Ogrzewanie mi nie działa. Zimno mi teraz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomocy mam escorta 1,3 z 1997 roku. przez pierwsze 5 lat było wsystko ok, no ale samochód lata świetności ma za sobą. teraz mam poważny problem. Jest zima, a nie działa mi ogrzewanie samochodu. Nie nagrzewa mi się silnik. wskazówka temperatury nie wychodzi poza biały kwadrat a do kabiny leci zimne powietrze, letnie zaczyna lecieć po przejechaniu prawie 20 km a tyle to ja mam do pracy. nie wiem ci robić, ale nie chcę wtawiać go do warsztatu bo to są spore koszty może mi podpowiecie to bym coś sam popróbował. próbowałem zasłonic wlot chłodnicy (całą powierzchnię grubym kartonem) ale to nie pomaga. Pomóżcie
  
 
prawdopodobnie masz zawieszony termostat ( jest cały czas otwarty). Na zimnym silniku pościskaj węża idącego od chłodnicy i sprawdź czy będzie bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli tak masz odpowiedź (dodatkowo jesli termostat jest otwarty wąż naciska się łatwo bez wysiłku, w przeciwnym wypadku bedzie raczej twardy) P.S. temat wałkowany 10tki razy. Use Search
  
 
Wiec zrob tak.
1. Odpal auto i niech sobie postoi na wolnych obrotach (lub jak pojedziesz do pracy to wyjedz 5 minut wczesniej i po dojechaniuu na miejsce..) otworz maske i odkrec korek od plynu chlodniczego (tylko powoli bo moze wystrzelic i Cie popazyc). Powinien sie wtedy odpowietrzyc uklad. Tzn odpowietrzy sie jesli zejdzie plyn ze zbiorniczka wyrownawczego. Wtedy dolej plynu i sprawdz czy wszytko OKI.
Jeli nadal nic
2. Idz kup termostat i go wymien. Sprawdz czy jest oki
Jesli temp juz jest oki a ogrzewania niema nadal najpawdopodobniej zatkana jest nagrzewnica.
Aha jesli nic nie pomoze co napisalem jedz do mechanika niech sprubuje przetkac uklad bo prawdopodobnie jest gdzies zatkany.
  
 
Z daleka widać, że padł termostat. nie dosyć, że nie ma ogrzewania to jeszcze silnik się nie dogrzewa. Wymień termostat albo skontaktuj się ze mną na gg. Też jestem z Łodzi więc na pewno damy radę.
  
 
Termostat na 99%. Koszt do 20 zł. Łatwo sprawdzić. Na zimnym silniku po odpaleniu weź w dłoń przewód gumowy między termostatem a chłodnicą. Jeśli szybka zacznie się robić ciepły, termostat jest otwarty. To normalka w esk ortach.
  
 
Ja jednak polecałbym termostat motorcrafta. Wśród podróbek łatwo trafić na nieprecyzyjnie działający.
  
 
Cytat:
2005-11-24 22:13:43, hepos pisze:
prawdopodobnie masz zawieszony termostat ( jest cały czas otwarty). Na zimnym silniku pościskaj węża idącego od chłodnicy i sprawdź czy będzie bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli tak masz odpowiedź (dodatkowo jesli termostat jest otwarty wąż naciska się łatwo bez wysiłku, w przeciwnym wypadku bedzie raczej twardy) ...



Kurcze przeczytałem opis tej metody z 5 razy i za boga nie czaję o co chodzi. Który wąż ścisnąć (idący od chłodnicy to dolny - powrotny do bloku), dlaczego ma zacząć coś bulgotać w zbiorniczku? Dlaczego wąż przy zamkniętym termostacie będzie twardy?



[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-11-25 13:21:00 ]
  
 
Termostat zamknięty= ciśnienie w układzie=wsio ok(jeżeli się póxniej otwiera )
Termostat non stop otwarty=brak ciśnienia w układzie=pełen obieg układu chłodzenia=wolne grzanie i szybkie chłodzenia
A więc tak: jeżeli jest cały czas otwarty, wąż prowadzący do chłodnicy od termostatu(gruby) będzie szybko ciepły i miękki a po naciśnięciu będzie bulgotał płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli termostat będzie sprawny to ww wąż jest chłodny do momntu nagrzania się auta do temperatury roboczej i otwarcia się termostatu.Przy zamkniętym termostacie w układzie zwiększa się ciśnienie wraz ze wzrostem temperatury, a przy otwartym(czytaj popsutym) nie ma możliwości wytworzenia się ciśnienia i w zbiorniczku płyn bedzie "wariował" znaczy się rósł lub "uciekał"
  
 
Masz dużo podpowiedzi, można na Allegro CHCESZ MIEC CIEPLEJ W ZIMIE? MINI NAGRZEWNICA 12V (numer 72101420).