Popychacze hydrauliczne zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć wszystkim


dosc glosno dzwonia mi zawory, planuje wymienic popychacze hydrauliczne zaworów, i tu pojawia się pytanie ??

w jaki sposób sprawdzić, czy popychacz jest sprawny ??

pozdrowienia dla wszystkich
  
 
a jeszcze jedno czy dzwonienie zaworów mozę mieć związek z olejem, silnik ma przebieg 153 tyś, na blacie , ile był kręcony nie wiem, zalałem go elf sport sri 15w-40 mineralny,

dzieki za pomoc
  
 
Cytat:
czy dzwonienie zaworów mozę mieć związek z olejem


może. jak bedziesz zmieniał olej to zalej jakiegoś 0W/40. jeśli wtedy nie przestaną dzwonic to już tylko wymiana. cały czas ci dzwonią czy tylko jak jest zimny silnik?
pozdrawiam
  
 
niestety nawet po rozgrzaniu silnika dzwonia , na zimnym to dzwonia jak dzwonki, na cieplym juz slabiej



pozdrowienia
  
 
przy cieplym silniku to one bardziej klekocza jak diesel niz jak dzwonki ;]
  
 
To juz trzeci "przypadek" znany mi, ze po 150 tys. dzwonia zaworki.
U mnie bylo to samo i dosc szybko sie pojawilo
Widac ten typ tak ma i trzeba widac niestety wymieniac popychacze po takim mniej wiecej przebiegu.
  
 
Sprawdzenie zaworów jest prostekiedy krzywki wałka są w górze należy drewnianym trzonkiem nacisnąć popychacz w dół jesli jest twardy i niepoddaje się to jest ok jeśli ugnie się to jest do wymiany. Sposób na klekoczące popychacze opisałem na forum w styczniu tego roku poszukaj.
  
 
A tak wogóle to zaglądnijtutaj
  
 
czesc


po wstepnych ogledzinach okazalo sie ze 1 popychacz poszedl na spacer i klupie sie jak glupi


jak tyko zaloze go to dam napisze jakie wrazenia sluchowe

pozdrawiam
  
 
porównasz sobie nowe popychacze ze starymi. Zuzyte np. moga być wytarte (moga mieć wgłebienie)na powierzchni styku z krzywką wałka rozrzadu
  
 
Szczerze to robilem wczesniej wszystkie swoje auta samemu.
Jednak do bejcy jakos nie palimi sie zabierac choc nie watpie ze cala naprawa poszlaby po dobrej mysli.
A jesli nie? Nie mialbym kogo opiepszac
Wole jednak oddac zaufanej osobie to do roboty, jednak oczywiscie zawsze pod moim okiem na biezaco
  
 
U mnie jest to samo w e30 1.8.
Przy zimnym dzownią mi najgłosniej głośno, jak się rozgrzeje chodzi cichutko ale tylko przy niskich obrotach. Jak zaczynam go wkręcac to znowu kałatają tak głośno jak szybko
Już się mnie koleś nawet pytał czy to diesel jest... Wstyd
Ale czy dobrze jest lać 0W/40? To olej do silniczków z największym przebiegiem? Ja zalałem swoją Castrolem 10W40 dla przechodzonych autek (powyżej 100 tys. km) i nie wiem czy nie zmienić?
  
 
niezależnie jaki olej wlejecie i tak bedą dzwonic,no moze troszke mniej. Jezeli coś jest zużyte to nie da sie tego oszukać
a dzwonią mocniej na zimnym gdyż na dzień dobry olej musi dostać sie tam skąd zdażył spłynąć w nocy,czyli przez okre, który samochód stoi, etc. Suma sumarum WYMIANA POPYCHACZY Mam dwie nówki w kartonie do E36 1.6 silnik M40, jak ktoś potrzebuje...
  
 
A czy jest możliwe, że to coś innego niż hydrauliki? Np. coś z samymi zaworami lub wałek? Chodzi mi o to, żeby się nie zdziwić po tym jak już się wywali te 400 zł na 8 popychaczy a tu dalej bedzie coś dzwonić i klekotać...
  
 
ja slyszalem od mechanika takie mozliwosci:

- zle ustawiony rozrzad
- luz na tloku czy tlokach
- zbyt male cisnienie oleju
- popychacze
  
 
Cytat:
U mnie jest to samo w e30 1.8.

z tego co wiem to w e30 zawory reguluje sie ręcznie
Cytat:
A czy jest możliwe, że to coś innego niż hydrauliki?

jest możliwe ale to musi posłuchać ktoś kto sie na tym zna
  
 
a co moze powodowac klekotanie dopiero po uzysakniu wlasciwej temperatury silnika (polowa skali) ???
  
 
Jak słysze ze BMW ma zalany minerał to mi się słabo robi.
Zalałeś go minerałem choć nie powinieneś no i niestety ale masz jak masz.
Założe się że przed wymianą oleju wszytko było ok (Zalej syntetykiem bo taki się zaleca jeżeli chcesz aby teń slinik jeszcze pożył). Przejdz na syntetyk a bedzie to duż lepiej dla silnika.Tam masz pełną hydraulikę wic minerału nie powinno się tam lać.

[ wiadomość edytowana przez: katar14 dnia 2005-02-07 22:14:51 ]
  
 
Co do silników w e30 to luz zaworowy reguluje sie sam - poprzez hydrauliki, czyli samoregulatory (tak jest przynajniej w moim silniku m40 - taki sam jak w pierwszych e36).
Co do oleju to dziwne bo rozmawiałem z trzema mechanikami i każdy zalecał mi właśnie minerał. Wszyscy stwierdzili, że jak ma taki przebieg to lać tylko minerał bo syntetyk jest do silniczków nowej generacji (do nówek z salonu). Nie znam się na tym. Prosze o poradę. Jaki olej lać?
  
 
Temat olejów powraca tu jak bumerang, wpiszcie w wyszukiwarce haslo olej i wszystko sie wyjasni, albo pogadaj na priv z MARCIN_RADOM on wie wszystko na ten temat