Silnik przerywa [1.4 i MkVI]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam ogromny problem z moim Essi.
Autko zapala extra na zimnym i ciepłym silniku. Po odpaleniu kilkanaście sekund wszystko jest OK. Później zaczyna silnik przerywać, dławić się, autko szarpie i nie ma mocy. Ponowne zapalenie i wszystko gra na kilkanaście sekund. Po ostrym przegazie na 1 i 2 zaczyna jechac lepiej (prawie normalnie). To samo na ciepłym silniku Raz na czas zaskoczy normalnie i pędzi jak szalony. Mam go dopiero 3 dni. Dziś jeszcze na dodatek zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Po odpaleniu ( na gorącym silniku ) obroty utrzymują się na 1100 jakieś 15 sek ( przypuszczam że to automatyczne ssanie ) następnie spadaja na 900 i zaczyna chwile nierówno pracować i gaśnie. To samo podczas jazdy i wysprzęgleniu
Pomocy!!!
Autko sprowadzone z Włoch i tam jezdziło na gazie. Teraz lpg jest nieczynny i jezdze na benzynie
  
 
Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc ?!
Wymieniłem dziś filtr paliwa i świece. Po wymianie filra jest juz lepiej. Świece nic nie pomogły. Znajomy zaproponował wyczyszczenie ( ja umyłem ) i spryskanie kabli WN WD40. Po tym zabiegu silnik pracuje jeszcze lepiej.
Napiszcze prosze drodzy user'y Essi jakie są dokładnie objawy niesprawnych kabli WN.

Dodam, iż po przyśpieszeniu np. na 3 biegu puszczam gaz to autko potrafi kilakrotnie strzelić
  
 
Serdecznie wszystkim dziekuje za pomoc
Wymieniłem kabelki WN i wszystko jak narazie GIT.
Spalanie zmalało ze średnio 13l/100km do ok7l/100km.
W miedzyczasie mechaniory podejrzewały przepływomierz, sonde...itp. Najlepiej zostawić u nich autko na 3 dni - Zdziercy
Jak narazie Essi sprawny i to wszystko dzieki waszej pomocy
  
 
Heh, ja tez sie meczylem i dzisiaj padl modul zaplonowy i bede zmuszony go wymienic. Juz od dawna go podejrzewalem ale jakos szkoda mi bylo wywalic 300zł teraz bede musiał
  
 
Tez podejrzewałem cewke, ale macher wyjaśnił, że przy cewce nie działa wogóle, lub muli cały czas. U mnie było w kratke. Raz smigał raz przerywał i strzelał. Aparatu zaplonowego nie rozkręcalem. Na zapas zapytałem w Intercars o kopułke (29 zł) i paluch (ok 16 zł ). Z czasem też wymienie. To ceny dla odbiorców hurtowych. Jak ktoś z okolic Krakowa i Sosnowca bedzie coś potrzebował z IC to można to załatwić, a sprawę oprzeć o bufet
  
 
Cytat:
2005-12-12 14:05:58, mtz pisze:
Tez podejrzewałem cewke, ale macher wyjaśnił, że przy cewce nie działa wogóle, lub muli cały czas. U mnie było w kratke. Raz smigał raz przerywał i strzelał. Aparatu zaplonowego nie rozkręcalem. Na zapas zapytałem w Intercars o kopułke (29 zł) i paluch (ok 16 zł ). Z czasem też wymienie. To ceny dla odbiorców hurtowych. Jak ktoś z okolic Krakowa i Sosnowca bedzie coś potrzebował z IC to można to załatwić, a sprawę oprzeć o bufet



niezłych macie tam sprzedawców w tym intercarsie u siebie, skoro chcą Ci sprzedać kopułkę i palec zapłonowy to Twojego auta
  
 
NIe rechotaj tego jeszcze osobiście nie rozkręcałem wiec wierze w to co mówią. Mam to auto niecaly tydzien, ale juz doszedlem do wniosku, ze jak sobie sam nie sprawdzisz to nikomu nie ufaj
Słowo, biorąc pod uwagę wszystkich majstrów z którymi dotychczas się spotkałem chyba zmienie branże z informatyka na mechanika
  
 
Cytat:
2005-12-12 23:16:24, mtz pisze:
NIe rechotaj tego jeszcze osobiście nie rozkręcałem wiec wierze w to co mówią. Mam to auto niecaly tydzien, ale juz doszedlem do wniosku, ze jak sobie sam nie sprawdzisz to nikomu nie ufaj Słowo, biorąc pod uwagę wszystkich majstrów z którymi dotychczas się spotkałem chyba zmienie branże z informatyka na mechanika



nie rechotam z Cibie, tylko z tych ludków co siedzą przy komputerze i nie mając pojęcia o czym mówią wciskają ludziom kit
  
 
Mój szwgier w 1,4 mk4 ma właśnie kopułkę i to przez nia troszkę się essi dławił. Z tego co wiem za nówkę kopułkę i palec dał jakieś 40-50 zł. Sam wymienił i chodzi. Co ciekawe ,mój sprzęt młodszy o rok mk5 1,4 , nie ma już kopułki, tylko jakiś moduł w tym miejsu.
  
 
Więc może w tym modelu jest ten starszy silnik, tyle, że u szwagra jest to gaźnikowiec.
  
 
Nie. Chyba jednak się pomylili. Silnik mam 1.4 i
  
 
we wszystkich modelach po 90 roku /niezależnie od silnika/ był system zapłonowy bezrozdzielaczowy z elektroniczną cewką