VW Polo 1,4 16V - turbosprezarka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Orientuje sie ktos czy mozna zamontowac turbosprezarke do Vw Polo ??? Bo 75 KM w standardzie to troche za malo
  
 
pytanie troche z gatunku glupich...
zeby zamontowac turbo potrzebujesz:
wyjscie z magistrali olejowej do smarowania sprezarki
inny wydech
odprezyc silnik - albo specjalna podkladka pod glowice albo inne tloki
zmienic dawke paliwa -inny komputer sterujacy/wtryskiwacze
silnik musi byc w nienagannej kondycji - sadze ze max 70kkm przebiegu...
generalnie nie oplaca sie...
lepiej zawiez to do np Chojnacki Motor Sport zeby ci zrobili GT/GTX i mysle ze te 20/30% mocy wiecej ci wystarczy, jak nie to polecam inne auto
pozatym pamietaj ze do mocniejszego silnika trzeba dostosowac takze zawieszenie i hamulce - polo jest malym i lekkim autem wiec trzeba koniecznie zadbac o bezpieczenstwo - na zlym zawieszeniu bedzie sie prowadzic gdzie chce a przy wiekszej mocy nie jest to wskazane
  
 
dużo teori zero konkretów (czy zakładałeś ?)
co to znaczy odprężyć silnik ?
wymiana jednostki sterującej i wtryskiwaczy?(może masz rację)
ale czy właśnie jednostka sterująca poprzez dane które otrzyma z sondy lambda nie zwiększy dawki paliwa poprzez dłuższe otwarcie wtryskiwaczy (żaden silnik nie przcuje na nastawach fabrycznych tylko je znienia w zależności od warunków np.ilość powietrza dostarczonego do silnika )?
z magistralą olejową i wydechem zgadzam się co do reszty upewniłbym się u jakiegoś fachowca, przecierz są warsztaty które
specjalizują się w zakładaniu sprężarek
  
 
Juz wszystko wiem odnosnie montazu tej turbiny. Jesli chodzi o moc jest to przyrost rzedu 60% ale cena montarzu tez jest oszalamiajaca ! Raczej zastanowie sie nad zmiana silnika od Golfa IV 1,6 16V wystarczyl by spokojnie. Albo moze jeszcze zmiana na inny sterownik silnika 1,4l BBZ (100 KM) bo ja mam silnik 1,4l BBY (75 KM) tylko nie wiem czy by pasowal i czy te silniki nie roznia sie pod wzgledem konstrukcji??
  
 
mam cordobe z silnikiem BBY i też myślę o zmianie sterownika
ale czy to coś da i jaki jest koszt?
konstrukcyjnie silniki są takie same nie mam danych co do wielkości wtryskiwaczy i przepustnicy
na pewno inna jest skrzynia biegów
jeżeli coś się dowieszto daj znać
  
 
Jasne jak bede cos wiedzial to dam znac. Moze dalo by sie zwiekszyc moc chociaz nie wiem czy 100 KM by osiagnal taki silnik ale moze 10-15 koni zyskal by
  
 
Cytat:
2005-12-16 13:42:34, masz12 pisze:
co to znaczy odprężyć silnik ?



zmniejszyc stopien sprezania
  
 
ostatnio natknołem się na coś takiego (co prawda to silnik 1,2 16v )
turbo
właścicieltwierdzi że:
Moc Po przerubkach zmierzona na hamowni-156KM i 214Nm

[ wiadomość edytowana przez: masz12 dnia 2005-12-29 12:23:42 ]
  
 
dorwałem etke (niestety w języku rosyjskim)
z tego co zaobserwowałem to różnice w silniku bby a bbz są następujące:
1.na bank przepustnica
2.wydech - jakby większy katalizator
3.nie mam pewności co do kolektora ssącego i wtryskiwaczy

czyli wymieniając jednostkę sterującą i w/w części dostaniemy więcej mocy

zamieszczam stonę etki może ktoś zna rosyjski i znajdzie coś jeszcze
etka

morcinek daj znać co ty ustaliłeś