Obnizyc spalanie EXTRAMALNE METODY!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Posiadam Escorta MKVII '98 z silnikiem 1.4 na gazie. Chcialbym zapytac Was jak mozna by obnizyc spalanie, wszystkie metody by byly dobre ale bez przesady np:
- ciensze oponki ew. wieksze cisnienie w dotychczasowych itp.
Prosze o wszelkie metody i propozycje aby obnizyc spalanie gazu glownie po miescie na krotkich dystansach... jak narazie jest okolo 13l/100km a przydaloby sie max 10.
Pozdrawiam
  
 
Ciśnienia w oponkach nie podnoś, bo nawet na nowe nie zdążysz zaoszczędzić...
  
 
noga z gazu to podstawa i przy tym zachowac plynnosc jazdy a na pewno z 1l zaoszczedzisz.

swieczki kabeli w bardzo bobrym stanie. no i najwazniejsze to filtr powietrza przy LPG jak jest juz zabrudzony to 1litr wiecej gazu wpitolic.



[ wiadomość edytowana przez: Rick_3 dnia 2005-09-17 01:55:13 ]
  
 
skoro gaz to przykręc go troche a zaoszczędzisz sporo
  
 
witam!
sprawdzales sonde lambda? podobno dobrze jest sprawdzic
  
 
poczytajcie o tym KLIK
i piszcie co otym myślicie
  
 
Jeśli chodzi o metody ekstremalne to znałem kolesia (prawie emeryt) który wracając do domu z pracy miał odcinek 5 km z górki i na ten czas, dość krętej drogi wyłączał silnik. Dzięki temu robił na baku 40 km więcej. Najlepsze że jego Tico ma servo tj. po wyłączeniu silnika mógł sobie tylko 2 razy zahamować
  
 
Może się powtórzę ale świece, kable , filtr powietrza, gazu no i odpowiednio skierowany dolot powietrza i powinno być lepiej - mój 1,4 z 1994 roku pali w tej chwili - miasto i dojazdy do pracy ( 2-3 km) ok 9 -10 litrów a oponki mam 195/50 R15. Na gazie mam już 100 kkm
  
 
jedyne ekstremalne ale baaaardzo skuteczne rozwiazanie jakie mi przychodzi to.... przesiadka na rower
  
 
sie nie da....

o filtrach swiecach kablach itd pisza jak widze ci ktorzy nie doswiadczyli rozkoszy posiadania jedencztery na multipoint'cie. Ta moc musi wypic. wiec sensu nie ma ja tam sie ciesze ze mi 20 nie pali tak jak na poczatku uzytkowania. Dzieki spalaniu na poziome 14 l. LPG miasto i 10,5 trasa czuje sie jakbym amerykanskim krazownikiem smigal i dobrze mi z tym...

k.... cymu ja RS'a nie kupilem
a juz wiem cymu ... bo wolalem ekonomieczne auto z malym silnikiem...
  
 
Cytat:
2005-09-19 20:09:02, danielja pisze:
poczytajcie o tym KLIK i piszcie co otym myślicie


Ciekawe... Ale chyba podejdę do tego z dystansem. Zgodzę się z BUGZem: Ta moc musi wypić. Filtry, kable, świece - tak, noga z gazu - zdecydowanie tak, ciekawe koncepcje z tą jazdą z górki, ale ja mam akurat równo. Można by też pchać - wtedy to bym wolał rower. A mikser strumieniowy to by trzeba popytać kogoś kto ma zamontowany, napewno są tacy na forum. Mój 1,4i pali nieco powyżej 10l/100km i też bym chciał żeby palił mniej, nawet kosztem osiągów, niestety mój gazownik nie jest w stanie mi tego zrobić. Nie pomagają żadne ulepszenia ani regulacje.
Pozdro!
  
 
oczywiscie zgodnie z zasada,,,"cos za cos" im wiecej koni ma dany motor,,,tym wieksze jest zapotrzebowanie na paliwo,,,,bo kto (co) jak nie paliwo podniesie moc?? powietrze?? eeeeee bez kabaretu prosze
  
 
Nie pozazdrościć spalania kolegom, mój 1,4i multipoint injection spala odpowiednio 8 litrów - trasa 10 litrów miasto. Oczywiście omijam stacje krzak tylko BP, Shell i Statoil.
  
 
coyote widze ze chyba nie wiesz o co chodzi

bo tutaj mocy NIE MA!!!!

wg Twojej teorii silnik 150 konny powinien palic 30l/100km w miescie? nie wydaje mi sie.

poprostu sa jednostki technologicznie zje..ne.. i wlasnie jedencztery multipoint sie do nich zalicza.

najlepsze w tym wszystkim jest to ze staralem sie latem miedzy dwoma tankowaniami jezdzic a'la żółw i spalanie zeszlo do 13l. nie dziekuje, przy normalnej mojej jezdzie jest 14l. i nie ma opcji ze za bardzo go dusze, a napewno to nie jest jedyna przyczyna takiego zuzycia paliwa.

a co do monowtrysku to mysle ze tamto rozwiazanie bylo bardziej udane. Widac to chocby po forum.
  
 
Podobno podaczas hamowania silnikiem autko nie pobiera paliwka? Czy to prawda, a jeśli tak to czy z gazem będzie tak samo??
  
 
Cytat:
2005-09-19 20:09:02, danielja pisze:
poczytajcie o tym KLIK i piszcie co otym myślicie


Dzień dobry!
monttował to ktoś?
  
 
Cytat:
2005-09-19 22:14:48, BUGZ pisze:
....o filtrach swiecach kablach itd pisza jak widze ci ktorzy nie doswiadczyli rozkoszy posiadania jedencztery na multipoint'cie.....



doświadczyki doświadczyli

Cytat:
2005-09-20 08:29:08, BUGZ pisze:
ajlepsze w tym wszystkim jest to ze staralem sie latem miedzy dwoma tankowaniami jezdzic a'la żółw i spalanie zeszlo do 13l. nie dziekuje, przy normalnej mojej jezdzie jest 14l. i nie ma opcji ze za bardzo go dusze, a napewno to nie jest jedyna przyczyna takiego zuzycia paliwa.



mimo wszystko spróbuj coś pokombinować - może lepiej ustawić no bo faktycznie trochę dużo tego gazu Ci idzie.... a może po prostu ..... tak ma być
  
 
to nie jest kwestia gazu.
na gazie to jeszcze idzie jezdzic na paliwie jest o wiele gorzej. Pali tyle samo na plg i na pb. Juz bylo wszystko sprawdzane. wg. "fachowcow" nie mozna stwierdzic zadnych nieprawidlowosci.
  
 
Cytat:
2005-09-20 08:32:14, Podola pisze:
Podobno podaczas hamowania silnikiem autko nie pobiera paliwka? Czy to prawda, a jeśli tak to czy z gazem będzie tak samo??


Prawda, posiadam audi A6 i komputer pokazuje duże 0.00 jak zdejme noge z gazu.
  
 
Cytat:
2005-09-20 08:32:14, Podola pisze:
Podobno podaczas hamowania silnikiem autko nie pobiera paliwka? Czy to prawda, a jeśli tak to czy z gazem będzie tak samo??



Na benzynie - tak.

Na gazie o ile jest to II generacje i w kompie jest zalaczony cut-off to tez tak. W przeciewnym wypadku - nie.