Termostat , czujnik temperatury , wiatrak ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Mam taki problemik, o ktorym kiedys juz zacząłem. Temperatura u mnie na wskaźniku temperatury jest bardzo niska nawet jak dlugo jeżdżę autem, to znaczy wchodzi na pole norm tak zaledwie dwa milimetry. Przypuszczam że problem tkwi w termostacie bo jeszcze nie słyczałem żeby wiatraczek m isie włączył.
Poczytalem sobie troszke archiwum i instrukcje ale mam pare pytań :
1. co steruje wskazówką temperatury na tablicy rozdzielczej ??
2. w instrukcji mam dwa czujniki temperatury (nie patrzylem w aucie jeszcze jak to jest dokladnie), jeden to "czujnik temperatury cieczy chłodzącej systemu wtryskowo-zapłonowego" a drugi to "czujnik temperatury cieczy chłodzącej współpracujący ze wskaźnikiem temperatury w zestawie wskaźników", któryś z nich jak domniemam powinien włączać wiatrak, tylko który ???
3. jak najprościej i najszybciej sprawdzić termostat, trzeba sprawdzić pewnie temperaturę rur, tylko których i jaka powinna być w jakim momencie ???

Dziekuje z góry za odpowiedzi.
  
 
od wlaczania wiatraka jest trzeci czujnik jest on wmontowany w gumowej rurce miedzy obudowa termostatu a chlodnica. Te dwa czujniki o ktorych piszesz sa w obudowie termostatu. Termostat najlepiej sprawdzic wymontowujac go i wkladajac do wrzacej wody - wtedy powinien sie otworzyc, po zalaniu go zimna woda powinien sie szybko zamknac
  
 
Cytat:
2004-06-28 11:48:25, borys pisze:
od wlaczania wiatraka jest trzeci czujnik jest on wmontowany w gumowej rurce miedzy obudowa termostatu a chlodnica. Te dwa czujniki o ktorych piszesz sa w obudowie termostatu. Termostat najlepiej sprawdzic wymontowujac go i wkladajac do wrzacej wody - wtedy powinien sie otworzyc, po zalaniu go zimna woda powinien sie szybko zamknac


dobrze pisze , browarka mu
  
 
Po browarku mógłby zacząć śpiewać
  
 
Cytat:
2004-06-28 11:48:25, borys pisze:
od wlaczania wiatraka jest trzeci czujnik jest on wmontowany w gumowej rurce miedzy obudowa termostatu a chlodnica.



mogę się mylić ale u mnie w 1.6 EFI 91 ten czujnik jest właśnie na termostacie

i jeszcze jak będziesz kupował to zwróć uwgę czy masz zwierający czy rozwierający (kolor), u mnie jest zwierający i kiedyś sprzedawca zrobił mi kawał dając rozwierający, po zamontowaniu lekko się zdziwiłem.

Pozdrawiam
  
 
Witam wszystkich,

- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej znajduje się w obudowie
termostatu
(termostat - 1.6i/ 1991r - okolice początku przewodów WN,
sruba czujnika skierowana w naszą stronę - pozycja pozioma)

- steruje pracą wskaźnika na desce

- objaw uszkodzenia - temperatura w okolicy min.
(białego pola)

- sprawdzenie przewodów: połączyć przewód
czujnika z masą - wskaźnik powoli podąży do
max. (czerwonego pola)

- kolory czujnika (różne) - do escorta 1.6i 1991 r są dwa kolory:
* bordowy (do lutego 1991 r)
* zielony (od 1991r do 93 lub 95r)

- wymiana:
* należy zdjąć przewód (z umieszczonym na nim czarnym
gumowym kapturkiem)
* po odkręceniu czujnika będzie wolno wyciekał płyn
* sprawne wkręcenie nowego czujnika gwarantuje wyciek
na poziomie kliku ml.

POWODZENIA !

  
 
Dodam,że czujnik orginał i podróbka mają różną rezystancję, a i sam wskaźnik może być kopnięty.
Czujnik temp cieczy chłodzącej w silniku CVH 1,6EFi 8V z 90-91 jest w głowicy pod kolektorem dolotowym.
Zwarcie przewodu od czujnika powinno spowodować spadek wskazania na wskażniku do zera. W ten sposób wykluczamy awarię wskaźnika.
  
 
witam.
a jak ma sie sytuacja w z czujnikami w MK7?
dokladniej silnik: 1,8 16V 105KM.
ostatnio wymienialem termostat. znalazlem 2 czujniki, po zwarciu ktorych ani wskazowka nie drgnela, ani nie zalaczyl sie wentylator. dodam ze wskazowka/wskaznik jest dobry/a, bo pokazuje wskazania ( tylko przy zwarciu nie ma zadnej reakcji ).
  
 
Witam
Po pierwsze to do forda MKV jest kilka czujnikow temp. oznaczonych kolorami chyba standart to to fiolet (niepamietam) i tak załozmy zakladasz bialy to w kilka minut wskazowka bedzie na czerwonym polu zalozysz inny to niebardzo sie w ogole ruszy.......
Na standartowym powinna silnik powinien mniec 102 kiedy wskazowka osiagnie okolice Literki N to jest momen wlacznia sie wentylatora
Czujnik temp. sa 3
ten od deski jest przy termostacie taki malutki na klucz 13 obok jest juz taki wiekszy i on jest od walczania wentylatora a 3 jest w kolektorze ssacym i no jest od jednostki sterujacej.

a co do sprawdzenia termostatu to juz bylo pisane sporo -najprosciej wlacz zimny silnik i sprawdz reką przewody wychodzace z termostatu ten maly powinien sie rozgrzac szybnko bo on omija termostat a ten duzy co idzie do chlodnicy powinien byc zimny przez przynajmniej 3min