[MKVII] Jaki gaz do 1,4 wielopunkt

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie czy można założyć zwykłą najprostrzą instalacje? Czy tylko sekwencja?
  
 
można taką i taką... a o wadach i zaletach masz czytania i czytania i na forum i w googlach, a temat zaraz poleci do smieci
  
 
Cytat:
2010-05-05 13:56:35, pytlar pisze:
można taką i taką... a o wadach i zaletach masz czytania i czytania i na forum i w googlach, a temat zaraz poleci do smieci



dokladnie, znajomy zdecydował sie na 2 generacji i bardzo nie narzeka, tylko troche


-----------------
FEFK #2481
  
 
Instalacja mieszalnikowa: ze względu na mikser w dolocie silnik będzie słabszy o 20% na benzynie i o 25% na gazie, spalanie gazu będzie większe o 20-30% od benzyny, mogą pojawić się problemy z wolnymi obrotami.

Instalacja sekwencyjna: silnik w ogóle nie straci mocy na benzynie, na gazie może być do 5% słabszy ale jeśli reduktor i wtryski są dobrane z zapasem wydajności to nie powinno być spadku mocy, spalanie gazu przyjmuje się około 15% większe niż benzyny, nie ma żadnych problemów z wolnymi obrotami czy nierówną pracą silnika. Generalnie same zalety, z wyjątkiem jednej - CENY. Sekwencja jest dwukrotnie droższa od zwykłej instalacji.
  
 
nowsze generacje wprowadzane są z jednego powodu: bo są lepsze od starszych, proponuję więc sekwencję - przy obecnych cenach benzyny taka instalacja zwróci Ci się po roku => kalkulator
  
 
oczywiscie wybierz warsztat, ktory zrobi ci to jak nalezy, bo potem poleci po kieszeni, a ciezko udowodnic, ze jezdziles normalnie, w moim przypadku ( popekana glowica w 4 miejscach, przepalone zawory, i 4 szklanki do wymiany ). ciezko udowodnic, ze to wina zle zalozonej instalacji gazowej. gazu w aucie juz nie mam. lezy i czeka na jakiegos kupca
  
 
Jeśli auto jest warte mniej niż instalacja sekwencyjna, a silnik tak czy inaczej jest słaby, to nie ma najmniejszego sensu montować takiej instalacji. Do małego silniczka 1.4 instalacja II generacji będzie optymalnym wyborem.


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-05-05 16:46:56 ]
  
 
Cytat:
2010-05-05 16:45:29, Qwet pisze:
Jeśli auto jest warte mniej niż instalacja sekwencyjna, a silnik tak czy inaczej jest słaby, to nie ma najmniejszego sensu montować takiej instalacji. Do małego silniczka 1.4 instalacja II generacji będzie optymalnym wyborem. [ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2010-05-05 16:46:56 ]



masz racje, ale jak ktos ma wielopunkta jezdzi duzo i wie, ze pojezdzi tym autem jeszcze troche to wolalbym miec sekwencje.

mam drugiego essa 1.4 na jednopunkcie z gazem drugiej generacji. po 50-ciu tys oprocz butli i rurek to musialem robic reszte. mimo, ze auto na kontrole jezdzi regularnie. wiele to moze nie kosztowalo, ale moglbym miec za ta kase fajne aluski do niego.
  
 
50tys.km to dużo, wątpię że w tym czasie w instalacji sekwencyjnej nie musiałbyś nic robić. Zaworki wtryskiwaczy nie są nieśmiertelne, a filtry też nie są niezapychalne.
Nie jest tak źle, wszystko co trzeba zrobić po tych 50tys.km to wymienić filtr, uszczelki i przepony w reduktorze. Wydatek dwucyfrowy, a instalacja jak nowa