Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MarQs Yariska Warszawa | 2005-04-22 13:56:56 macie kochani jakies wskazówki?
wiadomo ze warto umyc, ale jakimi preparatami czyscic i smarowac lancuch i co z piastami(?) i innymi duperelami zębatymi? dzieki za sugestie! |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-04-22 14:20:48 smarowac lancuch olejami do smarowania lancuchow, zadnymi tam WD-40, ten srodek jest do czyszczenia i doskonalym odrdzewiaczem tez niezlym jest, smarem najgorszym z mozliwych.
wszelkie lozyska traktowac smarem stalym np. towotem, lancuszek ja traktuje Vexolem zielonym (moze nie najtansza alternatywa ale porzadna), opakowanie za 25zl mam juz drugi rok a smaruje co ok 100-300km, po kropelce na ogniwo! lancuch ma byc z zewnatrz suchy, mokre maja byc tylko jego sworznie wewnetrzne poniewaz to one sie wycieraja i pracuja w warunkach wymagajacych smarowania. przesmarowanie piast, suportu, sterow itp to normalka co rok powinna byc (conajmniej) - o ile nie mamy np lozysk maszynowych, ktore smarowania nie wymagaja. wszelkie kulki w lozyskach kulkowych nalezy sprawdzac i STARANNIE dobierac ich WIELKOSC - roznica wielkosci jednej kulki rzedu 0,05mm moze zabic lozyska ! kulki uszkodzone/brakujace niezwlocznie wymieniac/uzupelniac. |
MarQs Yariska Warszawa | 2005-04-23 00:47:56 dzieki za sugestie
tylko ja mam takie zdolnosci ze jak cos rozkrece to potem juz nie skrece, albo jak skrece to cos zostaje zawsze heh... bede probowal w niedziele cos porobic... pozdroo |
Mokry Poldzo/VW Gragów | 2005-04-23 09:22:54 Jak się weźmiesz za piastę to nie mieszaj ze sobą kuleczek tzn te po prawej stronie niech będą włożone z powrotem na prawą stronę. |
Mokry Poldzo/VW Gragów | 2005-04-24 00:06:21
Najlepiej udaj się do sklepu, można dokupić nowe kulki i całą reszte |
CzapCzap | 2005-04-24 00:35:31 Tak zrobie |
Mokry Poldzo/VW Gragów | 2005-04-24 09:41:49 Przynajmniej będziesz miał pewnośc że każda kuleczka ma ten sam rozmiar. Myślę że jeszcze pojeździsz na tej piaście po takim zabiegu. Taki pół remont jak w samochodzie nowe pierścionki bez szlifu hehe |
CzapCzap | 2005-04-24 10:16:26 Spoko , Niestety teraz moj rower wszedl w okres dokladania pieniedzy , musze zmienic lancuch, tylne zebatki, klocki i te lozyska . Pozdro |
Mokry Poldzo/VW Gragów | 2005-04-25 00:11:02 Jak się jeździ to sie zużywa, co poniektórzy tylko w niedziele wyjadą z rowerem na dachu to mają na lata łożyska hehe |
Julo zakrzywiający czasop ... Kraków | 2005-04-27 15:35:12 Dawno juz nie mialem problemów z łozyskami. Maszynwe rulez A kulkami sie az tak nie przejmuj. Wladuj jak leci i juz. A co do wymiany kulek - w piascie nie da sie wymienic bbiezni. Zajechana bieznia = wymiana piasty. Ale to naprawde trudno zrobic (chociaz raz w serwisie mialem piaste gdzie kulka jedna sie zdematerializowala, a 2 sie zlamaly na pol Jedna sie atak wpasowała w bieznie, ze spawacz by tego tak nie zrobil |
-JACO- Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-05-06 02:25:12 Co do smarów to polecam Finish Lin'y.
Do łańcucha: Teflonowy (czerwony) na suche dni silikonowy (zielony) na błoto i deszcz Do łożysk: Smar teflonowy z zawartościa litu (chyba) koloru białego. Co do przegladu: - sprawdzasz luzy na kołach (ew. regulujesz), jeśli masz Shimanowskie Paralaxy, to nie bawiłbym się w smarowanie częściej niz raz na trzy sezony. - sprawdzasz hamulce, ew. regulujesz - sprawdzasz luzy na suporcie, sprawdzasz dokręcenie korb - sprawdzasz i ew. regulujesz luzy na sterach (lozyska kierownicy) - Czyscisz caly układ napedowy, czyli kasetę, koronki suportu, wodziki i kólka przrzutek, łańcuch. - Sprawdzasz przerzutki i ew. regulujesz. - Smarujesz łańcuch, dajac jedna kropelkę Finish Lin'a na każdy sworzeń łańcucha, zakrecasz ze dwa razy pedalami i zostawiasz na noc. Następnego dnia przecierasz z zewnątrz łańcuch do sucha i JAZZZDAAAA |
CzapCzap | 2005-05-06 18:35:01
Dobre podsumowanie Szkoda, ze kazda moja regulacja przerzutek konczy sie wizyta w serwisie |
-JACO- Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-05-07 09:40:04 Jeśli bedziecie chcieli to moge napisać poradnik na temat ustawiania tylniej i przedniej przerzutki
Kiedyś w ten sposób (przez ineternet) nauczyłem tej regulacji Ćwikusa. Teraz to pewnie Ćwikus mógły mnie wiele rzeczy nauczyć |
CzapCzap | 2005-05-08 11:32:24
Byloby Super Pozdro |
Mokry Poldzo/VW Gragów | 2005-05-08 14:06:38 Apropos przygotowania roweru do sezonu dziś zaopatrzyłem sie w cienkie oponki. Teraz 70% jazdy to asfalt więc zrezygnowałem z klockowatego bieżnika. Zobaczymy co z tego będzie może sie nie zabije na krawężnikach |
-JACO- Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-05-08 15:13:21
Nie zabijesz się, od biedy można na nich jeździc nawet po lekkim terenie Średnia prędkość na asfalcie wzrośnie pewnie o ok. 5km/h.... po prostu inna jazda. Co do poradnika w temacie regulacji przerzutek, to zrobię go na najbliższym dyżurze w robocie |
Mokry Poldzo/VW Gragów | 2005-05-27 14:02:04
Przejechałem już ponad 500km głównie po asfalcie na tych oponkach i chwalę sobie, mają dużo mniejsze opory toczenia i mniej chlapią na mokrej nawierzchni |
taz Mitsu Pajero / Seat ... Nisko/Stw | 2005-06-08 06:52:18 jebla mi linka od przedniej przerzutki ludzie trzymajcie mnie bo ten rower mi czysci ciagle zawartosc portfela !! |