Omega 2.6i przycisk z snieżynką + kłopot z automatem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak używać tej "snieżynki' to należy tylko właczyć przy ruszaniu na ślizgim , czy można na tym też jezdzić ? I jeszcze pytanko skrzynia automat. Gdy przejade za szybko po nie równosciach mruga kontrolka opcji S auto nie ciągnie jak powinno i nie można jej wyłączyć trzeba sie zatrzymać zgasić auto i dopiero po ponownym odpaleniu jest oki.
  
 
Śnieżynkę włącza się na postoju (światłach), skrzynia włącza blokadę trzeciego biegu. Ruszasz wtedy z trójki na śliskiej nawierzchni jak na suchym (chyba że gaz będzie za nisko i koła zabuskują). Śnieżynka wyłączy się automatycznie jak tylko przekroczysz pięćdziesiątkę...

Co do eSki, postrachu wszystkim automatów, to sprawdź wszystkie złączki, może gdzieś są zabrudzone lub poluzowane... A może skrzynia domaga się zmiany oleju? Zależy jaki masz przebieg (ale zakładaj z góry, że nigdy nie był on zmieniany).

Mega_3, czy dobrze mówie(pisze)?

pozdr.
  
 
Młody dobrze piszesz

sprawdż też tzw pozycjoner zmiany biegów ( to ta dźwignia co zmienia poz biegów) to podobno się brudzi i psuje i powoduje załączanie trybu awaryjnego ( ale podobno bo moj aftomacik jeszcze nie odmówił mi posłuszenstwa i nie miałem przyjemności nic w nim robić)
  
 
Witam
Co do eski to ja mam to samo byłem u "speca" w Nadarzynie i co sie okazasło że sie pare elementów w skrzyni posypało ale jężdże dalej hehehehehe jak mi skrzynia całkowicie sie rorpieprzy to sie zaczne martwić hehehe
Pozdrawiam
  
 
Witam
odświerzam ten stary post ponieważ mam w tej chwili omcie automat i bardzo mnie to zaciekawilo.
Młody_Omega napisał: "Co do eSki, postrachu wszystkim automatów,"
co masz na myśli, czy mógłbyś wytłumaczyć dokładnie o co chodzi z tą eSką? co nie używać bo się zepsuje czy raczej takie szybkie jest wtedy auto?
bardzo proszę o wyjaśnienia
pozdrawiam
GrzegorS
  
 
Polecam instrukcję obsługi,którą możesz zazsać jeśli nie masz,tam jest opisane jak działa skrzynia w trybie "S"
  
 
GrzegorS, chodzi raczej o to że samoczynne zapalenie S sygnalizuje błąd skrzyni biegów... Mi kilkakrotnie ciśnienie skakało kiedy zobaczyłem palącą się kontrolkę... Ale po przekopaniu w pamięci przypomniałem sobie że pedał gazu był wcześniej w podłodze -> S włącza się samo
  
 
Wytłumaczcie co jest z tym "S-postrachem automatów". Ja staram się nie jeździć na "S" ponieważ zmiana biegów jest z delikatnym ale wyczówalnym szarpnięciem zwłaszcza gdy robię KICK DOWN. Powiedzcie czy to normalne? Gdy jadę bez "eSki" wszystko jest ok biegi zmieniają się niewyczówalnie.
Poprostu boję się żeby coś się nie skopało bo niedawno robiłem remont skrzyni.
  
 
Kurde, czy tak trudno pojąć, że S to jest Sportdrive ? S-kę wciskamy wtedy jeśli chcemy zaszaleć, lub jeśli chcemy wyprzedzić kilka samochodów to wciskamy S żeby mieć pewność że nastąpi szybka redukcja i będzie jechał na niższym biegu dopuki nie popuścimy pedału gazu lub nie przekroczymy maxymalnego momentu obrotowego ok 6 tys. obr/min. Ja używam Ski jak chcę wyprzedzić TIRa na krętej drodze lub kilka samochodów bo mam wtedy pewność że to JA kontroluję automat w tym momencie i nie zaskoczy mnie zmiana biegu na wyższy w połowie wyprzedzania
W japońcach to się nazywa OVERDRIVE
Jaśniej już nie można a co do mrugania to trzeba jechać do diagnosty i sprawdzi on czy sterownik aut. nie zapisał jakiś błędów.
  
 
Cytat:
nie przekroczymy maxymalnego momentu obrotowego ok 6 tys. obr/min.


kolega jakims motocyklem jezdzi?
o moc oczywiscie chodzilo
ale w c20ne ciagnie do 6500 (wg obrotomierza )
  
 
hehe, nie moja oma to x20xev, a moc to napisałem ok. no i chyba 6500 ale to max do jakiego ja obciążam, zresztą nie zdażyło mi się żeby jechał na większych obr. lub długo na nich siedział. Osiąga takie wartości i klik na wyższy
  
 
Cytat:
pedał gazu był wcześniej w podłodze -> S włącza się samo


zork nie wiem co ci sie uj...ło z tym ze SPORT włacza sie sam
SPORT to SPORT a KICK DOWN to KICK DOWN


a co do migajacej S to tryb awaryjny auto jedzie tylko na 3 biegu i dlatego wydaje ci sie ze nie ma mocy cos w stylu WINTER
  
 
Cytat:
2003-12-07 16:32:45, Mlody_Omega pisze:
Śnieżynkę włącza się na postoju (światłach), skrzynia włącza blokadę trzeciego biegu. Ruszasz wtedy z trójki na śliskiej nawierzchni jak na suchym (chyba że gaz będzie za nisko i koła zabuskują). Śnieżynka wyłączy się automatycznie jak tylko przekroczysz pięćdziesiątkę... Co do eSki, postrachu wszystkim automatów, to sprawdź wszystkie złączki, może gdzieś są zabrudzone lub poluzowane... A może skrzynia domaga się zmiany oleju? Zależy jaki masz przebieg (ale zakładaj z góry, że nigdy nie był on zmieniany). Mega_3, czy dobrze mówie(pisze)? pozdr.



Ta śnieżynka to lipa u mnie niby coś tam się włączało ,ale jak stanąłem na lodzie to już kaplica Bez pchania się nie obyło
A co do S – parę razy złapałem zajawkę na przejażdżki w tym trybie – ale zaraz po tym gdy stawałem np. na światłach obroty zaczynały wariować ,a jak dojeżdżałem do świateł to strasznie ciągnął – wydawało mi się jakby nie wyrzucał biegu (zresztą przy każdym katowaniu mojej Omegi od razu zaczynały się cyrki z obrotami )
Czy jak zgaśnie na D to przerzucanie na N żeby odpalić jest zdrowe dla automatu ?
  
 
Cytat:
2005-12-02 11:23:32, Twister31 pisze:
Kurde, czy tak trudno pojąć, że S to jest Sportdrive ? S-kę wciskamy wtedy jeśli chcemy zaszaleć, lub jeśli chcemy wyprzedzić kilka samochodów to wciskamy S żeby mieć pewność że nastąpi szybka redukcja i będzie jechał na niższym biegu dopuki nie popuścimy pedału gazu lub nie przekroczymy maxymalnego momentu obrotowego ok 6 tys. obr/min. Ja używam Ski jak chcę wyprzedzić TIRa na krętej drodze lub kilka samochodów bo mam wtedy pewność że to JA kontroluję automat w tym momencie i nie zaskoczy mnie zmiana biegu na wyższy w połowie wyprzedzania W japońcach to się nazywa OVERDRIVE Jaśniej już nie można a co do mrugania to trzeba jechać do diagnosty i sprawdzi on czy sterownik aut. nie zapisał jakiś błędów.

"S" to tylko wygoda,dłużej biegi ciągnie i nic więcej!!!Auto wcale niema sportowej jazdy.Zdrowiej dla skrzynii jest kiedy sam ręcznie biegi "zapinasz"."Sportiv" to tylko dla leniwych!!!
  
 
Cytat:
2005-12-02 19:57:52, SRK pisze:
Ta śnieżynka to lipa u mnie niby coś tam się włączało ,ale jak stanąłem na lodzie to już kaplica Bez pchania się nie obyło A co do S – parę razy złapałem zajawkę na przejażdżki w tym trybie – ale zaraz po tym gdy stawałem np. na światłach obroty zaczynały wariować ,a jak dojeżdżałem do świateł to strasznie ciągnął – wydawało mi się jakby nie wyrzucał biegu (zresztą przy każdym katowaniu mojej Omegi od razu zaczynały się cyrki z obrotami ) Czy jak zgaśnie na D to przerzucanie na N żeby odpalić jest zdrowe dla automatu ?


a czemu niby nie?? przeciez jak silnik nie gada to mozesz wachlowac lewarkiem ile chcesz a co do sniezynki to nie przesadzaj... na lod nie ma mocnych zobacz na sniegu
jesli skrzynia jest sprawna to mozesz ja katowac ile chcesz i nic sie z nia nie dzieje widocznie pomału ci sie juz konczy

Cytat:
"S" to tylko wygoda,dluzej biegi ciągnie i nic więcej!!!

nie tylko.., na "S" na kazdym biegu są wyzsze obroty i przez to auto jest bardziej zrywne i dynamiczne
  
 
eh, normalka że się nie katuje na S, napisałem że używam w sytuacjach wymagających szybszej redukcji i pewniejszej kontroli nad automatem oraz dłuższego rozpędu na wyższych obrotach, wiadomo że normalnie jeździ się na ECO, a co do śnieżynki, niech używają ją ci co wierzą w cuda albo są bojażliwi
ja wolę w normalnym trybie ruszać czy to na śniegu czy lodzie (lód na asfalcie jest nieco inny niż na zamarżniętym akwenie ) wolę normalny tryb dlatego, że lepiej jest popuszczać wolniej pedał hamulca i niech auto samo powoli rusza, bo jak jest na śnieżynce to lekka dekoncentracja i za mocno można wcisnąć pedał gazu a w tedy może grozić kaplicą i nic nie pomoże jak utknie się w zaspie
  
 
Cytat:
2005-12-02 11:23:32, Twister31 pisze:
...lub nie przekroczymy maxymalnego momentu obrotowego ok 6 tys. obr/min. ...



Chyba nie w tym zakresie.
  
 
prowo
co masz na myśli ?
  
 
Panowie: przeczytałem całą tą bezowocną dyskusję i stwierdzam - nie macie ZIELONEGO pojęcia o automatach
po 1: S- postrach automatowców, jak miga S'ka to błąd skrzyni i tryb awaryjny, znaczy się problemy
po 2: zmiana ręczna biegów jest najbardziej niekorzystna dla skrzyni
po 3: jazda z włączonym S na dłuższą metę daje większe zużycie paliwa i większe zużycie skrzyni
po 4: śnieżynka - kolega twierdzi iż na lodzie prościej mu ruszyć bez niż z, gratuluję umiejętności
po5:wartości momentu i mocy silnika przy 6000 obrotach/min - polecam instrukcję obsługi
po6: wyłaczanie silnika z załączonym trybem D- JEST szkodliwe dla skrzyni- dlaczego poszukajcie...
po7: Prowo super alvatar


a podpis jeszcze lepszy

[ wiadomość edytowana przez: Diro dnia 2005-12-03 08:44:07 ]
  
 
Diro! Jeśli chodzi o punkt drugi, to jesteś w błędzie,Właśnie ręczna zmiana biegów nie jest szkodliwa, wręcz lepiej wpływa na pracę skrzyni.Mam naprawdę dobrego mechanika od automatów.