1G-FE wypadanie zapłonów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat dotyczy mojego nowego nabytku, blisko spokrewnionego z Toyotą a mianowicie Lexusa IS 200 z silnikiem 1G-FE R6. W samochodzie wypadają zapłony na 1,2 i 3 cylindrze. Komputer pokazuje błędy P0300, P0301, P0302, P0303. Świece są nowe, cewki wymienione a problem ciągle ten sam. Na wolnych obrotach czuję, że samochodem lekko buja na boki. W samochodzie jest założona instalacja LPG, ale problem występuje i na LPG i na benzynie. Czy ktoś z Was może mi pomóc w tym temacie?
  
 
Cytat:
2015-07-30 21:06:40, junior_ek pisze:
Temat dotyczy mojego nowego nabytku, blisko spokrewnionego z Toyotą a mianowicie Lexusa IS 200 z silnikiem 1G-FE R6. W samochodzie wypadają zapłony na 1,2 i 3 cylindrze. Komputer pokazuje błędy P0300, P0301, P0302, P0303. Świece są nowe, cewki wymienione a problem ciągle ten sam. Na wolnych obrotach czuję, że samochodem lekko buja na boki. W samochodzie jest założona instalacja LPG, ale problem występuje i na LPG i na benzynie. Czy ktoś z Was może mi pomóc w tym temacie?

Zdejmij kleme na 5 min i odpal z odpietymi sondami przed katami czy dalej beda wypadajace zaplony
  
 
W międzyczasie zrobiłem jedną rzecz, a mianowicie na 3 cylindry (4,5 i 6) założyłem cewki, które wcześniej wymieniłem (tzn. te z 1,2 i 3 cylindra). Czyli na 1,2 i 3 cylindrze mam obecnie nowe cewki a na 4,5 i 6 stare cewki z 1,2 i 3 cylindra. Zrobiłem kilkanaście kilometrów, kilka dłuższych postojów na wolnych obrotach i po podpięciu do komputera nie wywala żadnych błędów (po tej samej trasie wcześniej już wyrzucało wspomniane w temacie błędy).
Numerację cylindrów przy wymianie cewek przyjąłem licząc od przodu samochodu (od rozrządu). Czy jest zatem możliwe aby komputer wyrzucił wypadanie zapłonów na 1,2 i 3 cylindrze a tak naprawdę winne były 4,5 i 6?
  
 
Długo się nie nacieszyłem bo błąd pojawił się ponownie (P0300, P0301, P0302 bez P0303 ale podejrzewam, że to kwestia czasu). Zrobiłem więc tak jak mówiłeś i odpiąłem klemę na 5 min i 2 sondy. Błędy jakie dostałem po przejażdżce to: P0300,P0301, P0302 (a więc znów wypadanie zapłonów) i błędy z sond lambda P0130, P0133, P0150, P0153. Gdzie mogę dalej szukać przyczyny mojego problemu? Dzięki za zainteresowanie

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2015-08-01 15:43:11 ]
  
 
.
Cytat:
2015-08-01 15:42:21, junior_ek pisze:
Długo się nie nacieszyłem bo błąd pojawił się ponownie (P0300, P0301, P0302 bez P0303 ale podejrzewam, że to kwestia czasu). Zrobiłem więc tak jak mówiłeś i odpiąłem klemę na 5 min i 2 sondy. Błędy jakie dostałem po przejażdżce to: P0300,P0301, P0302 (a więc znów wypadanie zapłonów) i błędy z sond lambda P0130, P0133, P0150, P0153. Gdzie mogę dalej szukać przyczyny mojego problemu? Dzięki za zainteresowanie [ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2015-08-01 15:43:11 ]

Wymien swiece zaplonowe i poogladaj stare czy na porcelanie na tzw izolatorze od czubka swiecy ,tam gdzie nachodzi kaptur fajkocewki, do okucia nie prowadzi taka czarna smuga prega.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-08-01 22:31:04 ]
  
 
Świece dzisiaj wymieniłem na nowe Denso Iridium. Na starych nie było żadnej pręgi na izolatorze. Po resecie kompa i przejechaniu kilku km po mieście znów pojawiły się błędy od P0300 do P0303. Błędy wyskakują w momencie gdy samochód pracuje na wolnych obrotach. Czy przyczyną może być rozlregulowana instalacja LPG? Nie była regulowana od 30 tys. km. Choć z drugiej strony na komputerze u pierwszego mechanika (jakiś miesiąc temu) pokazywało dokładnie ile na danym cylindrze wypada zapłonów. Na 2 było najwięcej, 1 i 3 miały podobne wyniki. Do głowy przychodzą mi jeszcze luzy zaworowe, które za mojej kadencji nie były sprawdzane. Samochód ma 210 tys. km. Czy i one mogą dawać takie błędy?

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2015-08-06 21:12:14 ]
  
 
Cytat:
2015-08-06 20:47:09, junior_ek pisze:
Świece dzisiaj wymieniłem na nowe Denso Iridium. Na starych nie było żadnej pręgi na izolatorze. Po resecie kompa i przejechaniu kilku km po mieście znów pojawiły się błędy od P0300 do P0303. Błędy wyskakują w momencie gdy samochód pracuje na wolnych obrotach. Czy przyczyną może być rozlregulowana instalacja LPG? Nie była regulowana od 30 tys. km. Choć z drugiej strony na komputerze u pierwszego mechanika (jakiś miesiąc temu) pokazywało dokładnie ile na danym cylindrze wypada zapłonów. Na 2 było najwięcej, 1 i 3 miały podobne wyniki. Do głowy przychodzą mi jeszcze luzy zaworowe, które za mojej kadencji nie były sprawdzane. Samochód ma 210 tys. km. Czy i one mogą dawać takie błędy? [ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2015-08-06 21:12:14 ]

No jak jest gaziior to jest bardzo prawdopodobne ze ciasno i beda misfire
  
 
Umówiłem się już na regulację zaworów (szlifowanie płytek na magnesówce). Trochę odległy termin bo dopiero na połowę września, ale podobno mogę do tego czasu jeździć samochodem i nic wielkiego nie powinno się stać.
  
 
Cytat:
2015-08-12 22:38:53, junior_ek pisze:
Umówiłem się już na regulację zaworów (szlifowanie płytek na magnesówce). Trochę odległy termin bo dopiero na połowę września, ale podobno mogę do tego czasu jeździć samochodem i nic wielkiego nie powinno się stać.

Nieno pewnie ze nic wielkiego bo zawory nie sa zbyt duze .....ale pewnie i tak juz sa wypalone ,i skonczy sie na remoncie glowicy.
  
 
Nie pocieszyłeś mnie... Samochód ma przejechane 210 tys. km. z czego 30 tys. na gazie. Jeżeli przez zbyt ciasne luzy zaworowe pojawiło się wypadanie zapłonów, to oznacza że będą już wypalone zawory? Jeden z użytkowników IS-a miał ten sam problem i okazało się że wydechowe miały 0,10-0,15, wyregulował i samochód odżył.
  
 
Cytat:
2015-08-14 15:14:00, junior_ek pisze:
Nie pocieszyłeś mnie... Samochód ma przejechane 210 tys. km. z czego 30 tys. na gazie. Jeżeli przez zbyt ciasne luzy zaworowe pojawiło się wypadanie zapłonów, to oznacza że będą już wypalone zawory? Jeden z użytkowników IS-a miał ten sam problem i okazało się że wydechowe miały 0,10-0,15, wyregulował i samochód odżył.

No ja nie jestem od pocieszania chociaz gdybys byl ladna blondynka to kto wie....ale powaznie to zawsze jest szansa ze regulacja pomoze dlatego od niej sie zaczyna ale trzeba to robic bezzwlocznie bo im dluzej jezdzisz z za ciasnymi luzami tym wieksza szansa ze juz po ptokach.Wiec nie jezdzij lub zrob to teraz.szanse oceniam 50 na 50
  
 
Bigelektron, byłoby super gdybyś w pewnych sprawach nie miał racji Odstawiłem furę do ASO, aktualnie ściągają głowice bo luzy zaworowe od 0,00-0,05 mm...