Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2005-08-25 06:53:55 Na wstępie-nie za żadnego zaworu nagrzewnicy.Nagrzwnica cały czas jest "pod napięciem",a sterowanie ogrzewaniem powoduje zmianę położenia ruchomych klapek od ogrzewania. Z jakiej ruchomej rurki?????Masz klimę,bo mnie z takiej gumowej rurki kapie woda jak się parownik odmraża. |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2005-08-26 14:19:12 w tym przypadku proszę do odpowiedzi fanów 1,5 16V |
trend gdansk | 2006-03-14 09:38:17 Czy naprawdę nikt nie wie jak to jest z wężami i nagrzewnicą ?
czy można je wymienić bez rozbierania nagrzewnicy ? |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-03-14 09:45:35
To niezły magik musiałbybyc żeby nagrzewnice robierać |
pablo1987 Member Klubu Espero espero Włoszczowa | 2013-12-21 19:24:16 Nie znalazem odpowiedzi wiec zapytam w tym wątku. Czy da sie przeczyścic nagrzewnice bez jej wyciagania? Na przykład powietrzem pod cisnieniem dmuchnąc w układ? Nagrzewnica grzeje ale powietrze nie jest gorące tylko ciepłe, szału nie ma i chciałbym cos z tym zrobic bez wyciągania i czyszczenia samej nagrzewnicy. Przy obecnej pogodzie w espero cały czas mi szyby parują |
Darek54495 Klubowy Weteran Frontera i czarny katowice | 2013-12-22 19:08:28 do wylotu z nagrzewnicy wąż z wodą i sprężone powietrze trzy auta tak zrobiłem (ale musi być z wodą) |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2013-12-24 21:47:18 Tu masz linka >>>KLIK<<< do tematu dot. czyszczenia nagrzewnicy wg mojego sposobu.
Post ze zdjęciami jest gdzieś w połowie strony (...) Polecam czyszczenie (odkamienianie). Kamień musi się rozpuścić a to potrzebuje warunków i czasu. Jednorazowe działania typu "opsane wyżej" ...Pewnie coś tam dają ale mam mieszane odczucia co do ich 100% skuteczności. Kol. Darek54495; możesz opisać jakim to konkretnie sposobem (urządzeniem) czyściłeć nagrzewnice ? ...uzyskać "sprężoną wodę" to brzmi interesująco. PS Dysponuję tzw; "miksokretem" do betonu - na wyjściu daje podobny efekt... Sorry NMSP |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2013-12-25 14:57:55
Zdecyduj się navigatorze |
Darek54495 Klubowy Weteran Frontera i czarny katowice | 2013-12-25 19:37:19 Dwa metry węża lejesz z np.butelki do niego wodę i do tego wąż z kompresora i strzał i tak 3-4 razy i git taka prosta technika |
pawel_zal Espero & Nexia Racibórz / Rybnik | 2014-01-03 16:58:30 Minionego lata wymieniłem nagrzewnicę w Nexii...
wrzucam tutaj instrukcję jak to zrobić... może będzie również pomocna dla kogoś z użytkowników espero. 1. Zdejmujemy ramkę wokół radia,nawiewu itp. Odpinamy obudowę dźwigni zmiany biegów oraz odkręcamy plastik wraz z dźwignią hamulca ręcznego. Następnie odchylamy oba elementy do tyłu aby mieć dojście w dalszej części. 2. Odkręcamy 4 wkręty mocujące kieszeń z radiem i wyciągamy całość na zewnątrz. Ja sobie to następnie przywiązałem do kierownicy żeby nie spadało. (na zdjęciu zaznaczyłem miejsce 4 wkrętów do odkręcenia) 3. Odkręcamy z boku po dwóch stronach plastik ten od popielniczki i zapalniczki (strzałka nr1) Następnie ukazuję się śruba trzymającą blachę którą również odkręcamy (strzałka nr2) oraz dwie śruby trzymające kolejną blaszkę nad "rurą" tzw. drążkiem zmiany biegów (strzałka nr3) 4. Teraz zdejmujemy te dwa plastiki. Czarny przymocowany jest na zatrzaskach. Następnie bez problemu wyciągamy ten szary (na zdjęciu widać te dwa plastiki po wymontowaniu, na górze czarny pod nim szary) 5. I w tym momencie ukazuje nam się dolna osłona nagrzewnicy, którą trzeba odchylić aby mieć dostęp do nagrzewnicy. W tym celu w komorze silnika odkręcamy dwie śrubki, znajdują się one obok węży z nagrzewnicy (jedną ze śrub pokazuję zdjęcie - strzałka nr1). Następnie odkręcamy w kabinie po 3 śrubki na każdej ze stron i mamy odchyloną osłonę (strzałka nr2) 6. W komorze silnika zdejmujemy dwa węże z nagrzewnicy. Kłopot może sprawić obejma na wężu. 7. Teraz odkręcamy nagrzewnicę. Od strony króćca przymocowana jest na blaszce z jedną śrubą natomiast z drugiej na blaszce z dwoma śrubami (pokazano na zdjęciach poniżej). I można wyjąć nagrzewnicę. 8. Podczas montażu nowej nagrzewnicy Themrotec jej rozstaw wylotów króćcy różnił się od oryginalnej o około 15mm. Trzeba było to ostrożnie ręcznie nagiąć. (poniżej zdjęcie nowej i starej nagrzewnicy) 9. Montaż wygląda analogicznie do procesu wyjmowania nagrzewnicy. W razie pytań pisać, postaram się odpowiedzieć. a tak wyglądała nowa nagrzewnica po zamontowaniu... |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2014-01-04 22:23:57 Brawo !!!
Należy się Tobie forumowy browar, że się Tobie chciało zamieścić takiego manuala. Pytanie: Na zdjęciu nr 2 na podszybiu ...dwa takie same to są zegarki ? Po co 2 szt. ? |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2014-01-04 22:48:09
Drugi jak osiągnie prędkość maxymalna i przeniesie się w czasie Miałem też Nexusa i dobrze wspominam ten samochód. Był żywszy od Espero, a miały takie same silniki. Być może było to spowodowane lepszym odprowadzaniem spalin z silnika... |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2014-01-06 20:12:47
"jeden człowiek" na pokładzie więcej w espero na stałe ...jakieś 60kg cięższe auto przecie i wystarczy.. ...różnica w przyspieszeniu ..rzędu 0.5 sek. na korzyść nexii (oczywista mówimy o wersjach z motorem 1.5 16V) ..nie wiem czy taka odczuwalna więc raczej to subiektywne wrażenia tylko .. |