Alternator i jego bolączki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie na klemach akumulatora podczas pracy silnika? Niedawno padł mi nowy akumulator, kumple twierdzą że słabo ładuje alternator. Mierzyłem i wychodzi, że po uruchomieniu na klemach jest napiecie 13,3 volt a po włączeniu oświetlenia i dmuchawy na 1 spada do 12,8 -12,9 V czy to nie za mało? niektórzy twierdzą, że powinno być do 13,6 po zwiększeniu obrotów. U mnie cały czas jest takie samo napięcie 12,9 Czy ktoś coś wie na ten temat/
p.s. mam essiego MkVII 1,6 benz hans37@wp.pl
  
 
Powinni byc 13,7-14,2 o ile sie nie myle.
  
 
Troszku malo masz . . u mnie 14.1 jest . .
  
 
Juz kiedys o tym pisalem, sprawdz ladowanie na obudowie alternatora powinno byc wyzsze, jezeli tak bedzie to pociagnij dodatkowa mase od obudowy do klemy minusowej
  
 
Cytat:
2006-02-04 11:35:16, Inferno pisze:
Juz kiedys o tym pisalem, sprawdz ladowanie na obudowie alternatora powinno byc wyzsze, jezeli tak bedzie to pociagnij dodatkowa mase od obudowy do klemy minusowej



Ale tu raczej nie bedzie problem masy tylko juz samego alternatora.
  
 
Mozliwe nie mowie ze nie ale ja mialem dokladnie takie same objawy ( bylem z tym przecierz u twojego taty), walczylem z tym ze 3 miechy i okazalo sie ze nie ma masy, zawsze trzeba od czegos zaczac
  
 
Cytat:
2006-02-04 11:28:27, Seba pisze:
Powinni byc 13,7-14,2 o ile sie nie myle.

nie 14,2 a 14,4 u mnie jest tyle.
  
 
Miałem podobny przypadek.Po odpaleniu 13,7 gdy włączyłem wszystkie odbiorniki 12,5.Wymieniłem regulator napięcia i jest ok 14,1-14,6.Koszt 83pln
  
 
Cytat:
2006-02-04 15:32:39, buksan pisze:
Miałem podobny przypadek.Po odpaleniu 13,7 gdy włączyłem wszystkie odbiorniki 12,5.Wymieniłem regulator napięcia i jest ok 14,1-14,6.Koszt 83pln


Powiem tylko, że doradzam kupienie właśnie droższego regulatora. Jest też tańsza odmiana, która u mnie działała... 1.5 miesiąca. Potem poczułem dziwny zapach w kabinie, taki duszący. Nie wiedziałem o co chodzie, aż otworzyłem maskę. Z akumulatora parowało, a na klemach zmierzyłep po przegazowaniu prawie 20V... Potem kupiłem ten drogi regulator i do tej pory jest spokój (wiem, bo essiego odkupił kumpel z pracy)
  
 
u mnie po włączeniu oświetlenia ( swiateł mijania) spada o 0,3 - 0,4

ale wymieniłem łozyska na alternatorze na nowo ponapinane paski i akumulator
  
 
mam nadzieję, ze to tylko regulator, pasek jest nowy i akumulator też, na przewodach brak nadpaleń czy utlenienia końcówek. Czasami czułem dziwny zapach w okolicach alternatora -jakby palone przewody. Pojadę do elektryka niech działa..
A propos, gdzie można kupić dobry regulator do ...psiakrew nawet nie wiem jaki model alternatora mam - dowiem się to zapytam
  
 
Regulator jak regulator, ja tam nie rozróżniam. Jeździłem autami z regulatorami fabrycznymi, jak i podróbami. Żaden nie padł.

A opisany przypadek wskazuje na regulator. Jeśli naturalnie nie żarzy się kontrolka ładowania.
  
 
Przemyslałem sprawę i ...zacząłem od przeczyszczenia i przesmarowania złączek na przewodach do alternatora -efekt przeszedł najsmielsze oczekiwania: napięcie na klemach po uruchomieniu silnika wynosi 14,1-14,2 Pełen sukces!!
Dzieki wszystkim za porady!!!!