śpiewać. Pozdroo



Jak 10l po miescie i ciagly but wykorzystanie 105PS na 101% to duzo,to sorry

Jedyna wada tego silnika jest wycierajacy sie walek i popychacze - ale spoko wytrzymuja wiecej jak w AUDI Vce tdi
  
 
miałem poprzednio mkv 1.8 105 przejezdzilem nim koło 40tys

wymienialem:
koncowki drazkow,
tarcze klocki
siece kable
rozrzad i pompa wody

problemy byly z zespolonym, czujnikiem stop, i czujnikiem wsteczngo (wszystko sam naprawilem)
spalanie mi wychodziło śr 9-10 l/100 i trasa tak koło 6,5 (do holandii na 1000 km spalił mi 67 litrów a wolno nie jechałem ;]
  
 
wady:
-na rozgrzanym silniku czasem nieodpala (rozrusznik nie kręci)
-falujące wolne obroty
-duże spalanie
-szybko zużywające się zawieszenie

zalety:
-mocny silnik jak na ten rocznik i pojemność
-świetnie się trzyma drogi przedewszystkim na zakrętach
-dość pojemny (nawet w moim cabrio pare rzeczy się zmieści do bagażnika )
-wygodny
-jeden z najładniejszych samochodów
  
 
Standardowe problemy : Nie pali na gorącym silniku, pada zespolony, skrzynka bezpieczników, na mrozie głupieje centralny, szybko zużywa się zawieszenie, duuuużo pali.
Zalety : zajefajnie trzyma się drogi, super wygodny, niezła dynamika, piękna linia nadwozia (jak dla mnie), części zamienne dostępne "na wagę" za grosze.
No i ma to coś, samochód z duszą
  
 
Cytat:
2009-08-24 09:14:46, jarex76 pisze:
Standardowe problemy : Nie pali na gorącym silniku, pada zespolony, skrzynka bezpieczników, na mrozie głupieje centralny, szybko zużywa się zawieszenie, duuuużo pali. Zalety : zajefajnie trzyma się drogi, super wygodny, niezła dynamika, piękna linia nadwozia (jak dla mnie), części zamienne dostępne "na wagę" za grosze. No i ma to coś, samochód z duszą


ale te wady nie mają nic wspólnego z silnikiem...
  
 
Cytat:
2008-06-18 18:27:12, Seba pisze:
Jedyna wada tego silnika jest wycierajacy sie walek i popychacze - ale spoko wytrzymuja wiecej jak w AUDI Vce tdi



Czyli i tak nie za długo
  
 
Cytat:
2009-08-24 10:36:03, TomekBury pisze:
Czyli i tak nie za długo


ja mam 200 tyśków, (możliwe, że 300, choć mało prawdopodobne) i na razie jest oki z samym silnikiem. Ale silnik to pestka w porównaniu z osprzętem (krokowiec, kolektory, czujniki, zapłon i elektryka...)
  
 
Wady:
-pompa wody
-skrzynka bezpieczników
-przekaźniki świateł,kierunkowskazów
-niezbyt trwałe zawieszenie (tuleje,przeguby,drążki, amorki)
-rdza co normalne ;P
-elektryka
-centralny zamek

Zalety:
-żwawy silnik (małą masa auta)
-przestronny
-ładna dla oka deska (Ghia)
-bogate wyposażenie (żadne inne auta takich dodatków nie mają (podgrzewane siedzenia, regulacja kierownicy, podgrzewana przednia szyba;]))
-wygodne siedzenia
  
 
U mnie

Wady:
-Skrzynka bezpieczników (można samemu w ciągu jednego dnia zrobić)
-Brum Brum Kle Kle czyli walek i popychacze
-Alternator
-Uszczelniacze zaworowe (jak sie zuzyja to wystarczy wykombinowac sciagacz sprezyn zaworowych i w pare godzin zrobic)
-Zawieszenie przednie (jest rozwiazanie, kupic PowerFlexy )
-Rdza (podloznice, progi i wlew, u mnie polka akumulatora jest jak nowa)
-Kiedys na autostradzie w niemczech poszla mi pompa wody

Nie oszukujmy si, ze jak na samochod w takim wieku to nie duzo

Zalety:
-Wyglad
-Spalanie (moj rekord w trasie to 8l gazu/100, w 3 osoby plus bagaze)
-Trzymanie sie drogi (oczywiscie na sprawnym zawieszeniu )
-Przyspieszenie (N7A to to nie jest, ale swoje potrafi)
-Komfort jazdy
-Nie wiem jak u was ale jak jestem zaskoczony wytrzymaloscia amortyzatorow (nie wymieniane od ja wiem 6lat albo i wiecej a na przegladzie nadal po ok 70% sprawnosci)
-Czesci na wage albo taniej
-Wiekszosc rzeczy mozna naprawic samemu
-Za prae lat to bedzie rarytas