Do posiadaczy - co sądzicie o Escortach w CABRIO???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zostałem poproszony o radę...czy Escort w wersji CABRIO, ma jakieś minusy, które go dyskwalifikują i nie warto go kupować. Wiem, że są wśród nas użytkownicy właśnie cabrio... Napiszcie coś na ten temat i na co zwrócić uwagę przy kupnie! Dzięki
  
 
pewnie na to samo co kupujac "zwyklego" escorta + stan dachu
  
 
sprawdz:
-stan uszczelek wokół dachu (jak ciekną to chyba ok 800 zł komplet w ASO)
-czy dywaniki nie są mokre (zweryfikujesz szczelność dachu)
-samo poszycie - sensownej jakości ok 2000 pln

A minusy w porównaniu do normalnego escorta?
-głośno przy wyzszych predkosciach
-nie złożysz siedzenia (tylko mały jego pasek tak mniej wiecej polowe oparcia - narty przewieziesz, ale już np. szafki kuchennej nie)
-problemy z parkowaniem - czasami sie znajdziej jakisc ch** co ci moze przebic dach więc koniecznie AC lub garaż

Aha, no i wcale nie jest zimniej niż w normalnym aucie, tak mowia ci ktorzy nie jezdzili cabrio

  
 
Ostatnio rozmwiałem z gościem któy zna się na autach nawet bardzo i kupił takiego dla córki i starsznie żałuje - mówi że okropne problemy ze sztywnością nadwozia, trzeszczy strasznie cała buda i się gnie podczas jazdy, a auto nie walone kupił.
  
 
Azrael niech ten gosc sprawdzi czy ma pod maska rozporke przednich kielichow!bo moze poprzedni wlasciciel postanowil sobie ja zatrzymac!!! i to moze byc przyczyna!!!
  
 
dokładnie tak jak mówi RACY. zimniej nie jest chyba ze jezdzisz bez dachu w zime, a w lato prawie same plusy, poza tym, ze gdzie sie nie zatrzymasz w tym naszym pieknym kraju to auto musisz na piec zamkow pozamykac a i tak ci auto albo sprzatna albo radio zapie... albo tylko zeby na zlosc dach przetna (ach ta kochana Polska) najlepiej jechac do niemiec, tam ludzie nawet radia nie wylaczaja jak ida do marketu (jak dla mnie skzoda aku) malo tego auto ze zlozonym dachem a drzwi otwarte. to sie nazywa zycie. u nas krew mnie zalewa jak trzeba dach zlozyc, rozlozyc, zlozyc rozlozyc no i sie zuzywa

jeszcze jedna wada mi sie przypomniala:
wysmiewanie sie sie (pewnie zazdroszcza ) innych, minimum raz na dwa dni musze uslyszec czy mi wieje i takie tam, wkurzajace to jest naprawde

[ wiadomość edytowana przez: ICEMANIK dnia 2006-01-26 22:13:27 ]
  
 
Darek tesh bym kciał cabrio i oczywiście essiego niby same zalety ale boje sie tak jak namiotu, w sumie wystarczy żyletka, ach ten kraj!!!
  
 
No ja mam cabrio zaledwie kilka miesiecy ale jestem bardzo zadowolony sam plusy mam tez eskorcika z laszanym dachem i szczerze powiedzaiawszy moje cabrio lepiej spisuje sie od tamtego i ma full opcje tak jak koledzy pisali przy wiekszych predkosciach deczko glosniej ale cieplutko zajeb.... jeszcze nie mialem okazji w lato powozic sie cabrioletem ale mysle ze to bedzie niezła frajde (nie moge doczekac sie lata!!!)
  
 
inne kluczyki są całkiem niż w innych escortach ja mam np. z ząbkami a esy mają płaskie
pozatym nawet jak ide do domu w lato czy do centrum handlowego to go nie zamykam bo po co wystarczy sobie tylko jakies dobre zabezpiecz zrobic
do bagażnika sie nie da dostać od wewnątrz
no a pozatym trzeba dbać o dach jak masz orgiunał
rozkładac jak jest juz ciepły i zamykac tak samo nie na wieczór tylko jak jets ciepły
ostatnio widziąłem escorta cabrio z dachem orginalnym co miał juz z ponad 15 lat i dahc wygladał jak nówka
sztywnośc zawieszenia ja nie mam zadnych zastrzeżeń chociaż nie mam rozpurki
one były tylko w niektóeych wersjach chyba
ogrzewanie masz 3 razy lepsze niż w zwykłym samochodzie tak ze po paru minutkach w srodku jest 25 stopni przy -25 na zewnątrz
mniej pali bo mniej waży tak mi sie wydaje
dach uszyty z materiału to koszt ponizej 1000zł orginalny był skurzany dach łątwo go poznać bo ma hmmm.. takei rowki jakby na ciepło były wypalane ponizej szwów
uszycie z podobnego materiału to ok 1500zł
nikt mi go nie p[ocioł nie kopnoł nie wybił szyby nie porysował
jest jeszcze jeden + jak sie nudzisz to mozesz csobie przywiazać do belki co masz nad głową (dobra przy dachowaniu ) przywiazać wiązania od nart i sie pobawić w rózne zwariowane żeczy
pozatym mozna lać podczas jazdy na ulice z tylniego siedzenia
fajki wyżuca sie do góry nie w bok przez szybe jak w zwykłym samochodzie
mozna sie opalaś w samochodzie
jednym słowem same plusy brac nie gadać
aha wchodzi sie góra
lewa ręla da słópek nad szyba prawa na wzmocnienie
unosimy biodra przekładamy ciezar na prawą ręke i opuszczamy sie na fotel
polecam wypróbowanie niekonwencjonalnych metod zwłaszcza przy ściagniętym dachu
jeden minus #@%^@%&^#% sie fajki podpala jak zapalniczka w samochodzie nie działa




[ wiadomość edytowana przez: asc dnia 2006-01-28 02:21:55 ]
  
 
Cytat:
2006-01-27 21:36:35, asc pisze:
... mniej pali bo mniej waży tak mi sie wydaje ...




... chwilowo nie ma jak tego sprawdzić ale cyba tylko wydaje.......ja np. słyszałem że cabrio potrafią ważyć do 100kg więcej niż 3d.

a reszta argumentów?.............hmmm powiedzmy jest oryginalna
  
 
Cytat:
2006-01-27 21:36:35, asc pisze:
mozna lać podczas jazdy na ulice z tylniego siedzenia



Ten mi się najbardziej podobał!!!!!!!!
  
 
Problemy ze sztywnością potwierdzam z autopsji, poza tym niestety większość użytkowników cabrio ma ciężką nogę i trudno jest kupić auto w dobrym stanie za rozsądną kasę. W środku jest dość głośno i dach wyraźnie pracuje na nierównościach. Uszczelki przy szybach drzwi ciekną i oczywiście woda leci prosto na siedzenia.

Mimo wszystko jeździ się jajefajnie

Niestety to nie M-B Cabrio ani BMW ani tez Audi a to oni właśnie robią pełnoprawne cabrio
  
 
Witam.
U mnie ze sztywnoscia jest ok z tego co wiem cabrio maja inna plyte podlogowa tzn sztywniejsza ( z racji braku dachy), nawet bym powiedziale ze jest za sztywne. Co do minusow to uszczelki drzwi tak jak u poprzednikow ciekna, troszke glosno w srodku. Reszta tak jak tak jak w standarwosych puszkach te same przypadlosci. Co do wagi to ja mam w dowodzie 945kg.
  
 
Cytat:
2006-01-28 11:42:27, Deny pisze:
nawet bym powiedziale ze jest za sztywne. .



Jak buda może być za sztywna??!!??!
  
 
jak jest wykuta z jednego kawałka metalu
  
 
no cabrio jest znacznie mniej sztywne od zwykłej budy i to bez znaczenia czy ma rozpórke nie ma znaczenia czy escort czy bmw czy aston - sztywność jest znacznie mniejsza więc bzdura
kupuj tylko i wyłącznie z oryginalnym dachem w dobrym stanie jeśli dach dorabiany albo będziesz go musiał dorobić to zapomnij bo i tak będzie ciekło
i to bzdura że mniej waży bo nawet książka podaje że więcej w końcu ta podłoga musi być mocniejsza i ważyć musi - masa chyba o około 100kg większa
a reszta to w zasadzie jak w normalnym aucie



[ wiadomość edytowana przez: saintadamus dnia 2006-01-28 14:01:27 ]
  
 
Dziękuję wszystkim za opinie...dzięki nim mam jakiś obraz tego co to CABRIO... Pozdrawiam
  
 
jeździłem essim cabrio 2,5 roku:
- bzdura że dach fabryczny jest najlepszy, prawda jest taka że nie ma nawet porównania do dobrze uszytego dachu z dobrego materiału.......
- głośniej owszem jest, to zrozumiałe
- ogrzewanie nie jest 3 razy mocniejsze.......ale praktycznie jest takie same jak w zwykłych
- zawsze gdzieś przy uszczelkach będzie ciekło, nie ma na to rady, tyle że w jednym będzie ciekło mocniej a w drugim mniej, nawet w beemkach i mercach ten problem istnieje......
- przez cały okres użytkowania nikt mi dachu nie pociął i radia nie wyjął
- sztywność oczywiście że jest mniejsza, ale jakie to ma znaczenie przy normalnym użytkowaniu ?
- waży więcej niż zwykły, przez co oczywiście więcej pali i gorzej jedzie
- progi są bardzo masywne przez co sporo niżej sięgają niż w zwykłym essim
- mniejszy i gorzej ustawny bagażnik

ogólnie polecam chociaż raz zaznać przyjemności z posiadania cabrio, ze swojego byłem zadowolony chociaż napewno ma kilka wad w stosunku do zwykłego, jazda latem bez dachu to naprawdę spora frajda
  
 
Cytat:
2006-01-29 23:37:56, micab pisze:
... jazda latem bez dachu to naprawdę spora frajda



no właśnie
  
 
Cytat:
2006-01-29 23:37:56, micab pisze:
- waży więcej niż zwykły, przez co oczywiście więcej pali i gorzej jedzie - progi są bardzo masywne przez co sporo niżej sięgają niż w zwykłym essim - mniejszy i gorzej ustawny bagażnik



1. wazy i owszem moj prawie 1,2 tony za to jak zdejme dach to wydaje mi sie szybszy (pewnie witr we wlosach robi swoje )

2. co mi z tego ze sa masywniejsze jak dziury w nadkolach pomiedzy kolem mam takie wielkie ze prawie glowe wsadzam a obnizyc nie bardzo sie da z racji tych niskich progow i co tu zrobic?? wkurza mnie to strasznie bo niby przod wysoko stoi a tyl jak usiadzie komplet to mam na glebie to i tak w nadkolach dziury chyba trzeba jakies 17 sie zaopatrzyc - jedyna rada

3. co do bagaznika to nie wiem... ja wracalem z niemic w trojke, bagaznik po pachy wyladowany, a czego ja tam nie wiozlem pelno walizek, mikrofalowke, glosnik 15cali spory subwoofer 3pary rolek i innych dziwnych pierdol! wszystko sie zmiescilo, miejsca bylo jeszcze troche. jak na cabrio bagaznik pojemny chyba ze ktos nie umie sie porzadnie spakowac (mi to zajelo ok1.5godziny ) jedyne co to roweru nie moglem przewiezc w bagazniku po zlozeniu nawet tylych siedzen, bo przeszkadza wzmocnienie w gornej czesci sziedzen i bagaznika - trzeba bylo wrzucic go na tyl

...ale warto pojezdzic sobie CABRIO nawet krotki okres